با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
گوشی‌های با رم ۲۴ گیگابایتی به زودی از راه می‌رسند!
عکس : گوشی رم 24 گیگابیتی
.
در سال‌های اخیر، اکثر پرچمداران اندرویدی به همراه حافظه رم ۱۲ گیگابایتی روانه بازار می‌شوند؛ البته در برخی از گوشی‌های گیمینگ، شاهد استفاده از رم ۱۶ یا حتی ۱۸ گیگابایتی نیز هستیم. اکنون به نظر رسیده این روند در حال تغییر است و برخی از شرکت‌ها، قصد عرضه گوشی‌های خود با رم ۲۴ گیگابایتی را دارند.

به گفته «Digital Chat Station» که از افشاگران مطرح به حساب می‌آید؛ شرکت‌های گروه Oga (برند‌های وان پلاس، اوپو و ریلمی) در حال توسعه پرچمداران جدید خود با رم ۱۶ گیگابایتی در نسخه پایه و رم ۲۴ گیگابایتی در گران‌ترین نسخه هستند. وی در این پست که در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است؛ به رابط کاربری ColorOS نیز اشاره می‌کند. ColorOS رابط کاربری اختصاصی گوشی‌های اوپو و وان پلاس در کشور چین است و رابط کاربری Realme UI نیز در واقع نسخه‌ای تغییر یافته از ColorOS به حساب می‌آید.

حافظه رم، همواره به سرعت عملکرد گوشی‌ها به خصوص در هنگام مولتی تسکینگ کمک فراوانی کرده و سیستم عامل اندروید نیز به واسطه نیاز خود به حافظه رم بالا شناخته شده است. البته، در سال‌های اخیر این سیستم عامل بسیار بهینه‌تر شده و استفاده سازندگان گوشی‌ها از قابلیت رم مجازی نیز کمک فراوانی به مشکل کمبود رم در اندروید کرده است.
با در نظر گرفتن این امر که آیفون‌ها همچنان با رم ۶ گیگابایتی روانه بازار شده و گوشی‌های پرچمدار اندرویدی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم نیز از عملکرد بسیار خوبی برخوردارند؛ استفاده از رم ۲۴ گیگابایتی اصلا لازم به نظر نمی‌رسد. حتی می‌توان گفت که گوشی‌های عرضه شده با رم ۱۶ گیگابایتی هم نیاز خاصی به این میزان حافظه رم ندارند.

در هر صورت، به نظر آمده که فاصله چندانی با عرضه گوشی‌هایی به همراه رم ۲۴ گیگابایتی به بازار نداریم.
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین