با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پلی‌ استیشن پورتال معرفی شد: کنسول قابل حمل سونی با قابلیت اجرای بازی‌های PS5 از طریق وای‌فای
عکس : پلی‌ استیشن پورتال سونی

سونی در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرد که در حال ساخت یک کنسول دستی است که در آن تاریخ با اسم‌رمز Project Q شناخته می‌شد. حالا اما این برند امروز به صورت رسمی از کنسول دستی پلی‌ استیشن پورتال رونمایی کرد که قابلیت اجرای از راه دور بازی‌ ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

طبق اعلام رسمی سونی، پلی‌ استیشن پورتال قادر است بازی‌های PS5 را با استفاده از شبکه وای‌فای اجرا و استریم کند. در واقع، دستگاه جدید سونی به نوعی قابلیت PS Remote Play را به طرز قابل توجهی بهبود می‌بخشد. برای اجرای بازی‌ها از طریق وای‌فای، پلی‌ استیشن پورتال به اینترنت با سرعت ۵ مگابیت بر ثانیه نیاز دارد در حالی که برای اجرای رضایت‌بخش بازی‌ها کاربران باید از اینترنت ۱۵ مگابیت بر ثانیه‌ای استفاده کنند.

مطابق انتظار، پلی‌استیشن پورتال تنها می‌تواند بازی‌های نصب شده روی PS5 را اجرا کند. متاسفانه این کنسول قابل حمل از سرویس استریم ابری پلی‌استیشن پلاس پرمیوم پشتیبانی نمی‌کند. به علاوه، بازی‌ها به صورت محلی روی پلی‌ استیشن پورتال اجرا نمی‌شوند و عملا استفاده از شبکه وای‌فای تنها راه بازی کردن با این کنسول دستی است.

برای تجربه بصری غنی، پلی‌ استیشن پورتال به نمایشگر ۸ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی مجهز شده است. نوع و چینش دکمه‌های کنترلر پلی‌ استیشن پورتال مشابه کنترلر PS5 یعنی دوال‌سنس است و انتظار می‌رود تجربه مشابه‌ای را برای کاربران به ارمغان بیاورد. به علاوه، این کنسول از درگاه USB-C، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکر برخوردار است.

شایان ذکر است که پلی‌ استیشن پورتال از بلوتوث بهره نمی‌برد و تنها از وای‌فای و قابلیت اختصاصی پلی‌استیشن لینک (PlayStation Link) پشتیبانی می‌کند. پلی استیشن لینک استاندارد اتصال بی‌سیم سونی به شمار می‌رود که صدای بدون افت کیفیت را با تاخیر کم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این فناوری در ایربادهای بی‌سیم Pulse Explorer (قیمت ۲۰۰ دلاری) و هدست Pulse Elite (قیمت ۱۵۰ دلاری) سونی به کار خواهد رفت. هر دوی این محصولات در اواخر سال جاری روانه بازار خواهند شد.

در نهایت باید اشاره کرد که پلی استیشن پورتال با برچسب قیمتی ۲۰۰ دلاری / ۲۲۰ یورویی و در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. سونی وعده داده جزئیات فنی بیشتر و زمان فروش رسمی این کنسول به زودی اعلام خواهد شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین