با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
رونمایی کوالکام از اسنپدراگون X برای رقابت با تراشه‌های سری M اپل
عکس : رونمایی کوالکام از اسنپدراگون X برای رقابت با تراشه‌های سری M اپل
.

کوالکام از نام جدیدی برای نسل بعدی پردازنده‌های خود در دنیای PC رونمایی کرد: اسنپدراگون X. تراشه‌های سری اسنپدراگون ایکس مبتنی بر معماری هسته پردازشی Oryon خواهند بود که به‌لطف تصاحب شرکت Nuvia در سال 2021، در اختیار کوالکام قرار گرفته است.



اسنپدراگون ایکس می‌خواهد به‌طور مستقیم با تراشه‌های سری M اپل رقابت کند. این چیپ‌ها که در سال 2020 با مک‌بوک ایر معرفی شدند، انقلابی در بازار پردازنده‌های مبتنی بر ARM برپا کردند. بنابراین اگر تراشه‌های سری اسنپدراگون ایکس عملکرد مشابه سری M اپل داشته باشند، باید منتظر عملکرد بالا و مصرف انرژی پایین آن‌ها باشیم که نتیجه‌اش دستیابی به لپ‌تاپ‌های ویندوزی قدرتمند با شارژدهی بالا خواهد بود.

اسنپدراگون Xواحد پردازش عصبی دارد

یکی از شباهت‌های سری اسنپدراگون ایکس و M، استفاده از واحد پردازش عصبی است که البته اپل نام Neural Engine یا موتور عصبی را برای این واحد در تراشه‌های خود انتخاب کرده است. این واحد پردازش‌های مربوط به وظایف هوش مصنوعی را روی خود دستگاه انجام می‌دهد و به گفته کوالکام، پیشرفت بزرگی برای عصر جدید هوش مصنوعی مولد محسوب می‌شود.

تراشه‌های سری اسنپدراگون Xمانند پلتفرم اسنپدراگون 8cx از ارتباط 5G پشتیبانی خواهند کرد؛ قابلیتی که هنوز در چیپ‌های سری M اپل برای مک‌بوک‌ها وجود ندارد و تنها در دنیای آیپدها شاهد آن هستیم.

درحال‌حاضر کوالکام اطلاعات بیشتری درباره سری اسنپدراگون ایکس منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود در جریان رویداد Snapdragon Summit در 2 آبان‌ماه، حداقل از یک تراشه این خانواده رونمایی شود. در این رویداد همچنین چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی خواهد شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین