با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چگونه بلندگوی کثیف آیفون را تمیز کنیم؟
عکس : روش پاک کردن اسپیکر گوشی آیفون

مهم نیست که هر چند وقت یکبار آیفون خود را تمیز می‌کنید، بلندگوها و سایر پورت‌های روی گوشی شما به مرور زمان گرد و غبار، خاک، پرز و سایر ذرات ریز را در خود جمع می‌کنند. به همین دلیل، بعد از مدتی ممکن است متوجه شوید که کیفیت صدای بلندگو ضعیف پایین آمده و یا در اتصال کابل شارژ به دستگاه خود دچار مشکل شده‌اید.

خوشبختانه، با تمیز کردن دریچه‌های اسپیکر و سایر پورت‌های آیفون خود به راحتی می‌توانید این مشکلات را برطرف کنید. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا بهترین و ایمن‌ترین راه‌های تمیز کردن بلندگوهای آیفون را با هم مرور کنیم.

1. از مسواک استفاده کنید

<strong> بلندگوی </strong> <strong> کثیف </strong> <strong> آیفون </strong>

استفاده از مسواک یا هر برس نرم دیگری برای تمیز کردن آرام بلندگوهای آیفون یکی از بهترین راه‌ها برای خلاص شدن از شر آلودگی‌های موجود در بلندگوی بالای صفحه است. با این حال، سعی کنید مسواک را با زاویه‌ای حرکت دهید که گرد و غبار را خارج کند، نه اینکه ذرات را بیشتر به داخل فشار دهد.

استفاده از مسواک برای تمیز کردن قسمت‌های مشبک پایین بدنه شاید روشی ایده‌آل نباشد، زیرا اگر تصادفاً فشار زیادی وارد کنید خطر خراب شدن بلندگوها را به همراه دارد. با این حال، می‌توانید از این روش برای پاک کردن گرد و غبار از بلندگوی گوشی در قسمت بالای نمایشگر قرار دارد استفاده کنید.

کافیست یک مسواک نرم برداشته و به شکلی بسیار ملایم آن را از یک طرف به سمت دیگر حرکت دهید و یا به آرامی با حرکات دایره‌ای شروع به برس زدن کنید، مانند زمانی که دندان‌هایتان را مسواک می‌زنید (اما نه به شدت)، تا گرد و غبار را بیرون بکشید. برای دستیابی به بهترین نتیجه پیشنهاد می‌کنیم این فرآیند را چند بار تکرار کنید.

2. از گوش پاک‌کن‌های پنبه‌ای استفاده کنید

<strong>بلندگوی</strong> <strong>کثیف</strong> <strong>آیفون</strong>

در حالی که پاک کردن گرد و غبار یکی از بهترین راه‌ها برای تمیز نگه داشتن آیفون شماست، اما همان‌طور که گفتیم این روش ممکن است برای قسمت خروجی اسپیکر که به صورت مشبک است، زیاد کارآمد نباشد. در واقع، حرکت دادن ملایم مسواک باعث از بین رفتن کثیفی‌های سخت شده یا پرزهای داخل بلندگوهای آیفون نمی‌شود.

بنابراین، برای پاکسازی عمیق‌تر قسمت مشبک بلندگو، بدون نگرانی از خراب شدن بلندگوهای آیفون، می‌توانید از گوش پاک‌کن‌های پنبه‌ای استفاده کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه، پیشنهاد می‌کنیم اگر قاب روی گوشی آیفون خود انداخته‌اید، آن را بردارید تا بتوانید به راحتی مشبک بلندگو را به صورت عمیق تمیز کنید.

یک گوش پاک‌کن پنبه‌ای را مستقیماً روی سوراخ‌های بلندگو قرار دهید و به آرامی فشار وارد کنید تا مطمئن شوید که تمام زباله‌های مسدود شده در داخل را جمع می‌کند. به آرامی پنبه را روی توری به جلو و عقب بغلتانید. همچنین زمانی که بلندگوهای آیفون شما کار نمی‌کنند، این یکی از اولین راه حل‌ها به شمار می‌رود و قبل از هر چیز بهتر است خروجی بلندگو را تمیز کنید.

3. از خلال دندان استفاده کنید

<strong>بلندگوی</strong> <strong>کثیف</strong> <strong>آیفون</strong>

شما می‌توانید از یک خلال دندان برای پاک کردن عمیق‌تر پرزهای بلندگوهای آیفون خود استفاده کنید. با این حال، هنگام استفاده از آن برای انجام این کار احتیاط کنید، زیرا در صورت عدم استفاده صحیح، می‌تواند به قطعات داخلی آسیب برساند.

خلال دندان به اندازه ابزار اجکتور سیم کارت، موچین یا گیره کاغذ تیز نیست، اما باز هم می‌تواند از داخل حفره‌های مشبک بلندگو عبور کرده و به قسمت‌های داخلی آسیب برساند. توصیه می‌کنیم از این روش فقط برای تمیز کردن بلندگوهای پایینی استفاده کنید و از استفاده از آن بر روی بلندگوی بالای صفحه نمایش خودداری کنید.

برای این کار خلال دندان را به شکل بسیار ملایم در هر دهانه بلندگو حرکت داده و آلودگی‌ها را بیرون بکشید. در صورت لزوم می‌توانید از چراغ قوه استفاده کنید تا دید واضحی از محل حرکت خلال دندان داشته باشید. همچنین می‌توانید از این روش برای تمیز کردن درگاه شارژ آیفون خود نیز استفاده کنید.

4. با نوار نقاشی از شر گرد و غبار خلاص شوید

<strong>بلندگوی</strong> <strong>کثیف</strong> <strong>آیفون</strong>

اگر استفاده از خلال دندان برای تمیز کردن بلندگوهای آیفون برایتان راحت نیست، می‌توانید به جای آن از نوار نقاشی (نوار چسبی رنگی که در نقاشی برای ماسک کردن استفاده می‌شود) برای حذف ذرات گرد و غبار سرسخت که در عمق مشبک بلندگو گیر کرده‌اند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید پس از روش‌های ذکر شده از این روش برای استخراج ذرات ریز گرد و غبار باقی مانده استفاده کنید.

برای استفاده از نوار نقاشی جهت  پاک کردن بلندگوهای آیفون، تکه کوچکی از نوار را جدا کرده و آن را به شکل استوانه درآورید (سمت چسبنده رو به بیرون). در ادامه، پس از پیچیدن آن به دور انگشت اشاره، نوار را داخل اسپیکر آیفون فرو برده و بعد از اینکه ذرات به نوار چسبیدند، آن‌ها را خارج کنید.

می‌توانید از نوار نقاشی برای تمیز کردن تمام کثیفی‌ها و زباله‌های جمع شده در شبکه‌های بلندگو استفاده کنید. بعد از هر بار استفاده سطح نوار را بازبینی کنید، قسمت استفاده و کثیف شده نوار را جدا کرده و در صورت لزوم یک نوار کوچک دیگر را رول کنید. این کار را تا جایی تکرار کنید که متوجه شوید دیگر هیچ کثیفی و پرزی به آن نمی‌چسبد.

5. از دمنده هوا استفاده کنید

<strong>بلندگوی</strong> <strong>کثیف</strong> <strong>آیفون</strong>

شما همچنین می‌توانید از یک دمنده هوای ملایم برای تمیز کردن اسپیکرهای آیفون خود استفاده کنید، زیرا این دمنده‌ها معمولاً فشار کمتری نسبت به هوای فشرده داخل قوطی دارند. پس از استفاده از برس موی نرم یا مسواک نرم برای تمیز کردن گرد و غبار، می‌توانید از یک دمنده هوا برای پاک کردن ذرات باقی مانده آن ناحیه استفاده کنید. البته، به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از دمنده هوا، نباید نوک آن را به قسمت مشبک بلندگو نزدیک کنید و همواره باید فاصله مناسب رعایت شود تا آسیبی به قطعات داخلی وارد نگردد.

بلندگوهای آیفون خود را به طور موثرتری تمیز کنید

با استفاده روش‌هایی که در این مقاله ذکر شد، می‌توانید به راحتی اسپیکرهای کثیف آیفون خود را تمیز کنید. با این حال، روش‌های دیگری هم وجود دارد که استفاده از آ‌ن‌ها به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود و باید اجتناب کنید. به عنوان مثال، برای تمیز کردن بلندگوها نباید از اجسام نوک تیز مانند سوزن، موچین یا سنجاق استفاده کنید.

همچنین از استفاده از هر نوع مایع تمیزکننده مانند الکل یا آب برای پاک کردن آلودگی از بلندگوهای آیفون خودداری کنید. اپل همچنین به طور رسمی توصیه می‌کند که نباید از قوطی هوای فشرده برای تمیز کردن بلندگوهای آیفون استفاده نکنید، زیرا ممکن است گرد و غبار را بیشتر به سمت داخل دستگاه هدایت کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین