با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
شاهین پلاس | مشخصات و بررسی امکانات و آپشن ها
عکس : شاهین پلاس

شرکت خودروسازی سایپا به تازگی از محصول جدید خود با نام شاهین پلاس رونمایی کرد. این محصول در خط تولید پیشرانه جدید سایپا در کارخانه مگا موتور ز، به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین‌ها شناخته شده است.

اخیرا سایپا در مراسم افتتاح خط تولید پیشرانه ME16، جزییاتی از خودروی ساندروی ایرانی ذکر کرد. علاوه بر آن، به طور رسمی، یکی از بهترین محصولات این شرکت یعنی شاهین پلاس را معرفی کرد.

سایپا در این باره اینچنین گفت که شاهین پلاس اکنون در مرحله آزمایشی قرار دارد و قرار است در آینده، پس از تکمیل مراحل توسعه وارد بازار شود.

کمپانی سازنده اعلام کرد که در تولید نسخه‌های انبوه این سدان، تغییرات فراوانی در تریم داخلی و داشبورد به وجود خواهد آمد. سایپا در این باره گفته است که تریم داخلی، داشبورد، رودری‌ها و برخی امکانات ایمنی و رفاهی شاهین پلاس با شاهین G و شاهین CVT متفاوت است؛ در نتیجه، با خودروی باکیفیت‌تری روبرو هستیم که در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد.

محصول شاهین پلاس که در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک تولید می‌شود، مشخصات جذابی دارد که در ادامه آنها را باهم بررسی می‌کنیم، بنابراین با ما همراه باشید.

نوع پیشرانه موجود در شاهین پلاس و امکانات آن

پیشرانه‌ای که در شاهین پلاس قرار گرفته، از نوع پیشرانه ME16 بوده که محصول سایپا و مگا موتور است. سایپا موفق شد این نمونه ایرانیزه EC5 گروه PSA را پس از امضای قراردادهای دوران برجام به دست بیاورد.

حالا این پیشرانه در کارخانه مگا موتورز تولید شده و قرار است در بسیاری از خودروهای شرکت سایپا حضور داشته باشد. این پیشرانه با اینکه توان بالاتر و مصرف سوخت پایینی دارد، در بخش ساختار بلوک سیلندر، فرایند تولید، اجزای سرسیلندر، رینگ، یاتاقان و برخی جزییات جرقه‌زنی و پاشش سوخت تفاوت زیادی با پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو خواهد داشت.

حجم پیشرانه شاهین پلاس برابر با 1.6 لیتر است. سایپا درباره طرز ساخت این موتور اینچنین گفت که پیشرانه ME16 با چیدمان 4 سیلندر و 16 سوپاپ تولید می‌شود.

شرکت سازنده موفق شد که در تولید آن، استاندارد آلایندگی یورو 5 را بدست بیاورد. فناوری زمان‌بندی متغییر در سوپاپ‌های ورودی نیز در این پیشرانه حضور یافته است.

شرکت سازنده در این موتور از دینام‌های جدید و پمپ روغن استفاده کرده؛ میزان قدرت کنونی آن برابر با 115 اسب بخار و گشتاور نیز معادل 147 نیوتن متر است.

در نسخه دستی شاهین پلاس، این قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی 5F18 به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک DAE نیز می‌تواند قدرت مذکور را در نسخه اتوماتیک انتقال دهد.

امکانات و تجهیزات شاهین پلاس سایپا

سایپا درباره امکانات نسخه دستی و اتوماتیک شاهین پلاس اینچنین گفت که قرار است تجهیزاتی از جمله سانروف، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه‌های تاشو برقی، سنسور فشار باد تایرها، چراغ روشنایی روز و سنسور نور در این محصول حضور داشته باشند.

همچنین، رینگ آلومینیومی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و دو کیسه هوا نیز از دیگر تجهیزات شاهین پلاس به شمار می‌روند.

امکاناتی مانند کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی جدید، شیشه‌های دودی عقب و غیره نیز در نمونه فول آپشن این خودرو مشاهده می‌شوند.

زمان عرضه شاهین پلاس سایپا

شرکت سایپا درباره زمان عرضه این خودرو به بازار کشور اینچنین گفت که محصول شاهین پلاس از اواخر تابستان امسال وارد بازار خواهد شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین