با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اپ استور ۱۵ ساله شد؛ فروشگاهی به وسعت جهان
عکس : اپ استور

اپل در تاریخ ۲۰ تیر سال ۱۳۸۷ شمسی (۱۰ ژوئیه ۲۰۰۸) با معرفی اپ استور انقلابی را در فروشگاه‌های دانلود نرم‌افزار و بازی ایجاد کرد که همچنان پس از ۱۵ سال به جای مانده و موفقیت‌های چشمگیری را ثبت کرده است. در واقع، اپل امروز ۱۵ سالگی اپ استور را جشن می‌گیرد.

اپ استور در سال ۲۰۰۸ و برای گوشی آیفون 3G عرضه شد. در آن زمان، این پلتفرم دانلود نرم‌افزار میزبان حدود ۵۰۰ اپلیکیشن مختلف بود. با این وجود، کاربران در کمتر از یک هفته ۱۰ میلیون بار از اپ استور برنامه‌های متنوع دانلود و نصب کردند. با یکساله شدن اپ استور، اپل اعلام کرد که حدود ۵۰ هزار اپلیکیشن در این فروشگاه قرار گرفته و میزان دانلود برنامه‌ها نیز به یک میلیارد بار رسیده است.

در حال حاضر، اپ استور حدود ۱٫۷۵ میلیون برنامه از طرف توسعه‌دهندگان مختلف را در اختیار دارد. از این آمار، حدود ۴۶۰ هزار برنامه‌ به بازی‌های iOS اختصاص دارد که معادل ۲۱٫۰۶ درصد از کل اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه است. در سال ۲۰۲۲، آمار دانلود برنامه در اپ استور حدود ۸٫۱ میلیارد بار اعلام شده بود که موفقیتی قابل توجه به شمار می‌رود. شایان ذکر است که برنامه‌های بیزینسی (تجاری) و آموزشی به ترتیب در رده‌های دوم و سوم از لیست محبوب‌ترین برنامه‌های اپ استور جای دارند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین