با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
بازی کال اف دیوتی وارزون برای گوشی های اندروید و iOS
عکس : کال اف دیوتی وارزون
.

بالاخره امروز سری بازی ‌های Call of Duty با عنوانی جدید بر روی گوشی‌های هوشمند حضور پیدا کرد. Activision همانطور که قول داده بود ساعاتی پیش نسخه iOS و اندروید از بازی Call of Duty: Warzone Mobile را منتشر کرد و هم اکنون این بازی از طریق اپ استور و گوگل پلی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. اما آنچه اکنون اهمیت دارد این است که کاربران با چه گوشی‌های هوشمند ی می‌توانند از این بازی لذت ببرند؟



به گزارش سرویس اخبار بازی و گیمینگ سایت شات ایکس و به نقل از شهر سخت افزار بازی مورد انتظار Call of Duty: Warzone Mobile از امروز در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است و علاقه‌مندان به آن اکنون می‌توانند با دستگاه‌های مجهز به دو سیستم عامل iOS و اندروید آن را به اجرا در بیاورند. آنطور که اکتیویژن اعلام کرده است این بازی از قابلیت Cross-Progression نیز بهره می‌برد و کاربران آن می توانند با استفاده از حساب کاربری کال اف دیوتی خود، بر روی کنسول‌های بازی، سیستم‌های خانگی و گوشی‌های هوشمند از محتوای آن به صورت مشترک استفاده کنند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی Androidauthority، بازی Call of Duty: Warzone Mobile هم اکنون از طریق دو سرویس گوگل پلی و اپ استور در اختیار کاربران قرار دارد. نسخه اندروید این بازی حجمی در حدود 1.5 گیگابایت دارد اما کاربران باید پس از نصب آن دیتایی به حجم 5 گیگابایت را هم دانلود و در اختیار این بازی قرار دهند. این بازی همچنین قرار است در گوشی‌های آیفون 15 پرو با تنظیمات گرافیکی ویژه و قابلیت‌های اضافی در بخش وضوح، سیستم نورپردازی و Ambient Occlusion همراه شود. این قابلیت‌ها بر روی دستگاه‌های آی‌پد مجهز به تراشه M1 یا جدیدتر نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

قرار است همزمان با اجرای بازی تصاویر و بافت‌های با وضوح و کیفیت بالاتر توسط آن دانلود و مورد استفاده قرار بگیرند. به این ترتیب رفته رفته وضوح و کیفیت تصاویر بازی بهبود پیدا خواهد کرد. به نظر می‌رسد هنوز قابلیت دانلود دستی این تصاویر با وضوح عالی در بخش تنظیمات این بازی وجود ندارد. این موضوع سبب می‌شود در نخستین اجرای بازی کیفیت و وضوح تصاویر چندان خوب به نظر نرسد.

تنظیمات گرافیکی بازی Call of Duty: Warzone Mobile

بازی Call of Duty: Warzone Mobile در بخش تنظیمات نیز چند انتخاب را پیش‌روی کاربران خود قرار داده است. امکان انتخاب کیفیت و وضوح تصاویر خروجی در پنج تنظیمات Min، Low، Mid، High و Peak وجود دارد. کاربران همچنین می‌توانند با انتخاب گزینه‌ای تعیین کنند که شارژدهی بهتر باتری یا نرخ فریم بالاتر در هنگام پردازش صحنه‌های بازی در اولویت قرار بگیرد. نرخ فریم این بازی نیز می‌تواند هم به صورت نامحدود و هم با محدودیت 60 فریم بر ثانیه تعیین شود. همچنین در بخش دیگری از منوی تنظیمات یک نوار لغزنده دیده می‌شود که میزان میدان دید تصاویر را تعیین می‌کند.

با چه گوشی‌هایی می‌توان بازی Call of Duty: Warzone Mobile را به اجرا در آورد؟

اما برای بسیاری از کاربران این موضوع حایز اهمیت است که چه گوشی‌های هوشمندی قادر هستند این بازی را به اجرا در آورند. اکتیویژن اعلام کرده است که با دستگاه‌های اندرویدی مجهز به حداقل چهار گیگابایت حافظه رم و هسته گرافیکی Adreno 618 می‌توان این بازی را اجرا کرد. این هسته گرافیکی در تراشه میان‌رده اسنپدراگون 720G مورد استفاده قرار گرفت و برای نخستین بار در سال 2020 شاهد حضور آن در گوشی‌های هوشمند بودیم. به این ترتیب باید گفت کاربرانی که هم اکنون یک گوشی اندرویدی میان‌رده در اختیار دارند و آن را در طی سال‌های اخیر خریداری کرده‌اند می‌توانند این بازی را بر روی دستگاه خود نصب کنند.‌ انتظار می‌رود این بازی بر روی تراشه‌های میان‌رده مدیاتک و اگزینوس نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

آنطور که اعلام شده است کاربران دستگاه‌های اپلی نیز می‌توانند این بازی را بر روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد مجهز به سیستم‌های عامل iOS/iPadOS 16 یا جدیدتر نصب کنند. تاکنون اطلاعات بیشتری در مورد تجهیزات سخت افزاری موردنیاز برای اجرای این بازی بر روی این دستگاه‌ها منتشر نشده است اما تخمین زده می‌شود گوشی‌های آیفون و تبلت‌های عرضه شده در سال‌های اخیر بتوانند به خوبی این بازی را به اجرا درآورند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین