با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تیزر سهند پارس خودرو منتشر شد - ویدیو
عکس : سهند پارس خودرو

شرکت پارس خودرو به تازگی تیزر سهند پارس خودرو را منتشر کرده است. این سدان بر اساس پلتفرم X200 سایپا توسعه داده شده و به نوعی نسخه ای به روز شده و فیس لیفت از ساینا به حساب می آید. قرار است تولید این خودرو بصورت کاملا اختصاصی در خط تولید پارس خودرو انجام شود و به همین دلیل است که نشان پارس خودرو را روی این خودرو می بینیم. در سهند سعی شده تا خط طراحی به روز سایپا به کار گرفته شود و به همین دلیل المان هایی را به خصوص در بخش جلو می بینیم که ما را یاد شاهین یا آریا می اندازد.

مشخصات فنی سهند پارس خودرو

زیر کاپوت سهند پارس خودرو یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با چهار سیلندر و ۸ سوپاپ را داریم که با نام M15GSI شناخته می شود. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را تولید می کند و قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. سهند قرار است در ۵ تیپ به بازار بیاید و در کامل ترین تیپ به امکاناتی نظیر کروز کنترل و محدود کننده سرعت، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی، گرم کن صندلی راننده، شیشه دودی عقب، سنسور باران، رادار نقطه کور، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید و … مجهز است.

از جمله مزایای سهند می توان به طراحی به روزتر نسبت به ساینا، مصرف سوخت قابل قبول اشاره کرد و باید در نظر گرفت این خودرو مناسب برای استفاده های شهری است. البته این خودرو معایبی هم دارد که مهم ترین آن ها فناوری قدیمی پیشرانه با وجود ارتقای فنی، متریال اقتصادی در کابین، نمای جانبی قدیمی و پلتفرم نه چندان به روز اشاره کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین