با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
احتمال ریزش تتر | بررسی عوامل احتمالی
عکس : تتر
.

اگر به فضای کریپتو توجه کنید رمزارزهایی را خواهید دید که از نظر ارزش، یا به عرش رفته‌اند و یا به زیر زمین سقوط کرده‌اند. چیزی که باید بدانید این است که این ماجرا فقط به کوین‌های ناشناخته اختصاص ندارد، بلکه در بین معامله‌گران همواره گمانه‌زنی‌هایی در مورد آینده برترین ارزهای دیجیتال نیز مطرح شده است.

امروزه رمزارزهای پایداری مانند تتر نقش بسیار مهمی را در معاملات ایفا می‌کند. این رمزارزها به معامله‌گران کمک می‌کنند که در هنگام نوسانات بازار در امان بمانند. اما سوالی که در اینجا مطرح شده است این است که آیا احتمال ریزش تتر نیز وجود دارد؟ در این مقاله به پاسخ این سوال و موضوعاتی در این باب خواهیم پرداخت.



USDT چیست؟

تتر در واقع یکی از بزرگترین استیبل کوین‌های موجود در بازار از لحاظ حجم معاملات است که دلار پایدار آمریکا از آن همایت می‌کند. این رمزارزها نقش بسیار مهمی را در بازار معاملات ارز دیجیتال ایفا می‌کند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و بیت کوین که ارزش پول آنها می‌تواند دائما در نوسان باشد، استیبل کوین‌ها پشتوانه مالی بسیار زیادی دارند و برای ۱.۱ دلار آمریکا طراحی شده‌اند.

این امنیت مالی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد که با خیالی آسوده تراکنش‌های خود را بدون اتکا به درگاه‌های مالی و بانک‌ها انجام بدهند. اما اکثر این استیبل کوین‌ها تنها از لحاظ نام پایدار هستند و با سقوط بازار رمز ارز امکان سقوط آنها نیز وجود دارد.

ریزش قیمت تتر

ارزهای دیجیتال پایدار به برابری با دلار آمریکا معروف هستند. اما سوالی که ممکن است برای هر فردی که در حال معامله در بازار ارز دیجیتال است پیش بیاید این است که آیا امکان سقوط قیمت تتر نیز وجود دارد؟ یا اینکه ممکن است قیمت تتر زیر یک دلار برود؟ در اردیبهشت ۱۴۰۱ (ماه مه) بازار ارز دیجیتال با کاهش شدید قیمت ارز UST و به دنبال آن ریزش ارز لونا روبه رو شد. این ماجرا موجب نگرانی بسیاری از کاربرانی که در حوزه کریپتو مشغول به کسب در آمد هستند شد.

همانطور که می‌دانید یکی از معروف‌ترین استیبل کوین‌های حال حاضر در بازار رمز ارزها تتر است. نگرانی کاربران برای این منظور بود که سرنوشت استیبل کوین‌هایی مانند تتر نیز منجر به سقوط نشود. اگر روزی این رمز ارز نیز به زیر یک دلار سقوط کند، و به دنبال ریزش در همان نقطه پایدار بماند، بدون شک در حوزه کریپتو آشوب بسیار زیادی به وجود خواهد آمد. برای برطرف کردن نگرانی‌های به وجود آمده در مورد ریزش قیمت تتر در آینده، شما را با نحوه کار تتر آشنا خواهیم کرد.

نحوه کار تتر

تتر یک استیبل کوین است که از پشتوانه محکمی مانند فیات برخوردار است. اگر بخواهیم به تحلیل تتر و عملکرد آن بپردازیم باید بگویم که در ازای صدور هر توکن USDT در شبکه‌های سولانا، اتریوم، ترون و…، یک دلار آمریکا در حسابی سپرده و ذخیره می‌شود. درست است که در مورد عدم ذخیره دلار در حساب شرکت سازنده تتر ادعاهایی وجود دارد، اما هنوز این موضوع اثبات نشده است.

در اردیبهشت ۱۴۰۱ یک رمز ارز پایدار الگاریتمی دچار سقوط شد. این ارز دیجیتال از پشتوانه فیات برخوردار نبود و تعداد کوین‌های آن به ازای عرضه و تقاضا کنترل می‌شود. تا زمانی که استیبل کوین تتر در مورد ذخیره حساب‌های خود گزارش‌های مستمر منتشر می‌کند باید از عدم سقوط تتر و همچنین ریزش تتر زیر یک دلار و پایدار بودن قیمت آن مطمئن بود.

سقوط قیمت تتر

از جمله اتفاقاتی که طی چند ماه اخیر رخ داد و تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران در حوزه کریپتو و مخصوصا تتر را دچار نگرانی کرد، سقوط قیمت تتر زیر یک دلار بود. با ریزش تتر ارزش UST در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ۰.۰۹۴ دلار نزول کرد. این اتفاق برای یک ارز دیجیتال پایدار فاجعه محسوب می‌شود.

UST یک رمزارز استیبل کوین است که همیشه ادعا می‌کرد که با پشتوانه مالی LUNA و الگاریتم خاصی که دارد، هرگز سقوط نخواهد کرد و می‌تواند برای همیشه قیمت تتر را با دلار آمریکا معادل ساخته و در یک راستا نگه دارد. به طور کلی می‌توان گفت ارزهای دیجیتال پایداری مانند دای و تتر با پشتبانه مالی عالی بلاکچین همواره قیمتی برابر یک دلار آمریکا دارند و سقوط قیمت تتر زیر یک دلار ممکن است به ندرت اتفاق بیافتد.

عوامل احتمالی در ریزش قیمت تتر

به‌طور کلی همان‌قدر که برخی از عوامل و اتفاقات خارجی در رشد قیمت تتر تاثیرگذار هستند، به همان اندازه هم در ریزش قیمت آن نقش دارند. عواملی نظیر احساسات ملی بازار، اخبار و شایعات، نقدینگی و مواردی از این قبیل از مهمترین دلایل روند صعودی یا نزولی ارزش تتر خواهند بود. در ادامه این عوامل را بیشتر تحلیل خواهیم کرد.

۱- احساسات کلی بازار ارز دیجیتال

احساسات کلی در بازار، در نهایت به میزان عرضه و تقاضا ختم می‌شود به این صورت که اگر سرمایه‌گذاران با دید خوشبینانه به بازار رمزارز وارد شوند برای معامله با سایر رمزارها، احتمال خرید توکن تتر بیشتر است. همین افزایش تقاضا باعث بالا رفتن قیمت تتر شود.

این درحالی است که وقتی سرمایه‌گذار تمایلی به فعالیت در این بازار نداشته باشد، سعی می‌کند برای کاهش ریسک ضرر، اقدام به فروش تتر کند. این عرضه می‌تواند بر روی نزولی شدن قیمت تتر تاثیرگذار باشد.

۲- اخبار و شایعات

اخبار و شایعات نقش مهمی در تمام بازارها داشته و بازار ارز دیجیتال نیز از این قائده مستثنی نیست. معمولا پخش یک خبر منفی درمورد رمز ارز تتر می‌تواند منجر به کاهش تقاضا و درنتیجه پایین آمدن قیمت آن شود.

۳- نقدینگی

یک عامل مهم در افزایش یا کاهش قیمت Tether، نقدینگی است. درصورتیکه نقدینگی تتر به دلیل کاهش فعالیت خرید و فروش آن دچار سیر نزولی شود، موجب دشوار شدن فروش و خرید تتر شده و نوسان قیمت را ایجاد کند.

۴- مقرارت و آئین نامه‌ها

گاهی برخی کشورها مقرراتی را وضع می‌کنند که براساس آن خرید و فروش یک عرض دیجیتال ممنوع می‌شود و یا شرایط دشواری برای تهیه و فروش آن بوجود می‌آید. این موضوع نیز باعث کاهش تقاضا و در نتیجه سقوط قیمت تتر می‌شود.

۵- رویدادها

اتفاقاتی که در بازار جهانی از نظر اقتصادی در جریان است، مسائل سیاسی، سیاست‌های اعمال شده توسط دولت‌ها و مواردی از این قبیل نیز در نرخ ارز دیجیتال تتر بی‌تاثیر نیست. به‌عنوان مثال اختصاص ۵۰۰۰ هزار دلار به هر کد ملی در ایران باعث شد که در یک برهه زمانی خاص قیمت تتر را به شدت کاهش دهد.

یکی از دلایل رفتن قیمت تتر زیر یک دلار نیز به همین موضوع مربوط بود. در هر صورت بازار کریپتو اکثر مواقع ثبات مطمئنی نداشته و در حال نوسان مشاهده شده است که عوامل مختلفی در این بی‌ثباتی نقش داشته و زمینه سود یا زیان سرمایه‌گذاران این بازار را فراهم کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری در تتر

حال که با عوامل تاثیرگذار در بازار تتر آشنا شدید قطعا سرمایه‌گذاری در تتر را یک کار ساده فرض نخواهید کرد. معمولا عملکرد درونی این رمز ارز برای کاربران آن روشن نیست تا بتواند اعتماد کامل آن‌ها را به دست بیاورد.

سرمایه‌گذاری در این رمزارزها همیشه از ریسک بالا برخوردار بوده، لذا اگر قصد پیوستن به سرمایه‌گذاران این رمزارز را دارید حتما به اندازه کافی اطلاعات خود را توسعه دهید و با آگاهی کامل به این تجارت بپردازید. در صورتیکه نیاز به مشاوره بیشتر درمورد ارز دیجیتال تتر دارید با مراجعه به سایت اکسکوینو، از مشاوره متخصصین این سایت بهره‌مند شوید. این مجموعه با ارائه خدمات ویژه به کاربران خود، یکی از معتبرترین صرافی‌های ایران به‌شمار می‌آید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین