با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
برای خرید لپ تاپ استوک و دسته دوم چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم ؟
عکس : لپ تاپ استوک
.

خرید لپ تاپ استوک می‌تواند یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه باشد؛ اما اگر بدون اگاهی وارد این خرید بشوید مسلما دچار ضرر خواهید شد و مهم است که قبل از خرید، لپ تاپ را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که در شرایط خوبی قرار دارد.



به گزارش سرویس اخبار لپ تاپ سایت شات ایکس و به نقل از آی تی ایران در اینجا یک چک لیست کامل از مواردی وجود دارد که باید قبل از خرید لپ تاپ استوک بررسی کنید:

ظاهر لپ تاپ

  • بدنه لپ تاپ را از نظر خراش، شکستگی، ترک خوردگی، آثار تعمیر یا بازشدن پیچ ها بررسی کنید.
  • مطمئن شوید که لولاهای لپ تاپ سالم هستند و به درستی کار می‌کنند. برای این تست لپ تاپ را باز و بسته کنید.
  • صفحه نمایش لپ تاپ را از نظر پیکسل‌های سوخته یا لکه‌ها قابل مشاهده بررسی کنید.

سخت افزار لپ تاپ

  • مشخصات سخت افزاری لپ تاپ را بررسی کنید
  • عملکرد CPU، RAM، GPU، حافظه ذخیره سازی و سایر قطعات سخت افزاری را بررسی کنید.
  • سیستم عامل لپ تاپ را راه اندازی کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند.

اگر می خواهید مطمئن و سریع تست سلامت قطعات لپ تاپ را بدانید می توانید از نرم افزارهای مرتبط استفاده کنید

یکی از این نرم افزارهای تست توان CPU، RAM و GPU لپ تاپ شما می تواند Core Temp باشد

اگر پردازنده اینتل دارید، نرم افزار Core Temp می تواند دما و بار هر هسته در پردازنده شما را نمایش میدهد.

یک نرم افزار دقیق می تواند راحتی کار را با خود به همراه داشته باشد، به همین خاطر ما نرم‌افزار KeyboardTest را پیشنهاد میکنیم. PassMark KeyboardTest وقتی وارد این صفحه شدید، با توجه به اینکه نوع ویندوز شما 32 ‌بیتی است یا 64 بیتی، روی یکی از گزینه‌های Download 32Bit یا Download 64 Bit کلیک کنید تا عملیات دانلود آغاز شود و برم افزار را دانلود کنید و به راحتی تمامی دکمه ها روی کیبورد را با ان می توانید تست کنید.

باتری لپ تاپ

  • باتری لپ تاپ را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید و سپس آن را با مثلا پخش ویدیو مورد بررسی خود قرار دهید.
  • شارژر لپ تاپ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سالم است و به درستی کار می‌کند.

در شرایط عادی در لپ تاپ فقط یک ایکون ساده باتری برای میزان شارژ وجود دارد و اگر بخواهیم از درصد سلامت باتری لپ تاپ مطلع شوید باید برنامه های زیر را بررسی کنید.

برای تست سلامت باتری لپ تاپ چندین نرم افزار وجود دارند که ما بهترین آن ها را به شما معرفی میکنیم:

نرم‌افزار BatteryInfoView برای تست میزان سلامت باتری

اطلاعات مهمی که باید از این پنجره در نظر بگیرید عبارتند از:

  • Design Capacity: ظرفیت شارژ کامل باتری در هنگام تولید.
  • Full Charge Capacity: ظرفیت شارژ کامل باتری در حال حاضر.
  • Health: سلامت باتری، که به صورت درصد بیان می‌شود.
  • Cycle Count: تعداد چرخه‌های شارژ و دشارژ باتری.

همچنین نرم افزارهای دیگری مانند نرم‌افزار PassMark BatteryMon برای مشاهده سلامت باتری استفاده میشود و یا تست سلامت باتری با نرم‌افزار Save Battery هم از دیگر نرم افزارها است.

سایر ویژگی‌ها

عملکرد کیبورد، موس، وب کم، بلندگوها، پورت‌ها و سایر ویژگی‌های لپ تاپ را بررسی کنید.

با پیروی از چک لیست خرید لپ تاپ استوک، می‌توانید مطمئن شوید که لپ تاپ استوکی که خریداری می‌کنید در شرایط خوبی قرار دارد و نیازهای شما را برآورده می‌کند.

از یک فروشگاه معتبر خرید کنید که سابقه خوبی در فروش لپ تاپ‌های استوک دارد. به عنوان مثال فروشگاه رایان مارکت با سابقه درخشانی که دارد می تواند بهترین مکان برای خرید لپ تاپ استوک شما باشد.

قبل از خرید، تحقیقات خود را انجام دهید و مشخصات سخت افزاری و نیاز خود را معیین کنید.

اگر می خواهید از خرید خود پشیمان نشوید و در حین کار با لپ تاپ با کندی سرعت و کمبود امکانات لازم روبرو نشوید قبل از خرید باید به نکات خرید لپ تاپ استوک توجه داشته باشید. با این حال، خرید لپ تاپ استوک بدون تحقیق اولیه می تواند شما را با هزینه های اضافی روبرو کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از خرید لپ تاپ استوک به آنها توجه کنید:

نیازهای خود را مشخص کنید

قبل از شروع خرید، مشخص کنید که از لپ تاپ خود برای چه کاری استفاده خواهید کرد. اگر فقط به دنبال یک لپ تاپ برای کارهای روزمره مانند مرور وب، ایمیل و پردازش کلمه هستید، یک لپ تاپ استوک با مشخصاتی مانند پردازنده i5 و رم 8 گیگابایت شاید ​​کافی خواهد باشد و نیاز به هزینه اضافی نباشد اما اگر قصد رندرینگ و یا بازی و یا اجرای پردازش های سنگین را با لپ تاپ داشته باشید باید به فکر تهیه پردازنده های بالاتر مانند پردازنده core i7 با رم 16 گیگابایت و یا بالاتر هم باشید.

با این حال، اگر قصد دارید از لپ تاپ خود برای کارهای سنگین مانند بازی یا ویرایش ویدیو استفاده کنید، به یک لپ تاپ استوک با مشخصات بالاتر نیاز خواهید داشت.

در مورد برندها و مدل های مختلف تحقیق کنید.

قبل از خرید، برندهای مختلف لپ تاپ مشخصات و ویژگی های آن ها را بررسی کنید، بنابراین مهم است که لپ تاپ را متناسب برای نیازهای خود انتخاب کنید. و برند های معتبر جهانی مانند: HP، DELL، LENOVO، ASER، MICROSUFT و… انتخاب کنید.

لپ تاپ را قبل از خرید بررسی کنید.

قبل از خرید لپ تاپ استوک، حتماً آن را از لحاظ ظاهری و کارکرد بررسی کنید. توصیه می کنید که در حین تست به دنبال هرگونه آسیب فیزیکی، پیکسل های مرده یا مشکلات عملکردی و یا کندی سرعت و توقف های کاری باشید.

در خرید لپ تاپ استوک شاید با موارد دور از انتظاری روبرو شوید اما اگر با آگهی اقدام به خرید کنید می توانید بهترین و به صرفه ترین خرید را داشته باشید.

در لپ تاپ های استوک زیاد مشخص نیست که لپ تاپ چقدر کار کرده است در نتیجه خطر تقص های پنهان و کاهش عملکرد را باید در لپ تاپ هایی با گرید A دید به همین خاطر توصیه ما این است که از بین لپ تاپ هایی با گرید A++ انتخاب کنبد.

لپ تاپ ها با گردی A++ استهلاک کمتری دارند و از ویژگی های جدیدتر و بالاتر برخوردار هستند. همچنین تنوع در اینگونه لپ تاپ ها بالاتر است و می تواند رضایت شما را به دنبال داشته باشد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین