با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
گوگل کروم در مورد افزونه‌های نصب شده حاوی بدافزار، هشدار می‌دهد
عکس : گوگل کروم در مورد افزونه‌های نصب شده حاوی بدافزار، هشدار می‌دهد

یک منبع بی‌پایان از برنامه‌های افزودنی مرورگر ناخواسته در فروشگاه وب Chrome منتشر شده و تبلیغ می‌شود.

این افزونه‌ ها توسط شرکت‌های کلاهبردار و عوامل تهدید ساخته می‌شوند که از آن‌ها برای تزریق تبلیغات، ردیابی تاریخچه جستجوی شما، هدایت شما به صفحات جعلی استفاده می‌کنند.

مشکل این است که این برنامه‌های افزودنی به سرعت تولید می‌شوند و توسعه‌دهندگان، برنامه‌های جدید را منتشر می‌کنند، درست همانطور که Google افزونه‌ های قدیمی را از فروشگاه وب کروم حذف می‌کند.

متأسفانه، اگر یکی از این افزونه‌ ها را نصب کرده باشید، حتی پس از اینکه Google آن‌ها را به عنوان بدافزار شناسایی کرده و از فروشگاه حذف کند، همچنان در مرورگر شما خواهد ماند.

به همین دلیل، گوگل اکنون ویژگی بررسی ایمنی خود را به برنامه‌های افزودنی مرورگر اضافه می‌کند و به کاربران کروم هشدار می‌دهد زمانی که یک برنامه افزودنی به‌عنوان بدافزار شناسایی شده و یا از فروشگاه حذف شده‌اند و باید از مرورگر نیز حذف شوند.

این ویژگی در Chrome 117 فعال خواهد شد، اما اکنون می‌توانید با فعال کردن ویژگی آزمایشی «Extensions Module in Safety Check» آن را در Chrome 116 امتحان کنید.

برای فعال کردن این ویژگی، کافی است URL کروم، 'chrome://flags/#safety-check-extensions' را در نوار آدرس وارد کنید. به صفحه پرچم‌های Chrome با مشخص شدن ویژگی Extensions Module in Safety Check هدایت می‌شوید.

اکنون آن را روی فعال تنظیم کنید و هنگامی که از شما خواسته شد تا این ویژگی را فعال کنید، مرورگر را مجددا راه اندازی نمایید.

بررسی ایمنی Google Chrome برای برنامه‌های افزودنی

پس از فعال شدن، گزینه جدیدی در زیر صفحه تنظیمات «حریم خصوصی و امنیت» ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد هر برنامه افزودنی حذف شده از فروشگاه وب Chrome را بررسی کنید، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

با کلیک بر روی این پیوند، به صفحه برنامه افزودنی خود می‌روید که افزونه‌های حذف شده را فهرست می‌کند و دلیل حذف آن‌ها نیز آورده می‌شود و از شما می‌خواهد آن‌ها را حذف نصب کنید.

گوگل می‌گوید که برنامه‌های افزودنی را می‌توان از فروشگاه وب کروم حذف کرد، زیرا توسط توسعه‌دهنده منتشر نشده، خط‌مشی‌ها را نقض کرده‌اند یا به‌عنوان بدافزار شناسایی شده‌اند.

برای برنامه‌های افزودنی که به‌عنوان بدافزار شناسایی می‌شوند، اکیداً توصیه می‌شود که فوراً آن‌ها را حذف کنید تا نه تنها از داده‌های خود محافظت کنید، بلکه از رایانه‌تان در برابر حملات بعدی نیز جلوگیری نمایید.

برای مواردی که به دلایل دیگر حذف شده‌اند، توصیه می‌شود که آن‌ها را نیز حذف کنید، زیرا دیگر پشتیبانی نمی‌شوند یا سایر خط‌مشی‌هایی را که به شدت بدافزار نیستند، اما لزوما مفید نیستند، نقض می‌کنند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین