با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
لامبورگینی از ابرخودرو الکترونیکی لانزادور با قدرت 1341 اسب بخار رونمایی کرد
عکس : لامبورگینی لانزادور

کمپانی لامبورگینی که سابقه خوبی در ساخت ابرخودروهای قدرتمند 12 سیلندر داشته است، اکنون از کانسپت لانزادور برقی رونمایی کرد.

این خودرو اولین محصول برقی این خودروساز بوده که قرار است در سال 2028 به عنوان جایگزین سایر خودروهای برقی گران‌قیمت وارد بازار شود.

لامبورگینی اعلام کرد که لانزادور می‌تواند با خودروهایی مانند فراری پروسانگ و رولز رویس اسپکتر رقابت کند. این محصول علاوه بر طراحی جسورانه، کابین هوشمندی دارد که راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

لانزادور

همچنین میزان قدرت آن 1341 اسب بخار است که موجب می‌شود از سایر مدل‌های لامبورگینی عملکرد بهتری داشته باشد. هنوز جزئیات دقیق زیادی در مورد پیشرانه برقی لامبورگینی لانزادور وجود ندارد.

مشخصات فنی و ویژگی‌های لامبورگینی لانزادور

این محصول قرار است با موتورهای دوگانه به همراه خروجی بالا عرضه شود. بدون شک، قابلیت تمام چرخ متحرک نیز در آن وجود خواهد داشت.

ابرخودرو الکترونیکی لانزادور

یک باتری با کارایی بالا وظیفه تامین انرژی این موتورها و ارائه برد طولانی را بر عهده دارد. با این حال، لامبورگینی درباره قدرت این خودرو رقم قابل توجهی را نام برده و گفت که لانزادور می‌تواند قدرت 1341 اسب بخاری تولید کند!

سیستم Aerodinamica Lamborghini Attiva قادر است قابلیت‌های آیرودینامیکی اسپلیتر متحرک جلویی، تیغه‌های جانبی در عقب، دیفیوزر گسترش‌ یافته و کرکره‌های درون سیستم هوا را کنترل کند.

یک سیستم تعلیق فعال نیز در لامبورگینی لانزادور قرار گرفته که کمک می‌کند تا سیستم فنرهای بادی، دمپرهای تطبیقی و فرمان محور عقب، پایداری و عملکرد بهتری داشته باشند.

برای همین است که کنترل دستگاه راحت‌تر می‌شود و راننده می‌تواند با استفاده از این فناوری‌ها، به هنگام چرخش، علاوه بر تعادل بالاتر، سرعت بیشتری را تجربه کند.

طراحی و بدنه لامبورگینی لانزادور

لامبورگینی فاصله این خودرو از زمین را افزایش داده تا سطوح بد جاده‌ای موجب کاهش لذت رانندگی نشوند. اگرچه روکش پایین بدنه مشکی براق به کاهش ارتفاع بصری کمک می‌کند ولی با مشاهده بخش‌های آبی، می‌توان متوجه شد که لانزادور نسبت به لامبورگینی اوروس حدود 4 اینچ پایین‌تر است.

با این حال، سطح بدنه آن به خوبی طراحی شده و استایل جذابی را ارائه می‌کند. می‌توان در برخی از بخش‌های این خودرو، نشانه‌هایی از کمپانی لامبورگینی را مشاهده کرد.

روی بدنه خودرو حاشیه Y شکلی وجود دارد و چراغ‌های عقب سه عنصری نیز همانند لامبورگینی Revuelto هیبریدی پلاگین ساخته شده‌اند. هیچ فناوری جدیدی برای باز کردن درب‌ها وجود ندارد و کاربران باید از همان روش قدیمی استفاده کنند.

کابین و تجهیزات آن

این خودرو نیز مانند کوپه‌های اسپرت، کابین جاداری دارد. صندلی‌های عقب به قابلیت تنظیم مجدد مجهز شده‌اند و فضای بار بزرگی نیز برای قرار دادن وسایل وجود دارد.

یک کنسول مرکزی در وسط کابین حضور یافته که عملکردهای فراوانی را ارائه می‌دهد. نمایشگر سمت سرنشین اطلاعات سرگرمی را نشان می‌دهد. مجموعه‌ای از دکمه‌ها و سوئیچ‌ها که روی کنسول قرار گرفته‌اند نیز می‌توانند برخی از عملکردهای صفحه‌نمایش را کنترل کنند.

به گفته لامبورگینی، کابین با بسیاری از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده است؛ به عنوان مثال، روکش پشم مرینو از گوسفندان استرالیایی گرفته شده؛ در دوخت داشبورد پشمی، پانل در و روکش صندلی نیز از نخ‌هایی استفاده شده که از نایلون بازیافتی ساخته شده‌اند. فوم صندلی نیز از جنس پلاستیک بازیافتی است که برای کاهش آلودگی، با چاپ سه بعدی ساخته شد.

لامبورگینی از چرم دباغی شده در کابین استفاده کرد. پردازش آن نیز با آب باقیمانده از تولید روغن زیتون انجام می‌شود. آب به دلیل خاصیت اسیدیته بالا و اثر سمی گیاهی باید در تاسیسات فاضلاب تصفیه شود، اما تولیدکنندگان شیمیایی می‌توانند آن را برای تولید موارد دباغی‌شده مورد استفاده مجدد قرار دهند.

ابرخودرو الکترونیکی لانزادور

عرضه و قیمت محصول

در کانسپت لامبورگینی لانزادور کربن‌زدایی ویژه‌ای به چشم می‌خورد. لامبورگینی گفت که هر لانزادوری که تا پایان سال 2024 به بازار عرضه شوند، به صورت برقی ساخته خواهند شد.

لانزادور قرار است به عنوان چهارمین مدل در سال 2028 وارد بازار شود. البته این مدل اولین خودروی برقی لامبورگینی است که در خط تولید این کمپانی ساخته خواهد شد.

هنوز اطلاعات زیادی درباره قیمت این محصول در دسترس نیست ولی با توجه به اینکه ارزان‌ترین لامبورگینی بیش از 200 هزار دلار قیمت دارد، نباید انتظار داشته باشید که این خودرو با قیمتی کمتر از آن وارد بازار شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین