با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
هند درحال تدوین قوانینی برای تنظیم «دیپ فیک» است
عکس : دیپ فیک
.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یک روز پس از آنکه نارندرا مودی، نخست وزیر هند نگرانی‌هایی را در مورد فناوری دیپ فیک یا جعل عمیق مطرح کرد، یکی از وزرای ارشد این کشور گفت: هند در حال تدوین قوانینی برای کنترل دیپ فیک است.

آشوینی وایشناو وزیر فناوری اطلاعات پس از نشست با دانشگاهیان، گروه‌های صنعتی و شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: در نظر داریم ظرف چند هفته آینده پیش نویس آیین‌نامه را تکمیل کنیم.



دیپ فیکها ویدیوهایی واقع گرایانه و در عین حال ساختگی هستند که توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی (AI)آموزش داده شده بر روی فیلم‌های آنلاین ایجاد شده‌اند.

مودی در سخنان آغازین خود در نشست مجازی کشورهای «جی ۲۰» (G۲۰) در روز چهارشنبه از رهبران جهانی خواست تا به طور مشترک در جهت تنظیم هوش مصنوعی تلاش کنند و نگرانی‌هایی را در مورد تاثیرات منفی دیپ فیک بر جامعه مطرح کرد.

ویشنو افزود: پیش نویس مقررات همچنین مجازات‌هایی را هم برای فردی که محتوا را آپلود می‌کند و هم پلتفرم رسانه اجتماعی که بر روی آن منتشر شده است، بررسی خواهد کرد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای سراسر جهان در حال رقابت برای تدوین قوانین تنظیم هوش مصنوعی هستند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ماه گذشته فرمانی اجرایی امضا کرد که براساس آن توسعه دهندگان سیستم‌های هوش مصنوعی که خطراتی برای امنیت ملی، اقتصاد، سلامت یا ایمنی عمومی آمریکا دارند، باید نتایج آزمایش‌های ایمنی را پیش از عرضه به عموم مردم با دولت آمریکا به اشتراک بگذارند.

سازمان ملل متحد نیز یک هیئت مشورتی ۳۹ نفره را برای رسیدگی به مسائل مربوط به حاکمیت هوش مصنوعی ایجاد کرده است، در حالی که قانونگذاران اروپایی پیش نویس مجموعه‌ای از قوانین را آماده کرده‌اند که می‌تواند تا ماه آینده به تصویب برسد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین