با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نحوه ارسال پیام به پرایوت اکانت اینستاگرام؛ چگونه به یک حساب شخصی پیام ارسال کنیم؟
عکس : ارسال پیام دایرکت به پرایوت اکانت اینستاگرام

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بخواهید به یک حساب شخصی در برنامه اینستاگرام پیامی ارسال کنید، ولی با نحوه انجام این کار آشنایی ندارید! ما در این مطلب به طور مفصل نحوه ارسال پیام به یک حساب شخصی یا پرایوت اکانت را توضیح می‌دهیم و دیگر مراحلی که به این موضوع مرتبط هستند را نیز برایتان شرح خواهیم داد؛ پس برای اطلاعات بیشتر در این حوزه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کاربران اینستاگرام به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول افرادی هستند که اکانت شخصی دارند و دیگر کاربران تنها در صورتی می‌توانند وارد پیج آنها شوند که صاحب اکانت اجازه داده باشد! ولی دسته دوم قفلی برای اکانت خود در نظر نگرفته‌اند و تمامی کاربران حاضر در این برنامه می‌توانند به راحتی محتوای اکانت آنها را مشاهده کنند.

در هر صورت، گاهی پیش می‌آید که می‌خواهیم بدون فالو کردن شخصی که یک پرایوت اکانت دارد، پیامی برای کاربر ارسال کنیم. برای این کار، راه‌حل‌هایی وجود دارد که با آن می‌توانید به یک حساب خصوصی در اینستاگرام پیام دهید.

البته باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که در تنظیمات این برنامه یک گزینه برای مسدود کردن پیام‌های افراد غریبه وجود دارد؛ بنابراین اگر آن فردی که می‌خواهید برایش پیام ارسال کنید این گزینه را فعال کرده باشد، دیگر این کار شدنی نخواهد بود و پیام شما به فرد نخواهد رسید! در هر صورت بیایید به سراغ ادامه مطلب برویم و مراحل مختلف ارسال پیام به یک اکانت شخصی در اینستاگرام را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

اکانت شخصی اینستاگرام چیست و در کل چند نوع اکانت داریم؟

اینستاگرام معمولا دارای اکانت‌های شخصی و حرفه‌ای است و افراد با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب می‌کنند. اکانت‌های پرایوت یا خصوصی برای افراد که به استراتژی‌های اینستاگرام علاقه‌ای ندارند، مناسب است! کاربران می‌توانند با استفاده از آن با دوستان و اطرافیان خود ارتباط برقرار کرده و از روزمرگی‌های خود پست و استوری منتشر کنند.

در مقابل، حساب عمومی یا پابلیک وجود دارد که به انواع مختلفی تقسیم شده و می‌تواند در پست و استوری آمار بهتری را ثبت کرده و بازدید پیج را افزایش دهد. پیام دادن به این نوع از حساب‌ها برای همگان آزاد بوده و برخلاف اکانت‌های خصوصی، هیچ محدودیتی بر سر راه کاربر وجود ندارد.

نحوه ارسال پیام به یک حساب خصوصی در اینستاگرام

همانطوری که در بالا اشاره کردیم، حتی اکانت‌های شخصی اینستاگرام نیز به قابلیتی برای ارسال پیام بدون فالو کردن شخصی مجهز شده‌اند! البته این کار تنها در صورتی ممکن خواهد بود که فرد قابلیت مسدود شدن پیام افراد غریبه در اینستاگرام را فعال نکرده باشد! از آنجایی که قصد دارید به یک اکانت شخصی پیام دهید، باید قبل از هر چیزی، به موارد خاصی توجه کنید.

همیشه سعی کنید که با نهایت ادب با فرد مقابل صحبت کرده و ادبیات خوبی داشته باشید. وقتی بدون اینکه شخص را فالو کنید، به او پیام می‌دهید، آن پیام به صفحه درخواست‌ها رفته و فرد می‌تواند پس از خواندن پیام، شما را بلاک کند و یا پیام‌تان را حذف کند!

بنابراین بدون اینکه حتی متوجه شوید، این کار انجام می‌شود. پس اگر درخواست پیامتان پذیرفته نشد، نباید با ارسال پیام‌های مکرر، به طرف مقابل فشار وارد کنید. اگر برای تبلیغات و یا موضوع کاری به شخصی پیام می‌دهید، بهتر است که در یک بند از کار خود تعریف کرده و شرایط کاری را بیان کنید. چرا که ارسال پیام به کسی بدون فالو کردن وی کاری مبهم و عجیب به نظر می‌رسد.

همچنین سعی کنید که هرگز عکس‌، ویدیو یا لینک‌های نامناسبی را در پیام‌های خود به کسی ارسال نکنید. در نهایت، برای ارسال پیام به فردی در اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد و کافی است که از مراحل پایین عمل کنید.

ارسال پیام پس از فالو کردن فرد

اگر گمان می‌کنید پس از ارسال پیام به فردی بدون فالو کردن، پیام شما پذیرفته نشود، بهتر است که قبل از انجام هرکاری در ابتدا به کاربر درخواست دنبال کردن ارائه دهید! این ساده‌ترین راه برای دریافت پیام به یک حساب خصوصی در اینستاگرام است و کمتر پیش می‌آید که پیام مشاهده نشود!

برای این کار، کافی است پروفایل شخص در اینستاگرام را باز کنید و سپس روی «فالو» بزنید. اگر فرد مقابل نیز درخواست شما را قبول کند و بخواهد که شما را دنبال کند، ‌می‌توانید به راحتی از گزینه message موجود در پروفایل و یا صفحه پیام‌ها به آنها پیام ارسال کنید.

ارسال پیام از بخش پیام‌ها و بدون دنبال کردن فرد

اگر می‌خواهید به یک حساب خصوصی در اینستاگرام بدون دنبال کردن آن‌ها پیام ارسال کنید، می‌توانید از ویژگی جستجو در صفحه پیام‌رسانی استفاده کنید! برای این کار، اینستاگرام را باز کنید. سپس روی نماد فلش در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا پیام‌های اخیر به دیگر کاربران نمایش داده شود. اکنون باید آیکون پیام‌ها را در این بخش پیدا کنید.


از قبل نام کاربری اکانت موردنظر خود را به خاطر بسپارید. سپس روی آیکون پیام در بالا سمت راست ضربه بزنید. روی آن بزنید و نام کاربری اکانتی را که می‌خواهید به آن پیام دهید، در آنجا بنویسید. حالا حساب موردنظر را انتخاب کنید.

زمانی که صفحه‌ای حاوی پیام دعوت کردن فرد به چت را مشاهده کردید، می‌توانید در بخش message، پیام خود را برای فرد ارسال کنید.

ارسال پیام به یک اکانت خصوصی اینستاگرام از پروفایل فرد

به غیر از روش قبلی، می‌توان مستقیما بدون فالو کردن فرد و تنها از پروفایل برای کاربر دیگری پیام ارسال کرد. برای این کار، وارد پروفایل فرد شوید و روی بخش نماد منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

به دنبال گزینه Send message باشید.

در اینجا پیام خود را بنویسید و روی دکمه ارسال ضربه بزنید.

اینها همه راه‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از آنها به یک حساب خصوصی در اینستاگرام پیام دهید. با این حال، اگر با You can’t message this account unless they follow you روبرو شدید، بدانید که باید در ابتدا قبل از ارسال پیام، فرد را فالو کنید.

نحوه مشاهده درخواست‌های پیام در اینستاگرام

اگر فردی بخواهد بدون اینکه شما را در اینستاگرام دنبال کند، پیامی برایتان بفرستد، آن پیام در بخش درخواست‌ها نشان داده می‌شود!

برای این کار، شما باید در ابتدا برنامه اینستاگرام را باز کنید و روی فلش در بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید تا به بخش پیام‌ها بروید. حالا با ورود به این قسمت، در بالا سمت راست، به دنبال بخش Requests بگردید.

در اینجا تمام درخواست‌هایی که دریافت کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد؛ بنابراین می‌توانید بدون اینکه فرد پیام دهنده متوجه شود، هر یک از آنها را باز کنید و متن را بخوانید.

هنگامی که پیام را باز کردید، سه گزینه “Block” ،”Delete” و “Accept” در پایین وجود دارد که می‌توانید بسته به مناسب بودن و نوع پیام، یکی از آنها را انتخاب کرده، بپذیرید، فرد را بلاک کنید و یا پیام حاوی تصویر و یا لینکی را به طور کامل از لیست پیام‌های خود حذف کنید.

نحوه مسدود کردن پیام افراد ناشناس

اگر مایل نیستید که از افراد ناشناس پیام دریافت کنید، می‌توانید با مراجعه به تنظیمات برنامه این گزینه را فعال کنید. برای این کار، کافی است که مانند قسمت‌های قبلی توضیحات موجود در ادامه مطلب را بخوانید و از مراحل پایین اقدام کنید:

وارد برنامه اینستاگرام شوید و روی نماد پروفایل خود در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.

حالا روی منوی سه خطی در بالا سمت راست کلیک کرده و وارد Settings and Privacy شوید.

اکنون باید روی Messages and Story Replies کلیک کنید.

گزینه Message controls را انتخاب کنید.

در این بخش، باید روی Your Followers on Instagram ضربه زده و گزینه Don’t Receive Requests را انتخاب کنید.

در نهایت نیز روی Update Settings بزنید تا تغییرات ذخیره شوند.

جمع‌بندی

معمولا ارسال پیام به پرایوت اکانت اینستاگرام برای افرادی که اطلاعاتی در این زمینه ندارند، کار دشواری به نظر می‌آید. ولی این کار آنقدرها هم سخت نیست و تنها کافی است که با خواندن مقاله ما نحوه کار با این ترفندهای جذاب را یاد بگیرید!

کاربران اینستاگرام به دو گروه با اکانت‌های شخصی و حرفه‌ای تقسیم می‌شوند. کاربرانی که اکانت‌های پرایوت دارند، می‌توانند با استفاده از آن با دوستان و اطرافیان خود ارتباط برقرار کرده و از روزمرگی‌های خود پست و استوری منتشر کنند. همانطوری که در مطلب نیز به آن اشاره کردیم، ارسال پیام به این اکانت‌ها ترفند خاصی دارد.

در مقابل، حساب عمومی یا پابلیک وجود دارد که در همان ابتدای ورود به پیج، یک گزینه برای ارسال پیام در کنار فالو کردن قرار گرفته است و کار را برای کاربران آسان می‌کند.  گاهی اوقات می‌خواهیم بدون فالو کردن شخصی که یک پرایوت اکانت دارد، پیامی برای کاربر ارسال کنیم. ولی نحوه انجام این کار را نمی‌دانیم. برای این کار، راه‌حل‌هایی وجود دارد که ما به آنها اشاره کردیم.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین