با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
معرفی خنک‌کننده پردازنده مایع دیپ‌کول LS720 SE
عکس : خنک‌کننده پردازنده مایع دیپ‌کول LS720 SE
.

اگر دنبال یک خنک کننده مایع ممتاز می‌گردید که توانایی خنک‌سازی قوی‌ترین و پرمصرف‌ترین پردازنده‌ها را داشته باشد اما در عین حال با ظاهر مدرن و نورپردازی پیشرفته، زیبایی کیس کامپیوتر شما را دوچندان کند، خنک‌کننده پردازنده مایع دیپ کول LS720 SE یکی از بهترین گزینه‌های بازار ایران است. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر با این محصول آشنا شویم.



واترکولر دیپ کول LS720 SE را شرکت فراسیستم در اختیار دیجیاتو قرار داده است.

مشخصات فنی واترکولر دیپ کول LS720 SE

نام محصولDeepCool LS720 SE
سوکت‌های قابل پشتیبانی AMDAM5/AM4
سوکت‌های قابل پشتیبانی IntelLGA1700/1200/115X
ابعاد پمپ۵۷×۷۴×۸۶ میلی‌متر
ابعاد رادیاتور۲۷×۱۲۰×۴۰۲ میلی‌متر
طول شلنگ۴۱ سانتی‌متر
جنس رادیاتورآلومینیوم
کانکتور پمپ۳ پین
ابعاد و تعداد فن‌هاسه فن ۱۲ سانتی‌متری
سرعت گردش فن‌ها۵۰۰ تا ۲۲۵۰ دور بر دقیقه
میزان جریان هوای فن‌ها۸۵ فوت مکعب بر دقیقه
میزان فشار فن‌ها۳.۲۷ میلی‌متر آب
سرعت پمپ خنک کننده۳۱۰۰ دور بر دقیقه
میزان نویز فن۳۲.۹ دسیبل
میزان نویز پمپ۱۹ دسیبل
پوشش نورپردازینورپردازی ARGB روی فن‌ها و پمپ
قیمتحدود ۷.۸ میلیون تومان با گارانتی فراسیستم

شرکت دیپ‌کول یکی از برند‌های چینی باکیفیت است که بیش از ۲۵ سال سابقه تولید لوازم جانبی و قطعات کامپیوتری را دارد. این شرکت محصولات متنوعی همچون پاور، ماوس و کیبورد و کیس را روانه بازار کرده اما شاخص‌ترین دسته‌ کالا‌های این برند، انواع خنک‌کننده‌های بادی و مایع است که به‌خاطر کیفیت بالا، معمولا انتخاب اول کاربران هستند. خنک‌کننده دیپ‌کول LS720 SE هم در همین مسیر قرار گرفته و می‌توان آن را یکی از بهترین خنک‌کننده‌های آبی بازار برای پردازنده‌های بالارده اینتل و ای‌ام‌دی دانست.

دیپ کول LS720 SE یک خنک کننده CPU مایع یکپارچه است که بر اساس طراحی نسل چهارم پمپ آب دیپ‌کول ساخته شده تا بهترین کارایی و عملکرد را برای کاربر به ارمغان آورد و در کنار آن از سیستم نورپردازی A-RGB هم بهره می‌برد که می‌توانید با استفاده از آن، نورپردازی این کولر را به شکل دلخواه خود شخصی‌سازی کنید و جذابیت ظاهری کامپیوتر خود را دو چندان کنید.

بسته‌بندی این محصول طبق رسم همیشگی دیپ کول از ترکیب یک جعبه کارتنی و یک روکش سفید با تصویر محصول روی آن تشکیل شده است. روی جعبه این محصول در کنار تصویر کولر، مهر ANTI-LEAK TECH INSIDE به چشم می‌خورد که نوید فناوری ضد نشت مایع خنک‌سازی را در این محصول می‌دهد. پس از جعبه‌گشایی، محتویات کاملی را داخل بسته‌بندی مشاهده می‌کنید؛ قطعاتی نظیر سه عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری، جعبه محتوی براکت‌های مختلف، کابل رابط A-RGB، و رادیاتور آلومینیومی‌ ۳۶۰ میلی‌متری که به وسیله دو شلنگ بسیار با کیفیت به پمپ خنک‌کننده متصل شده است.

با توجه به سری این خنک‌کننده که در دسته واترکولر‌های پریمیوم دیپ کول قرار می‌گیرد، تمامی قطعات موجود در جعبه هم از متریال بسیار باکیفیتی ساخته شده و ویژگی‌های جذابی دارند. اما اگر بخواهیم به جزئیات این قطعات نگاهی داشته باشیم، ابعاد هر کدام از فن‌ها ۲۵×۱۲۰×۱۲۰ میلی‌متر است که توان ایجاد گردش هوای ۸۵ فوت مکعب بر دقیقه را دارند و با حداکثر گردش ۲۲۵۰ دور بر دقیقه، وظیفه خنک‌سازی مایع در گردش را بر عهده دارند. جدای از مشخصات فنی، دیپ کول در زمینه زیبا‌سازی این فن‌ها هم به‌خوبی عمل‌کرده و هر کدام از آن‌ها را به ال‌ای‌دی‌های RGB آدرس‌پذیر یا ARGB مجهز کرده است. فن‌ها همچنین دارای بلبرینگ‌های هیدرولیکی هستند که نویز و لرزش را کاهش می‌دهد و در آن‌ها از لاستیک‌های ضد لغزش روی فریم هم استفاده شده است. ارتباط فن‌ها با مادربورد از طریق سوکت چهار پین برقرار می‌گردد.

رادیاتور ۳۶۰ میلی‌متری این واترکولر مانند سایر محصولات موجود در بازار از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و در مجموع امکان نصب شش عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری روی آن وجود دارد، اما به احتمال فراوان نیازی به فن‌های اضافه ندارید و همان سه عدد فن موجود در جعبه به‌راحتی جوابگوی خنک‌سازی قوی‌ترین پردازنده‌ها خواهند بود. این رادیاتور توسط شلنگ‌های انتقال مایع چهل و یک سانتی‌متری بسیار باکیفیت به واتر پمپ متصل شده‌اند. نکته مهم و قابل توجه این است که اتصال شلنگ به بدنه رادیاتور توسط سر شلنگ‌های فلزی صورت گرفته که در کنار بکارگیری قابلیت ضد نشت مایعات در محل اتصال، باعث به‌وجود آمدن اطمینان خاطر کاربران و افزایش طول عمر محصول می‌شود.

واتر پمپ ساختار مکعبی دارد و بخش واتر بلاک و بالایی آن توسط یک لایه رفلکتیو پوشیده شده تا در کنار نورپردازی A-RGB جلوه زیبایی ایجاد کند. سطح تماس خنک‌کننده با پردازنده همانند مدل‌های متنوع موجود در بازار از آلیاژ مس خالص ساخته شده است، با این تفاوت که دیپ‌کول روی این بخش خمیر سیلیکن مورد نیاز را هم قرار داده تا نیازی به تهیه خمیر سیلیکون نداشته باشید. لازم به ذکر است که واترکولر LS720 SE از پمپ نسل ۴ استفاده می‌کند که دارای طراحی میکروکانال برای جریان خنک کننده بهینه است و کانکتور ۳ پین از نوع ۱۲ ولت هم وظیفه تأمین توان مورد نیاز پمپ را بر عهده دارد. لیکوئید کولر LS720 SE از انواع سوکت‌های اینتل و سوکت‌های AM5/AM4 ای‌ام‌دی پشتیبانی می‌کند و براکت‌های مورد نیاز برای نصب روی هر دو پلتفرم هم داخل بسته‌بندی وجود دارد.

جمع‌بندی

واترکولر LS720 SE دیپ کول یکی از بهترین خنک‌کننده‌های بازار است که می‌توان از آن برای خنک کردن جدید‌ترین و قوی‌ترین پردازنده‌های اینتل و ای‌ام‌دی استفاده کرد. در حال حاضر این محصول با جدیدترین محصولات بازار مانند اینتل 14900K و ای‌ام‌دی Ryzen 9 7950x نیز سازگار است و می‌توانید بدون دغدغه از نهایت توان این پردازنده‌ها استفاده کنید. محصولات دیپ‌کول و به‌خصوص خنک‌کننده مایع LS720 SE را می‌توانید با گارانتی نماینده این شرکت یعنی فراسیستم خریداری کنید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین