وزن کیزیلما در هنگام تیک آف حداکثر برابر با ۸.۵ تن است که شامل ۱.۵ تن مهمات بوده و شکلی شبیه به یک جت جنگنده کوچک و سرنشین دار اما بدون کابین خلبان دارد.
این هواپیمای بدون سرنشین که توسط یک موتور توربوفن Al-25T اوکراینی ساخت کمپانی Motor Sich حمایت می شود، می تواند به سرعت کروز ۰.۶ ماخ تا حداکثر ۰.۹ ماخ برسد. این هواپیما تا ارتفاع عملیاتی ۳۰ هزار پایی پرواز می کند، شعاع عملیاتی ۵۰۰ مایل دریایی دارد و می تواند ۵ ساعت در هوا بماند. پهپاد ترکیه ای دارای سطح مقطع راداری پایین (RCS)، آگاهی موقعیتی بالا با رادار آرایه اسکن شده الکترونیکی فعال (AESA) و برخاست و فرود کاملاً خودکار است. کیزیلما می تواند ماموریت های هوا به زمین و هوا به هوا انجام دهد. بایکار در حال برنامه ریزی برای توسعه دو مدل مافوق صوت با استفاده از موتورهای پس سوز اوکراینی Ivchenko-Progress AI-322 است.
این هواپیمای بدون سرنشین پرواز افتتاحیه خود را در دسامبر ۲۰۲۲ با موفقیت به پایان رساند و قابلیت برخاست و فرود در باند کوتاه را انجام داد که آن را برای استقرار روی یک ناو هواپیمابر ایده آل می سازد. کیزیلما قرار است روی کشتی تهاجمی آبی خاکی TCG Anadolu سوار شود که در ابتدا انتظار می رفت حامل جنگنده های F-35B باشد که تحت برنامه جنگنده تهاجمی مشترک ایالات متحده به ترکیه داده می شدند. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا، ترکیه را به خاطر خرید سامانه های موشکی S-400 از روسیه، از این برنامه کنار گذاشته است. در حال حاضر دو هواپیمای بدون سرنشین Kratos XQ-58 Valkyrie ساخت آمریکا و Sukhoi S-70 Okhotnik ساخت روسیه در حال توسعه هستند که ویژگی هایی مشابه با کیزیلما دارند.