با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اپل بر روی توسعه یک لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو کار می‌کند؛ شگفتی بعدی اپل مشخص شد
عکس : لپ تاپ با صفحه نمایشگر تاشو اپل

تاکنون شرکت ایسوس با عرضه لپ‌تاپ ‌های سری ذن‌بوک فولد خود پیشگام بازار در عرصه تولید مدل‌های مجهز به نمایشگر تاشو بوده است. اما ظاهرا قرار است این شرکت در آینده وارد رقابتی جدی با رقبای خود شود.

بر اساس گزارش منتشر شده از کشور کره، اپل روی توسعه یک لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو کار می‌کند. ظاهرا این برند آمریکایی سرگرم مذاکره با تامین‌کنندگان برای عرضه مک‌بوک با صفحه‌نمایش تاشو است. این دستگاه در صورت عرضه نهایی، بازار نمایشگر که هم‌اکنون در وضعیت رکود قرار دارد را متحول خواهد کرد.

این محصول در سال 2025 معرفی و در سال 2026 به بازار عرضه خواهد شد. شرکت‌های کره‌ای تولیدکننده نمایشگر نظیر سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی اخیرا در زمینه ساخت پنل‌های اولد برای لپ‌تاپ ‌ها سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام داده‌اند.

اکنون که بازار گوشی‌های هوشمند به درجه تقریبا اشباع رسیده است؛ هر 2 کمپانی در حال هماهنگی برنامه‌های توسعه و تولید پنل‌های اولد تاشو برای لپ‌تاپ‌ها هستند؛ چرا که این بازار نوپا به رشد کمپانی‌های مذکور کمک می‌کند.

بی‌تردید سفارش از جانب اپل بر این بازار کوچک تاثیر چشمگیری خواهد داشت. بر اساس اعلام منبع گزارش، نمایشگرهای بزرگ‌تر از سودآوری بالاتری برای شرکت‌های تولیدکننده پنل برخوردار خواهند بود. اگرچه با افزایش اندازه نمایشگرها دستیابی به چگالی پیکسلی مطلوب به‌مراتب دشوارتر خواهد شد.

با این‌حال تولید نمایشگرهای تاشو برای لپ‌تاپ‌ها نسبت به گوشی‌های هوشمند، سودآوری بیش‌تری خواهد داشت. بنابراین بدیهی است که این به منزله یک فرصت بزرگ برای تولیدکنندگان نمایشگر قلمداد شده و به رشد چشمگیر درآمدهای آنها در آینده نزدیک کمک خواهد کرد.

لپ تاپ با مانیتور تاشو
ایسوس ذن‌بوک 17 فولد اولد

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین