با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تعمیر گوشی گلکسی A54 سامسونگ + فیلم آموزشی
عکس : تعمیر گلکسی A54
.

کانال PBK reviews که طبق معمول زحمت کالبدشکافی و بررسی معماری داخلی گوشی های هوشمند جدید عرضه شده به بازار رو می‌کشه، این بار سراغ میان‌رده محبوب و پرطرفدار سامسونگ یعنی گوشی گلکسی A54 5G رفته. سری A امسال سامسونگ نه تنها شباهت ظاهری زیادی به همدیگه دارن بلکه طراحی معماری داخلی اونا هم مثل هم هست. گوشی A54 با وزن 202 گرمی و قطر 8.2 میلی‌متری به پردازنده Exynos 1380 مجهز شده که بسته به انتخاب فضای ذخیره‌سازی با رم های 4، 6 و 8 گیگ به بازار عرضه میشه. با بررسی کالبدشکافی و تعمیرپذیری گوشی گلکسی A54 5G سامسونگ همراه موبونیوز باشید تا ببینیم داخل این گوشی چه خبره؟!



 

کالبدشکافی گوشی گلکسی A54 5G سامسونگ

مثل همیشه اول از همه درگاه سیم‌کارت رو باز می‌کنیم تا بتونیم با استفاده از حرارت دادن، ابزار مخصوص و اهرم پلاستیکی کوچک، عایق‌بندی قاب پشتی رو شل کنیم و اون رو جدا کنیم. بعد از درآوردن قاب پشتی، شما می‌تونید با حرارت دادن به کاور لنزها و به آرامی جدا کردنشون اونا رو تعویض کنید. برای درآوردن کاور لنز های دوربین جداکردن قاب پشتی کفایت می‌کنه. برای داشتن اشراف بهتر به معماری داخلی دستگاه 16 تا پیچ دیگه هست که باید باز بشه.

پنل NFC گلگسی A54

خطوط خاکستری رنگ بر روی کاور پلاستیکی بالایی، گیرنده های آنتن هستن که پنل NFC هم وسط اونا تعبیه شده. اگه یادتون باشه تو بررسی کالبدشکافی و تعمیرپذیری گوشی Poco F5 Pro شیائومی هم از فوم های توپ مانند کوچک در اسپیکر گوشی استفاده کرده بود که باعث افزایش رسایی صدای خروجی می‌شد. سامسونگ در گوشی گلکسی A54 هم از این حقه استفاده کرده. پشت این کاور پلاستیکی، لایه گرافیتی نصب شده تا بتونه گرما رو به خوبی انتقال بده.

برای جدا کردن باتری این گوشی، همانند گوشی A34 باید کابل های اتصال باتری و بقیه کابل ها رو جدا کنیم و دو تا اهرم هم‌محور که سمت راست پایینی فریم اصلی هست رو باز کنیم. دوربین سلفی A54

لنزی که در تصویر مشاهده می‌کنید، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی A54 هست. بعد از باز کردن پیچ نگهدارنده برد اصلی به فریم گوشی می‌تونیم به دوربین های اصلی این گوشی دسترسی داشته باشیم.

دوربین پشت گلکسی A54 سامسونگ

روی برد اصلی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید قرار داره. در کنار این دو دوربین، یه لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو هم قرار گرفته. مثل تمامی محصولات دیگه در این رده فقط دوربین اصلی این گوشی به قابلیت لرزش‌گیری تصاویر یا همون OIS مجهز شده. قطعات دیگری مثل فلش LED، میکروفون ثانویه، حسگر مجاورتی، درگاه سیم‌کارت و حافظه ذخیره‌سازی بر روی دو طرف برد اصلی تعبیه شده. با بازکردن لایه گرافیتی روی برد اصلی می‌تونیم ببینیم که دو تا پد حرارتی بر روی چیپ رم و پردازنده نصب شده.

باتری A54

بعد از جدا کردن برد جانبی می‌تونیم به صورت مستقیم به باتری دسترسی داشته باشیم. مثل همیشه بیشتر دیوایس های ساخته شده در سال 2023، به برچسب جداسازی مخصوص باتری مجهز شده که کار درآوردن و تعویض باتری رو خیلی آسون می‌کنه. ظرفیت باتری این گوشی 5000 میلی‌آمپر هست که در مقایسه با رقبای خودش یعنی Note 12 Pro 5G و Poco X5 Pro تونسته برابری کنه. سیستم خنک کننده محفظه بخار یا همون vapor chamber زیر باتری و مادربرد نصب شده. برچسب نشان‌گر آسیب یا نفوذ آب در گوشه بالایی گوشی و زیر درگاه سیم‌کارت پرس شده و برای تعویض کلید های کناری گوشی باید اهرم اون رو از فریم اصلی جدا کنید و کابل اتصال‌ش رو قطع کنید. سپس می‌تونید به آرامی اون‌ها رو بلند کنید و از فریم فلزی کناری جدا و تعویض کنید.

امتیاز نهایی

کارشناس کانال PBK reviews به این گوشی امتیاز 8.5 از ده رو برای قابلیت های تعمیرپذیری داده. فرآیند تعویض یا جداسازی قطعاتی که نمره کامل رو گرفتن “تعویض باتری” و “در دسترس بودن بیشتر قطعات” بوده است. نظر شما چیه؟ به نظرتون گوشی گلکسی A54 5G با این امتیاز تعمیرپذیری اولویت بیشتری نسبت به رقبای خودش پیدا می‌کنه؟ با توجه به کالبدشکافی و تعمیرپذیری گوشی گلکسی A34 سامسونگ و مقایسه‌اش با A54، به نظرتون کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

بررسی تعمیرپذیری گوشی گلکسی A54

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین