با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
راهنمای کامل استفاده از چت جی پی تی
عکس : آموزش استفاده از چت جی پی تی

احتمالا با چت جی پی تی یا ChatGPT آشنایی دارید، این فناوری که پاییز سال گذشته معرفی شده بود، تاکنون طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیاری از کارها را انجام می‌دهد. اما شاید نحوه استفاده از چت جی پی تی کمی دشوار بنظر برسد!

باید اشاره کنیم که اصلا اینطور نیست؛ چرا که ما قصد داریم در این مقاله به معرفی روش‌های استفاده از چت جی پی تی به صورت کامل بپردازیم تا بتوانید به پاسخ تمام پرسش‌هایتان در این حیطه دست پیدا کنید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با عجایب این فناوری آشنا شوید.

از پاییز سال گذشته که هوش مصنوعی و این ربات چت هوش مصنوعی عرضه شد، ذهن بسیاری از افراد که در توییتر، گوگل، آمازون، مایکروسافت و متا مشغول به کار بودند را به خود مشغول کرد. به همین ترتیب، آنها تصمیم گرفتند تا پروژه‌های بیشتری مبنی بر هوش مصنوعی ایجاد کنند.

احتمالا تاکنون در ربات چت جی پی تی سوال یا درخواستی ارائه کرده باشید؛ این ربات در کوتاه‌ترین مدت زمان، پاسخ پرسش شما را ارائه کرده و یا محتوای خنده‌داری را برایتان ارسال خواهد کرد. همچنین، شما می‌توانید از هوش مصنوعی درخواست کنید تا با توجه به شرایطتان، یک موسیقی جذاب به شما پیشنهاد دهد.

ربات ChatGPT چیست؟

ربات چت جی پی تی یا ChatGPT که سال گذشته عرضه شد، تاکنون توانسته در بسیاری از زمینه‌ها به موفقیت زیادی دست پیدا کند. این ربات چت هوش مصنوعی قادر است پاسخ پرسش‌هایتان را ارائه کند، یک موسیقی به شما پیشنهاد دهد، درباره مشکلاتتان با شما صحبت کند و یا به انجام دیگر کارها بپردازد.

نکته‌ای که در این ربات چت به چشم می‌خورد، نوآوری موجود در آن نیست، بلکه تولید متن منحصر به‌فرد، استفاده آسان و در دسترس بودن آن است! و اینکه بسیاری از کاربران می‌توانند به سرعت به جواب سوالاتشان برسند، مشکلاتشان را حل کنند، به موسیقی آرامش‌بخشی گوش فرا دهند و یا یک مسئله دشوار فیزیک را حل کنند.

استفاده از چت جی پی تی

افرادی که تاکنون از این فناوری استفاده کرده‌اند، عقیده دارند که چت کردن با ربات چت جی پی تی مانند صحبت با یک فرد آگاه است که اطلاعات فراوانی دارد و می‌تواند در تمامی کارها به انسان مشاوره دهد. همچنین یکی از قابلیت‌های خوب این ربات، این است که می‌توانید با اعمال برخی از تنظیمات جدید، آن را سفارشی کنید.

یعنی مثلا اگر کودک 8 ساله‌ای در خانه دارید که به او اجازه می‌دهید از این ربات استفاده کند، می‌توانید دستورالعمل‌های سفارشی را اضافه کنید تا هوش مصنوعی مانند فرزندتان با او صحبت کند.

ربات چت جی پی تی می‌تواند با تنظیم داده‌های کاربران، به طیف گسترده‌ای از موضوعات پاسخ داده و روز به روز پاسخ‌های دقیق‌تری ارائه کند.

اگرچه مدت زیادی نیست که ChatGPT معرفی شده است، اما تا دو ماه پس از عرضه، 100 میلیون کاربر به دست آورد و به پرطرفدارترین «برنامه» دوران تبدیل شد و از تیک تاک پیشی گرفت. ربات چت جی پی تی به قدری کارایی بالایی دارد و به محبوبیت رسیده، که برخی از افراد می‌ترسند که نکند این فناوری بتواند جایگزین برنامه‌نویسان، نویسندگان و حتی پزشکان شود!

بدون شک باید منتظر باشیم تا چنین سیستمی صنایع مختلف را متحول کند. اما آیا تا به حال برایتان سوال پیش آمده که نحوه استفاده از چت جی پی تی چگونه است و به چند روش می‌توان از آن بهره برد؟ خب ما در ادامه این مطلب نحوه استفاده از چت جی پی تی را ارائه کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

استفاده از چت جی پی تی

راهنمای استفاده از چت جی پی تی

در این روش، بهتر است که ابتدا به سایت chat.openai.com بروید و سپس با یکی از آدرس‌های ایمیل یا یک حساب گوگل یا مایکروسافت خود ثبت‌نام کنید. ایجاد حساب کاربری به این دلیل کاربرد دارد که برای دسترسی به چت جی پی تی باید یک حساب کاربری داشته باشید. ایجاد حساب کاربری هزینه‌ای برای کاربر نداشته و رایگان خواهد بود.

نکته: بهتر است که برای ورود به سایت از یک VPN مناسب استفاده کنید.

برای ایجاد یک حساب کاربری، روی «ثبت‌نام» کلیک کنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید و اطلاعات خود را وارد کنید. پس از آن، به یک شماره تلفن معتبر برای تأیید نیاز خواهید داشت.

در مرحله بعدی، قبل از اینکه وارد صفحه چت خود با ربات شوید، باید یک سری از مواردی که ربات چت آماده می‌کند را بخوانید و سپس آنها را بپذیرید.

استفاده از چت جی پی تی

پس از ورود به حساب OpenAI خود در وب سایت چت جی پی تی، بهتر است که با نحوه استفاده از این ربات آشنا شوید. در بخش پایین، خلاصه‌ای از آن را ارائه کردیم که می‌توانید بخوانید:

هنگامی که بخواهید برای بار اول از ربات چت جی پی تی استفاده کنید، متوجه می‌شوید که صفحه چت به قابلیت‌های فراوانی از جمله گزینه‌های جدید کنار صفحه، پنهان کردن چت و غیره مجهز شده است.

1: در بخش بالا سمت چپ صفحه، دکمه‌ای را برای «New chat» می‌بینید که می‌توانید با کلیک بر روی آن، مکالمه جدیدی را آغاز کنید.

2: یکی از ویژگی‌های جالب این بخش این است که ربات می‌تواند بحث‌های گذشته را به یاد آورده و با متن به سوالات پاسخ دهد؛ سپس چت جدیدی آغاز می‌شود.

با تاریخچه چت، تمام مکالمات قبلی شما با ربات باقی می‌ماند و می‌توانید در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

برای خاموش کردن تاریخچه چت این مراحل را دنبال کنید:

  1. به حساب OpenAI خود وارد شوید و به پنجره چت در openai.com بروید.
  2. روی حساب کاربری خود در سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید.
  3. در کنار Data Controls، روی Show بزنید.
  4. حالا Chat History & Training را غیرفعال کنید. اکنون تاریخچه یا همان هیستوری چت خاموش شده است.

3: با کلیک بر روی آدرس ایمیل یا نام خود در سمت چپ پایین صفحه، به اطلاعات حساب خود، از جمله تنظیمات، گزینه خروج از سیستم، راهنما و سوالات متداول از OpenAI دسترسی خواهید داشت.

4: در بالای صفحه نیز می‌توانید درخواست‌های خود را که تا به حال از ربات چت هوش مصنوعی داشته‌اید در اینجا ببینید.

5: در بخش پایین آن، تمام پاسخ‌های ربات آورده شده و گزینه‌های Copy ،Thumbs Up و Thumbs Down در سمت راست هر پاسخ ظاهر می‌شوند. در نتیجه، کاربر با لمس هر یک از آنها کمک می‌کند تا پاسخ ربات دقیق‌تر شود، این امر به تنظیم دقیق ابزار هوش مصنوعی کمک می‌کند. همچنین می‌توان متن را در کلیپ‌بورد کپی کرده و یا آن را در جای دیگری پیست کنید.

6: اگر در دریافت پاسخ در چت با مشکل مواجه شدید یا پاسخ رضایت‌بخشی دریافت نکردید، می‌توانید روی «Regenerate response» کلیک کنید تا پاسخ جدیدی برای درخواست شما از سوی ربات مطرح شود.

7: اکنون باید در بخش هفتم که با شماره نیز مشخص است، متن خود را نوشته و درخواست خود را وارد کنید؛ سپس روی دکمه اینتر بزنید تا درخواست برای ربات فرستاده شود و سپس پاسخ‌های مفید در این باره برای شما ارسال شود.

8: در بخش پایین نیز اطلاعاتی همچون نسخه ربات، مکان‌ها، افراد و غیره قرار می‌گیرد.

پس از اینکه با تمام مراحل نوشتن درخواست در ربات چت جی پی تی آشنا شدید، می‌توانید شروع به نوشتن درخواست خود کنید. همچنین شما می‌توانید از این ربات، علاوه بر دریافت پاسخ سوالات مختلف، برای ترجمه متون مختلف نیز استفاده کنید.

اگر ترجیح می‌دهید بدون ثبت‌نام از یک ربات چت هوش مصنوعی استفاده کنید، می‌توانید از بینگ چت استفاده کنید، که نه تنها رایگان است، بلکه به شما امکان می‌دهد بدون ورود به سیستم از آن بهره ببرید.

بهترین راه برای استفاده از ربات چت جی پی تی چیست؟

ربات چت جی پی تی می‌تواند با موتورهای جستجو رقابت کرده و پاسخ‌های دقیقی برای درخواست کاربران ارائه کند. در همین مدت کوتاه، افراد زیادی برای تولید محتوا، نوشتن مقاله، خلاصه کردن کتاب، ترجمه متن و غیره از این ربات استفاده می‌کنند.

علاوه بر موارد بالا، چت جی پی تی می‌تواند کد بنویسد و تصحیح کند، محاسبات انجام دهد، به تکمیل رزومه بپردازد، فرمول‌های اکسل بنویسد و اطلاعات موردنظر کاربر را ترجمه کند.

برای استفاده از ربات چت جی پی تی، به نحوه ارائه درخواست خود توجه کنید. هرچه درخواست یا پرسش شما دقیق‌تر و واضح‌تر باشد، پاسخ بهتری ارائه خواهد شد.

برای مثال به سوالات پایین دقت کنید:

  1. این کد را بررسی کنید و به من در جایگذاری کد کمک کنید.
  2. یک شعر درباره میگرن به سبک والت ویتمن می‌خواهم.
  3. ویروس و باکتری باهم چه فرقی دارند؟
  4. در شرایط خوبی نیستم، لطفا یک موسیقی آرامش‌بخش برایم بفرست.

نحوه حذف حساب در ربات چت جی پی تی

اگر می‌خواهید حساب خود در ربات چت جی پی تی را حذف کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به حساب OpenAI خود وارد شوید و به دنبال Help بگردید.
  2. در پایین پنجره، Messages را انتخاب کنید.
  3. روی Send Us a message کلیک کنید.
  4. از میان گزینه‌های موجود، حذف حساب (Account Deletion) را انتخاب کرده و سپس مرحله به مرحله اکانت خود را حذف کنید.

جمع‌بندی

ربات چت جی پی تی یک ابزار مفید هوش مصنوعی است که برای برقراری مکالمات متنی با کاربران استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند در این مکالمه‌ها به راحتی سوال بپرسند، درخواستی ارائه دهند و منتظر بهترین و دقیق‌ترین پاسخ بمانند.

همچنین یکی از قابلیت‌های خوب این ربات، این است که می‌توانید با انجام برخی از تنظیمات جدید، آن را سفارشی کنید. یعنی مثلا اگر کودک 8 ساله‌ای در خانه دارید که به او اجازه می‌دهید از این ربات استفاده کند، می‌توانید دستورالعمل‌های سفارشی را اضافه کنید تا هوش مصنوعی مانند فرزندتان با او صحبت کند.

ربات چت جی پی تی می‌تواند با تنظیم داده‌های کاربران، به طیف گسترده‌ای از موضوعات پاسخ داده و روز به روز پاسخ‌های دقیق‌تری ارائه کند. تنها می‌توان از طریق ثبت‌نام در سایت از این ربات استفاده کرد. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، به مقاله مراجعه کنید.

اگر ترجیح می‌دهید بدون ثبت‌نام از یک ربات چت هوش مصنوعی استفاده کنید، می‌توانید از بینگ چت استفاده کنید. این ربات نه تنها رایگان است، بلکه به کاربر امکان می‌دهد بدون ورود به سیستم از آن بهره ببرد. باید بدانید که هرچه جزئیات بیشتری در درخواست‌های خود بنویسید، پاسخ‌هایی که دریافت می‌کنید، دقیق‌تر خواهند بود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین