با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
بخشی از جزئيات فنی تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ تایید شد: ۷۰ درصد پردازنده مرکزی سریع‌تر!
عکس : تراشه اگزینوس
.

سامسونگ امروز و در شهر سن خوزه کالیفرنیا رویداد System LSI Tech Day را برگزار کرد که در طی آن شاهد رونمایی اولیه از تراشه موردانتظار غول فناوری کره یعنی اگزینوس ۲۴۰۰ بودیم. همانطور که می‌دانیم، تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ نسل جدید سخت‌افزار اختصاصی سامسونگ به شمار می‌رود که به عنوان جانشین تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ روانه بازار می‌شود.

تراشه جدید سامسونگ با بهبودهای فنی گسترده‌ای همراه شده که خبر از قدرت پردازشی بالای آن می‌دهد. ناگفته نماند که اگزینوس ۲۴۰۰ به احتمال زیاد با سری گلکسی اس ۲۴ عرضه خواهد شد.



طبق ادعای سامسونگ، اگزینوس ۲۴۰۰ در بخش پردازنده مرکزی تا ۱٫۷ برابر سریع‌تر از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ است. از سوی دیگر، تراشه جدید سامسونگ در پردازش‌های هوش مصنوعی حدود ۱۴٫۷ برابر بهتر از اگزینوس ۲۲۰۰ ظاهر خواهد شد. در این رابطه، برند کره‌ای یک ابزار هوش مصنوعی مولد را معرفی کرده که قابلیت تبدیل متن به تصویر را در اختیار گوشی‌های پرچمدار سامسونگی قرار می‌دهد. انتظار می‌رود این ویژگی تنها برای سری گلکسی اس ۲۴ عرضه شود. خوشبختانه ویژگی تبدیل متن به تصویر سامسونگ به صورت محلی انجام شده و هیچ نیازی به اینترنت ندارد.

اگزینوس ۲۴۰۰ همچنین به پردازنده گرافیکی Xclipse 940 مجهز شده که برپایه معماری AMD RDNA 3 ساخته شده است. پردازنده گرافیکی این تراشه عملکرد بهتری در زمینه ری‌تریسینگ (فناوری رهگیری پرتو) خواهد داشت که باعث بهبود کیفیت سایه‌ها و انعکاس‌ها در بازی‌ها می‌شود. به طور کلی، Xclipse 940 بازی‌ها را نیز سریع‌تر از قبل اجرا خواهد کرد.متاسفانه سامسونگ دیگر مشخصات فنی اگزینوس ۲۴۰۰ را در اختیار کاربران قرار نداد ولی به لطف گزارش‌ها و شایعات قبلی، دید نسبتا خوبی از سخت‌افزار موردانتظار غول فناوری کره داریم. در این راستا، اگزینوس ۲۴۰۰ احتمالا برپایه فرآیند ۴ نانومتری LPP پلاس ساخته خواهد شد که با پردازنده مرکزی ده هسته‌ای (چینش ۴+۳+۲+۱) همراه می‌شود.

به طور دقیق‌تر، تراشه جدید سامسونگ از یک هسته کورتکس X4 با فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتزی، دو هسته کورتکس A720 با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتزی، سه هسته کورتکس A720 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف کورتکس A520 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی بهره می‌برد. همه این هسته‌ها برپایه معماری ARMv9 توسعه داده خواهند شد.در نهایت باید اشاره کرد که اگزینوس ۲۴۰۰ با حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 سازگار خواهد شد. به علاوه، این تراشه از دوربین تا ۳۲۰ مگاپیکسل و فیلمبرداری 8K شصت فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد. به لطف مودم جدید اگزینوس ۵۳۰۰، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه برای سری گلکسی اس ۲۴ عرضه خواهد شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین