این نمونه اولیه که وسیله نقلیه زمینی و هوایی یا Land and Air Vehicle نام دارد، بدون فرمان یا پدال گاز طراحی شده و دارای قابلیتهای کامل رانندگی خودکار است.
این وسیله نقلیه پیشرفته تاکنون یک پرواز آزمایشی به طول 50 مایل (80 کیلومتر) را با موفقیت انجام داده است. با این نوآوری جدید، شرکت Chery قصد دارد جایگاه خود را در بازار جهانی خودروها تقویت کند.
به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از تکناک این خودروی پرنده علاوه بر نداشتن فرمان، با بالهای هیبریدی سهبدنه، بدون پدال گاز طراحی شده است و شامل سه قسمت هواپیما، کابین هوشمند و شاسی هوشمند میشود.
به گفته Chery، این خودروی پرنده میتواند بین حالتهای پرواز خودکار و رانندگی زمینی سوئیچ کند و همین قابلیت آن را برای مسافتهای کوتاه در مناطق شهری برای کمک به اجتناب از ترافیک مناسب میکند. در حالت پرواز، این خودرو قابلیت برخاست و فرود عمودی دارد.
در سالهای اخیر، پروژههای متعددی برای خودروهای پرنده اعلام شده که بیشتر آنها توسط شرکتهای مستقر در چین بوده است. با وجود این، تعداد کمی از آنها از مرحله مفهومی فراتر رفتهاند و تعداد کمتری با موفقیت آزمایش شدهاند. ممکن است سالها طول بکشد تا چنین وسایلی به کاربری عملی برسند.
پیشرفت در عرضه باتری حالت جامد
در این کنفرانس نوآوری، شرکت Chery از عرضه باتری پیشرفته حالت جامد خود خبر داد و برند جدیدی به نام Kunpeng را برای باتریهای خود معرفی کرد.
Kunpeng قصد دارد با سه سری از باتریها که قادر به شارژ 6C هستند، به بازار بیاید. این شرکت انتظار دارد تا پایان سال جاری با باتریهای حالت جامد به تراکم انرژی ۴۰۰ واتساعت بر کیلوگرم دست یابد و تا سال ۲۰۲۵ این مقدار را به ۶۰۰ واتساعت بر کیلوگرم افزایش دهد.
اولین کاربرد خودروهای برقی از باتریهای حالت جامد برای سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است و تولید انبوه اولیه در سال ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد، که میتواند به خودروهای برقی قابلیت پیمایش تا ۱۵۰۰ کیلومتر را بدهد.
سه سری باتریهای Kunpeng شامل باتریهای لیتیوم فسفات آهن مربعی، باتریهای سهگانه مربعی و باتریهای سهگانه بزرگ سیلندری هستند.
باتریهای سهگانه مربعی برای خودروهای برقی (EV) با دامنه 600-800 کیلومتر و برای خودروهای هیبریدی پلاگین (PHEV) و خودروهای برقی هیبریدی (EREV) با دامنه تمام الکتریکی 150-300 کیلومتر طراحی شدهاند.
این باتریها چگالی انرژی 140-200 واتساعت بر کیلوگرم دارند، در دماهای بین 40- درجه تا ۶۵ درجه سانتیگراد کار میکنند و از شارژ 2C-6C پشتیبانی مینماید.
سری سیلندری بزرگ نیز برای خودروهای الکتریکی با دامنه 700-1200 کیلومتر و PHEV و EREV با دامنه تمام الکتریکی 150-300 کیلومتر طراحی شده است و از شارژ 2C-6C پشتیبانی میکند.
عمر سری باتریهای Kunpeng بیش از ۳۰۰۰ چرخه شارژ است و از فناوری چندبخشی جذب انرژی برای کاهش سریع فشار در عرض یک ثانیه بهره میبرد.
شرکت Chery همچنین مقاومت سلولهای باتری خود را نشان داد؛ به طوری که حتی پس از قطع شدن گوشه یکی از سلولها، باتری همچنان به عملکرد خود ادامه داد.
این تکنولوژی جدید به بهبود عملکرد و ایمنی باتری کمک میکند و میتواند نقطه عطفی در صنعت حملونقل هوایی باشد. Chery قصد دارد با این نوآوریها به عنوان یک رهبر در صنعت خودروهای الکتریکی و پرنده شناخته شود.
این سری باتریها قرار است در ماههای آینده در خودروهای انرژی نوین (NEV) شرکت Chery یکپارچه شوند. همچنین در ماه سپتامبر، Chery بیش از 60,000 خودروی انرژی نوین از مجموع فروش 244,534 خودرو را فروخت.
یین تونگیو، رئیس شرکت، پیشبینی میکند که این ماه فروش 80,000 خودروی انرژی نوین را داشته باشند و تا پایان سال به 100,000 برسند.