با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چگونه از میزان حافظه داخلی باقی مانده در آیفون مطلع شویم؟
عکس : حافظه داخلی باقی مانده در آیفون
.

پر شدن حافظه گوشی‌های هوشمند همواره یکی از معضلات کاربران به شمار می‌رود که معمولا با ذخیره کردن یا گرفتن عکس‌ها یا فایل‌های ویدئویی این اتفاق رخ می‌دهد. اگر این اتفاق برای شما رخ داده و قصد دارید ببینید چه اطلاعاتی باعث شده فضای حافظه داخلی آیفون شما پر شود، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.



نحوه چک کردن میزان فضای خالی حافظه در آيفون

برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. ابتدا وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  2. حالا به بخش General بروید.
  3. در میانه صفحه گزینه iPhone Storage را مشاهده خواهید کرد. وارد آن شوید.
  4. حالا مانند تصویر زیر سه بخش مختلف را مشاهده خواهید کرد که به ترتیب به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

در بخش بالایی، میزان حافظه اصلی و مقدار پر شده آن را مشاهده می‌کنید که به صورت یک چارت رنگی، مشخص شده است که هر کدام از المان‌ها، چه مقدار از حافظه را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش میانی، گزینه Offload Unused Apps را می‌بینید که با فعال کردن آن، در صورت پر شدن حافظهآیفون، اپلیکیشن‌هایی که مدت زمان زیادی است که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، به صورت خودکار حذف خواهند شد و آيکون آن‌ها به عنوان یک آیکون ابر در کنار اسم‌شان باقی خواهد ماند و این بدان معناست که در صورت نیاز به استفاده از آن اپلیکیشن، باید فضای خالی روی حافظه ایجاد کرده و مجددا نسبت به دانلود این اپلیکیشن اقدام کنید.

در بخش پایینی هم اپلیکیشن‌های مختلف به همراه میزان حافظه‌ای که ازآیفون شما اشغال کرده‌اند به نمایش گذاشته می‌شود که به صورت پیش فرض،‌ بر اساس بیشتری به کمترین حجم مرتب شده‌اند.



ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین