با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
استاد دانشگاه صنعتی شریف عضو شاخص انجمن اپتیک آمریکا شد
عکس : جواد صالحی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، انجمن اپتیک آمریکا ( OPTICA ) در تازه‌ترین گزارش خود برگزیدگان ۲۰۲۴ را معرفی کرد.

در این میان نام دکتر جواد صالحی استاد ممتاز دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، به دلیل مشارکت در «اختراع و اصول بنیادی سیستم‌های ارتباطی چندگانه تقسیم کد نوری و کدهای متعامد نوری» در لیست برگزیدگان قرار گرفت.

عنوان فلو(Fellow) در OPTICA به کمتر از ۱۰ درصد از اعضا محدود می‌شود و برای اعضایی محفوظ است که با تمایز در پیشرفت اپتیک و فوتونیک خدمت کرده‌اند.

انجمن اپتیک آمریکا (OPTICA) بزرگ‌ترین و معتبرترین انجمن اپتیک و فوتونیک در دنیا است که وظیفه آن برگزاری همایش‌ها، چاپ مجلات پژوهشی و آموزش بین‌المللی در همه زمینه‌های مربوط به اپتیک و فوتونیک است.

این انجمن به ترویج تولید، کاربرد، آرشیو و انتشار دانش در اپتیک و فوتونیک در سراسر جهان اختصاص دارد. این سازمان که در سال ۱۹۱۶ تأسیس شد، سازمانی پیشرو برای دانشمندان، مهندسین، متخصصان، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان به علم نور است.

نشریات، جلسات، منابع آنلاین و فعالیت‌های حضوری این انجمن به اکتشافات مرزهای دانش در علوم نور کمک می‌کند، برنامه‌های کاربردی واقعی را شکل می‌دهد و دستاوردهای علمی، فنی و آموزشی را تسریع می‌کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین