با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
گوگل برای حضور در آیفون هزینه هنگفتی را به اپل پرداخت می‌کند!
عکس : گوگل برای حضور در آیفون هزینه هنگفتی را به اپل پرداخت می‌کند!

در بازار گوشی‌های هوشمند، اپل و گوگل دو رقیب اصلی یک‌دیگر محسوب می‌شوند و حتی از نظر سیستم‌عامل نیز کاربران گوشی‌های آیفو ن و پیکسل را با یک‌دیگر مقایسه می‌کنند. با این وجود، این دو برند برجسته در بعضی از زمینه‌ها همکاری گسترده‌ای با هم دارند. در این رابطه، می‌دانیم که گوگل برای آن که به عنوان موتور جستجوگر پیش‌فرض آیفو ن قرار بگیرد، هزینه‌ای را به غول فناوری آمریکایی پرداخت می‌کند.

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد گوگل هزینه بسیار هنگفتی را برای این منظور به اپل پرداخت می‌کند که حتی از پیش‌بینی‌های اولیه نیز بالاتر است.

وبسایت The Register با نقل‌قول از شرکت آماری و تحلیلی Bernstein ادعا کرده که گوگل هزینه‌ای بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا به عنوان موتور جستجوگر اصلی آیفون باقی بماند. این اطلاعات در یک توافق‌نامه اطلاعات سرویس بین گوگل و اپل ذکر شده که به دست وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا رسیده است.

گزارش وبسایت The Register ادعا می‌کند که دادگاه فدرال احتمالا گوگل را مجبور خواهد کرد تا توافق‌نامه خود با اپل را لغو کند. البته این موضوع در حال حاضر در حد یک احتمال است و نمی‌توان درباره آن اظهار نظر جدی کرد. گفته شده که قرارداد گوگل حدود ۱۴ الی ۱۶ درصد از سو عملیاتی سالانه اپل را شامل می‌شود.

طبق گزارش‌های مالی گوگل، این شرکت حدود ۲۲ درصد از درآمد تبلیغاتی خود را به هزینه‌های کسب ترافیک اختصاص می‌دهد. از این مقدار، حدود ۴۰ درصد سهم اپل می‌شود که در واقع معادل ۸٫۸ درصد از کل مبلغ درآمد تبلیغاتی گوگل می‌شود. در سال ۲۰۲۲، گوگل از محل تبلیغات حدود ۲۲۲٫۴۷ میلیارد دلار درآمدزایی کرده است. در این راستا، ظاهرا اپل در سال گذشته میلادی حدود ۱۹٫۵ میلیارد دلار از سوی گوگل دریافت کرده است.

شایان ذکر است که وزرات دادگستری ایالات متحده می‌گوید اپل از قرارداد خود با گوگل حدود ۱۰ میلیارد دلار دریافت می‌کند. با این وجود، این گزارش ادعا می‌کند که خبر پرداخت هزینه ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلاری را از سوی منابع دیگر منتشر شده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین