به مشتریان آمریکایی این امکان داده شده است که این گجت واقعیت ترکیبی ۳هزار و ۵۰۰ دلاری را از اواسط ژانویه پیشسفارش کنند، اگرچه هیچ تاریخی برای عرضه در سایر نقاط جهان تعیین نشده است. این اولین محصول جدید و بزرگ این شرکت از زمان عرضه اپل واچ در سال ۲۰۱۵ است.
پس از سالها شایعات متعدد، این شرکت این هدست را در ژوئن ۲۰۲۳ معرفی کرد. اما از آن زمان مشکلاتی وجود داشته است. طبق گزارش فایننشال تایمز، اپل آمار پیش بینی شده درباره تولید انبوه این هدست رابه بیش از نصف داده است و از یک میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ به ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده است. علاوه بر تاریخ عرضه، اپل همچنین اعلام کرد که این گجت دارای ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهد بود و تصریح کرد که فناوری ردیابی چشم این هدست می تواند تنها با نظارت بر یک چشم غالب، برای افرادی که امکان استفاده کامل از هر دو چشم خود را ندارند، کار کند.
اما جالب است که این شرکت در تلاش است تا هدست را از سایر دستگاههای موجود در بازار برتر جلوه دهد. در پی این تلاش آنها در یک پست وبلاگی که توسعه دهندگان را هدف قرار داده است، گفت: «تجربه برنامه خود را با این هدست از تجاربی که با واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، واقعیت توسعه یافته (XR) یا واقعیت ترکیبی (MR) مقایسه نکنید.» اپل همچنین یک تریلر آنلاین منتشر کرده است که شخصیتهای فیلمها را با عینک و کلاه ایمنی به تصویر میکشد، که به نظر تلاشی برای بازآفرینی هیاهوی پیرامون عرضه آیفون در سال ۲۰۰۷ است.
در صورت موفقیت و استقبال کاربران، این هدست می تواند یک منبع درآمد چند میلیارد دلاری جدید برای اپل باشد. اما از آنجایی که بسیاری از مردم در سرتاسر جهان برای تامین هزینههای اولیه زندگی تلاش میکنند، قیمت بالای آن احتمالاً این را در قلمرو یک اسباببازی برای افراد ثروتمند نگه میدارد.