با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چگونه می‌توانیم با آیفون فاصله دو نقطه را در فضای فیزیکی اندازه‌گیری کنیم؟
عکس : اندازه گیری فاصله دو نقطه را در فضای فیزیکی با آیفون

اپل از آی او اس ۱۲ به بعد، اپلیکیشنی با نام Measure را به آيفون‌ها اضافه کرد که از طریق سیستم واقعیت افزوده، شما می‌توانید فاصله دو نقطه را اندازه‌گیری کنید. در ادامه مطلب، پروسه انجام این کار و نحوه کار با اپلیکیشن Measure را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اپلیکیشن Measure به صورت پیش فرض روی محصولات زیر نصب شده است. اگر به صورت ناگهانی آن را حذف کرده‌اید، می‌توانید به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید. دیوایس‌های پشتیبانی کننده از این اپلیکیشن به شرح زیر است:

  • آیپاد تاچ نسل ۷ و نسخه‌های پس از آن
  • آیپد نسل ۵ و مدل‌های پس از آن
  • تمامی مدل‌های آیپد پرو
  • تمامی مدل‌های آيفون SE
  • آیفون 6S و مدل‌های پس از آن

چگونه فاصله دو نقطه را توسط آيفون اندازه‌گیری کنیم؟

وارد اپلیکیشن Measure شوید.

نقطه سفید را روی قسمت ابتدایی تنظیم کنید و روی آیکون + ضربه بزنید.

حالا می‌بینید که یک خط چین از نقطه ابتدایی جدا شده و به دنبال نقطه دوم در حرکت است. حالا کافی است نقطه دوم را به این اپلیکیشن شناسانده و مجددا روی آيکون + ضربه بزنید.

حالا فاصله میان دو نقطه را مشاهده خواهید کرد و در صورت تمایل،‌ می‌توانید محل نقاط ابتدایی و انتهایی را تغییر دهید. فاصله میان دو نقطه با واحد سانتی‌متر و اینچ نمایش داده خواهد شد. با انتخاب گزینه Copy می‌توانید متن نمایش داده شده را کپی کرده و در جایی دیگر استفاده کنید.

همچنین به کمک دکمه شاتر واقع در پایین صفحه، می‌توانید از ابعاد و اندازه‌های نمایش داده شدهاسکرین شات بگیرید.

این موضوع را در ذهن داشته باشید که تا پیش از نشان داده شدن ابعاد،‌ نمی‌توانید از دکمه شاتر استفاده کنید. اما می‌توانید به صورت معمول و با فشردن دکمه‌های مربوطه، به صورت دستی از صفحه آيفون خوداسکرین شات بگیرید.

چگونه ابعاد یک فضای مربع شکل را اندازه‌گیری کنیم؟

آیفون به صورت پیش فرض در صورت قرارگیری یک سطح مربعی شکل در جلوی دوربین، آن را شناسایی کرده و ابعاد آن را به نمایش می‌؛ذارد. با ضربه زدن روی آيکون + می‌توانید طول و عرض سطح مورد نظر را مشاهده کنید. با ضربه زدن روی سطح، می‌توانید ابعاد آن با واحدهای مختلف را مشاهده کرده و به این ترتیب مساحت آن سطح هم قابل مشاهده خواهد بود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین