با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
کابوس تمام‌نشدنی اپل: باتری یک آیفون ۱۵ پرو باد کرده است!
عکس : آیفون ۱۵ پرو
.

در هفته‌ای که گذشت، گزارش‌های متعددی منتشر شد مبنی بر این که پرچمدارهای جدید اپل یعنی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از مشکل تولید حرارت زیاد رنج می‌برند. در برخی از موارد که دستگاه به شدت داغ می‌کرد، کاربران نمی‌توانسته‌اند بدون قاب محافظ از گوشی‌های خود استفاده کنند.

برای مثال، آیفون ۱۵ پرو مکس در حین یک تماس صوتی به قدری داغ شد که دستگاه برای جلوگیری از آسیب به تراشه و سایر قطعات مجبور شد خود را خاموش کند. حالا اما به نظر می‌رسد مشکل تولید حرارت سری آيفون ۱۵ پرو جدی‌تر از قبل شده چرا که گزارشی جدید ادعا می‌کند که باتری یک نسخه از آیفون ۱۵ پرو به شدت باد کرده است.



یک کاربر تصویری از آیفون ۱۵ پرو خود را در شبکه اجتماعی رددیت به اشتراک گذاشته که نمایشگر آن از فریم بیرون آمده و از بدنه دستگاه جدا شده است. این کاربر ادعا می‌کند که دستگاه خود را در روز دوشنبه خریداری کرده و هیچ مشکلی نیز در آن مشاهده نکرده است. دو روز پیش، کاربر موردنظر تلاش کرد که گوشی خود را در یک قاب محافظ قرار دهد ولی به دلایلی نامشخص دستگاه در قاب جای نمی‌گرفت. در این راستا، کاربر متوجه شد که دستگاه در حال باد کردن است.

شایان ذکر است که آیفون ۱۵ پرو این کاربر به خوبی کار می‌کند و مشکلی برای آن پیش نیامده ولی به نظر می‌رسد مشکل اصلی این گوشی مربوط به باد کردن باتری آن می‌شود. از سوی دیگر، برخی از کاربران ادعا کرده‌اند که تولید حرارت آیفون ۱۵ پرو به حدی زیاد است که ممکن است باعث آزرده شدن دست کاربر شود.

به طور کلی، حرارت بالا می‌تواند به باتری دستگاه آسیب جدی وارد کند و سبب باد شدن آن شود. زمانی که باتری یک گوشی باد می‌کند، استفاده از آن به شدت خطرناک است چرا که باتری مستعد آتش گرفتن است. کاربر رددیت مشکل بوجود آمده را به یک فروشگاه رسمی اپل گزارش کرده ولی با توجه به آن که این کاربر گوشی خود را از طریق اپراتور Verizon خریداری کرده است، نمایندگی اپل وظیفه تعمیر و یا تعویض آن را نپذیرفته و به کاربر گفته که باید به Verizon مراجعه کند.

با فرض درست بودن همه گزارش‌های مربوط به داغ کردن سری آیفون ۱۵ پرو، می‌توان مشکل باد کردن باتری را با موضوع تولید حرارت زیاد مرتبط دانست. البته این فرضیه در همه شرایط درست نیست چرا که در گذشته نیز برخی از گوشی‌های هوشمند با مشکل داغ شدن مواجه شده بودند ولی باتری آن‌ها باد نکرده بود.

در حال حاضر، اپل هیچ واکنشی به مشکلات سری آيفون ۱۵ پرو نداشته ولی امیدواریم به زودی غول فناوری آمریکایی بیانیه‌ای رسمی پیرامون حل مشکلات پیش‌آمده در اختیار کاربران قرار دهد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین