با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تا یک ساعت پس از بیدار شدن گوشی موبایلتان را چک نکنید!
عکس : تا یک ساعت پس از بیدار شدن گوشی موبایلتان را چک نکنید!

وقتی بعد از باز کردن چشم‌هایتان در ابتدای ساعات اولیه صبح موبایل خود را چک می‌کنید، با انواع و اقسام پیام‌ها، خبرها، لیست کارهای در دست انجام و ایمیل‌هایی مواجه می‌شوید که احساس استرس و نگرانی شدید را به شما منتقل می‌کنند.

به گفته دکتر نیکول بندرس هادی، وقتی صبح خود را با چک کردن موبایل شروع می‌کنید در واقع روز خود را خراب کرده‌اید و باعث می‌شوید تا ذهنتان احساس کند چقدر کار برای انجام دارد و همین حس سبب ایجاد مشغولیت فکری می‌شود.

علاوه بر این، این موضوع باعث افزایش میزان استرس و اضطراب می‌شود و زمان و حواس شما را نیز هدر می‌دهد، چرا که برای مثال اگر قصد دارید ۵ دقیقه شبکه‌های اجتماعی را چک کنید، ۱۵ دقیقه یا حتی ۳۰ دقیقه و یا بیشتر برای این موضوع وقت می‌گذارید و وقتی که از شما گرفته شده باعث می‌شود تا دچار استرس شوید و همین می‌تواند روزتان را خراب کند و ذهن شما را برای حواس‌پرتی در بقیه ساعات روز آماده کند.

اما چگونه می‌توانید تا یک ساعت پس از بیدار شدن از چک کردن موبایل خودداری کنید؟

۱- قبل از خواب موبایل را در حالت پرواز بگذارید. با این کار وقتی از خواب بیدار می‌شوید با حجم زیادی پیام و ایمیل روی صفحه موبایل مواجه نمی‌شوید. یا دست‌کم وای‌فای موبایل را قطع کنید.

۲- یک فعالیت جایگزین برای این کار پیدا کنید. اگر نتوانید یک کار جالب برای این منظور پیدا کنید، پس از مدتی حوصله‌تان سر می‌رود و دوباره سراغ این کار مضر می‌روید. بنابراین، دست‌کم ۷ فعالیت را به جای چک کردن موبایل برای خود لیست کنید تا برای انجام کارهای بیشتر همچون موارد زیر وقت کافی داشته باشید: ورزش کردن، مدیتیشن، مطالعه کتاب، گوش کردن به پادکست، درست کردن یک صبحانه سالم و مقوی، ارتباط برقرار کردن با همسر یا اعضای خانواده برنامه‌ریزی برای روز، نوشتن اولویت‌بندی کارها و تعیین هدف و یا درست کردن یک فنجان قهوه، شما حتی می‌توانید هر کدام از کارهای بالای را جایگزین چک کردن موبایل کنید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین