با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چگونه می‌توانیم قابلیت آی‌مسج و فیس‌تایم را در آیفون فعال کنیم؟
عکس : فال کردن آی‌مسج و فیس‌تایم در آیفون

اگر به تازگی اقدام به خرید آيفون کرده‌اید، به عنوان اولین کارها در حین انجام تنظیمات اولیه، باید به راه‌اندازی آی مسیج و فیس تایم بپردازید. به این ترتیب می‌توانید با دوستان دیگر خود که از آیفون استفاده می‌کنند، به صورت اینترنتی و بدون پرداخت هزینه مکالمه داشته یا به چت کردن بپردازید. پروسه انجام تنظیمات برای هر دو گزینه بسیار آسان بوده و تنها چند مرحله که با سادگی پشت سر خواهید گذاشت، پیش روی شما است.

فعال کردن آی‌مسج روی آيفون

وارد اپلیکیشن Messages شوید.

اگر این کار را برای نخستین بار انجام داده باشید، یک صفحه خوش‌آمد به همراه نمایش برخی امکانات این اپلیکیشن به نمایش گذاشته می‌شود.

حالا وارد اپلیکیشن Settings شده و به بخش Messages بروید.

حالا مانند تصویر زیر سوییچ iMessage را در وضعیت روشن قرار دهید.

از شما سوالی پرسیده می‌شود که با انتخاب گزینه OK، می‌توانید آي مسج را روی آيفون خود از طریق شماره موبایل‌تان فعال کنید.

در صورت تمایل، می‌توانید با ورود به بخش Send & Receive و انتخاب گزینه Use yout Apple ID for iMessage، آی مسج را از طریق اپل آیدی خود نیز فعال کنید.

حالا کافی است به صفحه اصلی اپلیکیشن Messages باز گشته و از منوی بالایی، روی آيکون ارسال پیام جدید ضربه بزنید.

در قسمت To نام شخصی که مطمئن هستید آی مسج ایشان فعال است را وارد کنید. اگر این موضوع صحت داشته باشد، نام وی به رنگ آبی در این قسمت به نمایش گذاشته می‌شود.

حالا در کادر پایین،‌ متن دلخواه خود را وارد کرده و روی دکمه Send ضربه بزنید.

اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، پیام شما به همراه یک بالن آبی رنگ روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. اما اگر رنگ این بالن سبز بود، بدین معناست که سرویس iMessage فرد مورد نظر فعال نیست و پیام شما با کسر هزینه، برای وی ارسال شده است.

فعال کردن فیس تایم روی آيفون

وارد اپلیکیشن Settings و بخش FaceTime شوید.

سوییچ مربوط به فیس تایم را مانند تصویر زیر روی حالت روشن تنظیم کنید.

علاوه بر شماره، مانند مرحله قبل می‌توانید فیس‌تایم را روی اپل آیدی خود فعال کنید. این کار از طریق انتخاب گزینه Use your Apple ID for FaceTime و سپس Sign In کردن و وارد شدن به اکانت امکان‌پذیر خواهد بود.

حالا وارد اپلیکیشن FaceTime شوید.

روی آیکون New FaceTime ضربه بزنید.

در قسمت To نام فرد مورد نظر را وارد کنید.

از طریق آی مسج شما می‌توانید تمامی موارد از جمله متن، تصویر، فایل ویدئویی، فایل GIF و مواردی از این قبیل را برای دیگران ارسال کنید. همچنین می‌توانید یک گروه تشکیل داده و با دوستان یا آشنایان، تبادل اطلاعات کنید و لحظات شاد و مفرحی را سپری کنید. همچنین می‌توانید از داخل همین گروه‌ها، تماس فیس‌تایم برقرار کنید که این موضوع به صورت صوتی یا تصویری خواهد بود.

شما از طریق فیس تایم می‌توانید قابلیت SharePlay را اجرا کرده و از این طریق، می‌توانید نمایشگر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و به این ترتیب، به همراه دوستان یا آشنایان خود می‌توانید به تماشای فیلم و سریال بنشینید.



ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین