با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
خودروهای ژاپنی و کره‌ای در صدر فهرست بادوام‌ترین خودروهای آمریکا
عکس : نیسان مورانو
.

در رتبه بندی جدید بادوام‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۳ در آمریکا، برندهای ژاپنی و کره‌ای صدرنشین هستند.



به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از العین بر اساس آخرین گزارش شرکت معتبر ارزیابی کیفیت خودرو J.D. Power، خودروسازان آسیایی همچنان پیشگام در تولید بادوام‌ترین خودروهای آمریکا هستند.

در فهرست ۱۰ خودروی برتر از نظر دوام در سال ۲۰۲۳، برندهای ژاپنی و کره‌ای بیشترین سهم را دارند.

در صدر این رتبه بندی، کراس اوور نیسان مورانو قرار دارد. این خودرو ژاپنی به دلیل ساختار بادوام و هزینه نگهداری مناسب، جایگاه نخست بادوامترین خودروی آمریکا در سال ۲۰۲۳ را کسب کرده است.

جنسیس G80
عکس : جنسیس G80

در رتبه‌های بعدی، کراس اوور کیا سول و سدان جنسیس G80 هر دو از کره جنوبی حضور دارند. کیا اخیرا سرمایه‌گذاری هنگفتی روی ارتقا کیفیت محصولات خود انجام داده که همین امر باعث قرار گرفتن دو مدل مختلف این برند در میان ۱۰ خودروی بادوام شده است.



جنسیس G70
عکس : جنسیس G70

سدان لوکس جنسیس G70 نیز در رتبه چهارم قرار گرفته که نشان‌دهنده کیفیت ساخت بالای این برند زیرمجموعه هیوندای است.



لینکلن ناتیلوس
عکس : لینکلن ناتیلوس

کیا فورت ، لکسوس ES ، فورد برانکو اسپورت و تویوتا فور رانر از دیگر خودروهای بادوام این فهرست هستند.

کیا اسپورتج و لینکلن ناتیلوس نیز در رده‌های نهم و دهم قرار دارند.



تویوتا فور رانر
عکس : تویوتا فور رانر



کیا فورت
عکس : کیا فورت

فورد و لینکلن تنها خودروهای آمریکا یی حاضر در این فهرست هستند و از اروپا نیز هیچ نماینده‌ای در میان ۱۰ خودروی برتر وجود ندارد.



کیا سول
عکس : کیا سول

بر اساس این گزارش، مشتریان خودروهای بادوام معمولا از کیفیت و عمر طولانی محصولات بیشتر راضی هستند و این موضوع باعث افزایش وفاداری به برندهای تولیدکننده می شود.

کارشناسان معتقدند عواملی همچون سیستم های ایمنی پیشرفته، متریال با کیفیت و نظارت دقیق کنترل کیفیت در تولید، نقش مهمی در افزایش دوام خودروها ایفا می کنند. این امر برای شرکت های خودروساز، کاهش هزینه های مربوط به گارانتی و جلب رضایت بیشتر مشتریان را به همراه دارد.

با این حال، عوامل دیگری مانند نحوه استفاده و نگهداری خودرو توسط مالکان نیز می تواند بر روی عمر مفید آن تاثیرگذار باشد. استفاده مناسب از خودرو و انجام به موقع سرویس های دوره ای می تواند طول عمر آن را افزایش دهد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین