با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ریلمی GT5 پرو معرفی شد؛ همان وان پلاس ۱۲ با اندکی تفاوت!
عکس : ریلمی جی‌تی ۵ پرو
.

ریلمی از زمان عرضه گوشی جی‌تی ۲ پرو هیچ پرچمدار پرمیومی را روانه بازار نکرده است. حالا اما این برند امروز از یک پرچمدار تمام‌عیار رونمایی کرده که ریلمی جی‌تی ۵ پرو ( GT5 Pro ) نام دارد و در حال حاضر برای بازار چین عرضه شده است. با نگاهی گذرا به لیست مشخصات فنی ریلمی جی‌تی ۵ پرو ، می‌توان ادعا کرد که پرچمدار ریلمی نسخه‌ای از وان پلاس ۱۲ است که تنها تغییرات جزئی در بخش فنی آن اعمال شده است.



طبق اعلام رسمی، ریلمی جی‌تی ۵ پرو به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه مجهز است که انرژی موردنیاز آن توسط باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. باتری این گوشی از شارژ باسیم ۱۰۰ واتی فوق‌سریع و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. سخت‌افزار ریلمی جی‌تی ۵ پرو با دو نسخه حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و سه مدل حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی UFS 4.0 به پردازش اطلاعات می‌پردازد.

پنل جلویی پرچمدار ریلمی میزبان نمایشگر اولد ۶٫۷۸ اینچی است که از رزولوشن تصویر 1.5K و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند. البته به لطف فناوری نرخ نوسازی متغیر، نمایشگر دستگاه می‌تواند به نرخ ۰٫۵ هرتزی نیز دست پیدا کند. در حالت کنترل دستی، روشنایی نمایشگر برابر با ۱۰۰۰ نیت خواهد بود و در صورت تغییر به حالت خودکار، نمایشگر به روشنایی ۱۶۰۰ نیتی دست پیدا خواهد کرد. ریلمی جی‌تی ۵ پرو می‌تواند نرخ روشنایی حداکثری ۴۵۰۰ نیتی را در اختیار کاربران قرار دهد. سنسور اثرانگشت گوشی نیز در زیر نمایشگر جای گرفته است.

ریلمی جی‌تی ۵ پرو از دوربین اصلی مشابه وان پلاس ۱۲ یعنی سنسور ۵۰ مگاپیکسلی LYT-808 سونی با اندازه 1/1.4 اینچی و گشودگی دیافراگم f/1.69 بهره می‌برد. دیگر دوربین دستگاه نیز لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است که از گشودگی دیافراگم f/2.2 و اندازه 1/4.0 برخوردار شده است.

ریلمی برای دوربین تله‌فوتو پریسکوپی پرچمدار خود از سنسور قدرتمند IMX890 سونی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی و زوم ۳ برابری استفاده کرده که از اندازه 1/1.56 اینچی و گشودگی دیافراگم f/2.6 بهره می‌برد. این سنسور قبلا در گوشی اوپو فایند X6 پرو به کار رفته است. در این راستا، انتظار داریم ریلمی جی‌تی ۵ پرو در ثبت تصاویر باکیفیت به خصوص در شرایط نوری ضعیف عملکرد قابل قبولی داشته باشد. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

ریلمی جی‌تی ۵ پرو از یک قابلیت ویژه برای کنترل گوشی از طریق دست پشتیبانی می‌کند. طبق اعلام رسمی ریلمی، کاربر با نزدیک کردن کف دست خود به نمایشگر گوشی می‌تواند قفل دستگاه را باز کند. برای اجرای این قابلیت، پرچمدار ریلمی به یک سنسور مجهز شده است. به علاوه، ریلمی برای پرچمدار خود یک سیستم جسچر حرکتی هوش مصنوعی را تدارک دیده که به کاربر اجازه می‌دهد با نگه داشتن دست خود روی گوی، ۱۲ حرکت مختلف را انجام دهد.

از نظر طراحی، ریلمی جی‌تی ۵ پرو با لبه‌های خمیده برای پنل جلویی و پشتی همراه شده است. این پرچمدار همچنین از فریم آلومینیومی و نمایشگر حفره‌دار بهره می‌برد. در پنل پشتی دستگاه نیز شاهد ماژول دوربین دایره‌ای‌شکل هستیم. ریلمی جی‌تی ۵ پرو در دو رنگ مشکی و سفید با پنل پشتی چرمی و یک نسخه مشکی رنگ با پنل شیشه‌ای عرضه خواهد شد.

ریلمیجی‌تی ۵ پرو با اندروید ۱۴ برپایه رابط کاربری Realme UI 5.0 روانه بازار می‌شود. البته ریلمی تایید کرده که این پرچمدار تا سه بروزرسانی اصلی و تا چهار سال بروزرسانی امنیتی را دریافت خواهد کرد. با گواهی IP64، گوشی ریلمی در برابر گردو‌غبار و پاشش قطرات آب مقاوم خواهد بود. از دیگر مشخصات فنی ریلمی جی‌تی ۵ پرو می‌توان تنظیم دستی سرعت هسته‌های پردازنده مرکزی / گرافیکی، اسپیکرهای استریو، قابلیت NFC و درگاه USB3.2 را نام برد.

در نهایت باید اشاره کرد که ریلمی جی‌تی ۵ پرو در کانفیگ پایه رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۳۲۹۸ یوآن (۴۳۰ یورو) به فروش می‌رسد. کانفیگ رم ۱۶ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نیز قیمت ۳۵۹۸ یوآن (۴۶۹ یورو) را به همراه خواهد داشت. با افزایش حافظه داخلی به ۵۱۲ گیگابایت، قیمت گوشی نیز به ۳۸۹۸ یوآن (۵۰۸ یورو) می‌رسد. نسخه قدرتمند رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۱ ترابایتی نیز با قیمت ۴۱۹۸ یوآن (۵۵۰ یورو) در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین