با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید احتمالا در رویداد ۸ آبان اپل معرفی نخواهد شد
عکس : مک بوک پرو ۱۳ اینچی
.

همانطور که می‌دانیم، اپل در تاریخ ۳۰ اکتبر مصادف با ۸ آبان رویدادی به نام Scary Fast را برگزار خواهد کرد که به رونمایی از مدل‌های جدید سری مک و مک بوک اختصاص خواهد داشت. حالا تحلیلگر و افشاگر شناخته‌شده محصولات اپل ، مارک گرمن، به تازگی ادعا کرده که نسل جدید مک بوک پرو ۱۳ اینچی که به تراشه M3 مجهز است در رویداد پیش‌رو اپل معرفی نخواهد شد.

خبرنگار برجسته وبسایت بلومبرگ اعلام کرده که اپل در حال حاضر برای تامین نسل فعلی مک بوک پرو ۱۳ اینچی به مشکل برخورده است. در این راستا، اپل ظاهرا کار توسعه نسخه جدید این لپتاپ که از تراشه M3 بهره می‌برد را آغاز کرده است. با این وجود، مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید به احتمال زیاد در رویداد Sacry Fast معرفی نخواهد شد.



در واقع، آقای گرمن اذعان داشته که رویداد اپل به طور ویژه روی مک بوک‌های پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی متمرکز خواهد بود. عدم رونمایی از نسل جدید مک بوک پرو ۱۳ اینچی خبر ناخوشایندی برای کاربران محسوب می‌شود چرا که از عرضه نسل فعلی این دستگاه حدود ۱۸ ماه گذشته است.

لپتاپ‌های جدید اپل به لطف تراشه قدرتمند M3 بهبود قابل توجهی در زمینه عملکرد پردازشی خواهند داشت. به علاوه، اپل در رویداد موردانتظار خود از نسل جدید آی‌مک نیز پرده‌برداری خواهد کرد که به تراشه M3 مجهز خواهد شد. نسخه فعلی این دستگاه از تراشه M1 بهره می‌برد.

گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که آی‌مک جدید در نسخه پایه از پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای بهره خواهد برد. مدل بالارده این دستگاه نیز احتمالا با پردازنده مرکزی ۱۶ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۴۰ هسته‌ای عرضه می‌شود. در صورت صحت این گزارش‌ها، آی‌مک‌های جدید اپل می‌توانند به یکی از قدرتمند‌ترین کامیپوترهای دسکتاپ حال حاضر بازار بدل شوند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین