با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نخستین تصاویر واقعی گلکسی زد فولد ۵ فاش شدند
عکس : گوشی گلکسی زد فولد ۵

در حالی که تنها سه هفته به برگزاری رویداد موردانتظار آنپکد سامسونگ زمان باقی مانده است، امروز اولین تصاویر واقعی نسل جدید گوشی تاشو این برند یعنی گلکسی زد فولد ۵ در دسترس کاربران قرار گرفت. این تصاویر که توسط افشاگری به نام Ahmed Qwaider به اشتراک گذاشته شده‌اند طراحی لولا و پنل پشتی دستگاه را نشان می‌دهند.

همانطور که در این تصاویر مشخص است، در بین دو نیمه تاشو گلکسی زد فولد ۵ هیچ فاصله‌ای وجود ندارد که در واقع اصلی‌ترین ویژگی آن نیز محسوب می‌شود. این تغییر طراحی یکی از مهمترین بهبودهای تاریخ سری گلکسی زد فولد محسوب می‌شود که به لطف لولای قطره‌ای‌شکل میسر شده است. فناوری لولای جدید گلکسی زد فولد ۵ باعث می‌شود که حفره بین دو نیمه نمایشگر حذف شود و تاخوردگی وسط نمایشگر داخلی نیز به حداقل برسد.

از سوی دیگر، ماژول دوربین گلکسی زد فولد ۵ از زبان طراحی نسل قبلی یعنی گلکسی زد فولد ۴ بهره می‌برد. در این راستا، لنزهای دوربین این گوشی به صورت عمودی در زیر هم قرار گرفته‌اند. البته سامسونگ جایگاه قرارگیری فلش LED را تغییر داده است که حالا در سمت راست ماژول دوربین قرار گرفته است. شایعات اذعان داشته‌اند که سیستم دوربین گلکسی زد فولد ۵ شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری می‌شود.

جدا از ماژول دوربین، تصاویر گلکسی زد فولد ۵ بخش دیگری از طراحی این گوشی را فاش ساخته‌اند. در بخش پایین گوشی تاشو سامسوگ شاهد اسپیکر، درگاه USB-C و یک میکروفون هستیم. قسمت بالایی گوشی نیز میزبان سه میکروفون دیگر و یک اسپیکر دیگر است که انتظار می‌رود تجربه صوتی فراگیری را در اختیار کاربران قرار دهد.

شایان ذکر است که براساس گزارش‌های قبلی، گلکسی زد فولد ۵ از نمایشگر خارجی ۶٫۲ اینچی سوپر امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نمایشگر داخلی ۷٫۶ اینچی ۱۲۰ هرتزی بهره خواهد برد. لیست گیک‌بنچ نیز اخیرا تایید کرد که این گوشی تاشو به تراشه اختصاصی Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy مجهز خواهد بود که با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. انتظار می‌رود گلکسی زد فولد ۵ از باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره ببرد که از شارژ ۲۵ واتی و فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های گوشی تاشو سامسونگ می‌توان ویژگی‌های DeX و Samsung Pay را نام برد.

در نهایت باید اشاره کرد که در گزارشی مشابه، افشاگری برجسته به نام Ice Universe ادعا کرده است که گلکسی زد فولد ۵ برخلاف شایعات قبلی با گواهی ضدآب و گردو‌غبار IP58 همراه نخواهد شد و به مانند نسل‌های قبلی از گواهی IPX8 بهره خواهد برد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین