با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
بررسی اخبار و شایعات Nothing Phone 2
عکس : گوشی Nothing Phone 2

شرکت Nothing اواخر ژانویه 2021 تاسیس شد و تاکنون یک نسخه گوشی یعنی nothing phone 1 و چند هندزفری بلوتوثی تولید و عرضه کرده. در حال حاضر شرکت ناتینگ استراتژی اوایل برند OnePlus رو در پیش گرفته و قراره سالی یک گوشی عرضه کنه. با توجه به این استراتژی 11 جولای (20 تیر 1402) دومین گوشی ناتینگ معرفی میشه. ناتینگ اطلاعاتی رو راجع به دومین گوشی خود منتشر کرده، اما علاوه بر این خبرهایی هم به طور غیر رسمی منتشر شده که در این مقاله با هم مروری بر این اخبار می کنیم. برای آشنایی با ویژگی ها و اخبار منتشر شده ناتینگ فون ۲ با موبونیوز همراه باشید.

مشخصات نمایشگر و طراحی Nothing Phone 2

گوشی (Nothing Phone (2 از یه صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن FHD+ و رفرش ریت 120 هرتز استفاده میکنه که نسبت به نسخه قبلی کمی (در حدود ۰.۱۵ اینچ) بزرگ‌تر شده. برخی ادعا میکنن که این صفحه نمایش خیلی بزرگه اما طبق گفته Pei صاحب برند ناتینگ امروزه تلفن‌های بزرگ طرفداران بیشتری دارند و تولید یه گوشی جدید و کوچیک به اندازه ساخت یه محصول کاملا جدید و متفاوت هزینه داره. طبق برخی شایعات لبه های گوشی دارای طراحی گردی شده و برای پنل پشت و جلوی گوشی از گلس اریب مانندی استفاده شده. البته کمپانی ناتینگ بسیاری از این حدسیات مانند لبه‌های گرد رو تا حدودی رد کرده ولی ممکنه برای گمراه کردن و جلوگیری از لو رفتن طراحی نسل جدید باشه و باید تا زمان عرضه رسمی گوشی منتظر بمونیم.

کمپانی ناتینگ سعی کرده در تولید نسل جدید از متریال و مواد بازیافتی بیشتری استفاده کنه تا این محصول هرچه کمتر به محیط زیست آسیب بزنه، به صورتی که فریم میانی گوشی به صورت کامل از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده.

مشخصات فنی Nothing Phone 2

برند ناتینگ در بخش فنی رویه متفاوتی نسبت به سایر کمپانی‌ها و برندها داره که در ادامه بعضی از مواردی که مورد تغییر قرار گرفته رو بررسی می‌کنیم.

تغییرات بخش باتری

ظرفیت باتری گوشی ناتینگ دو 4700 میلی‌آمپر ساعت است که نسبت به نسخه قبلی حدود ۲۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرده که میتونه باعث بهبود عملکرد خوب نسل قبلی که به لطف پردازنده کم مصرف و بهینه سازی های نرم افزاری شارژدهی و زمان استندبای بسیار خوبی داشت. از دیگر موارد تغییر پیدا کرده در گوشی ناتینگ ۲ میشه به کابل شارژ جذاب اون اشاره کرد. سوکت این کابل درون یک محفظه شیشه ای شفاف قرار گرفته و مثل طراحی خود بدنه گوشی یه حالت خاص و ترنسپرنتی پیدا کرده که دیگه این طراحی تبدیل به شناسه و معرف این برند شده. طبق شایعات ساخت این کابل شارژ بسیار گران و هزینه‌بر بوده، اما به خاطر ایجاد شهرت و خاص شدن گوشی، ناتینگ دست به تولید این کابل زده. قبل از معرفی کامل گوشی عکس های این کابل لو رفته بوده که باعث ایجاد هیجان در طرفداران برند ناتینگ شده بود و به تنهایی تونسته به اندازه کلی هزینه تبلیغات و مارکتینگ باعث ایجاد هیجان و صحبت در مورد نسل جدید گوشی این برند بشه.

تغییرات بخش سخت افزار

Nothing Phone 1 از نسخه سفارشی‌سازی‌ شده اسنپدراگون 778G پشتیبانی می‌کند، اما گوشی جدید ناتینگ (2) از تراشه پرچمدار سال قبل کوالکوام یعنی Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده میکنه که باعث افزایش قدرت پردازشی این گوشی میشه. با اینکه این تراشه کمی قدیمی شده و تراشه های اسنپدراگون ۷ نسل ۲ عرضه شدن اما احتمالا ناتینگ نتونسته امتیاز استفاده از این چیپست های جدید رو کسب کنه، اما Pei (مدیر کمپانی ناتینگ) در این مورد گفته که اسنپدراگون 8 پلاس Gen 1 از زمان معرفی خود یعنی یک سال پیش به طور کامل مورد بررسی قراره گرفته و تست کاربرهای مختلفی استفاده شده و مشکلاتی که داشته بهبود پیدا کرده و تجربه کاربر و رضایت از محصول برای ما اهمیت بسیار بیشتری نسبت به اینکه جزو اولین نفرات استفاده کننده از تراشه های جدید باشیم، اهمیت داره. علاوه بر این، بنیانگذار شرکت ناتینگ اشاره کرد که این تراشه نسبت به قیمتش بهترین کارایی را دارد و هزینه اضافه ای به کاربر به خاطر جدید بودن تحمیل نمیشه.

ناتینگ با راه اندازی بخش نرم افزاری رابط کاربری مخصوص خودش رو تولید میکنه و در حال حاظر ورژن دو Nothing OS در حال ساخته که مبتنی بر اندروید 13 ساخته و توسعه داده میشه. پی و کمپانی ناتینگ به خوبی از مزیت ها و برتری هایی که پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت میتونه به محصولات این شرکت بده مطلع هستند، چیزی که باعث برتری گوشی های وان پلاس نسبت به باقی گوشی های چینی شده بود، به همین خاطر ناتینگ به مدت سه سال آپدیت های جدید اندروید و به مدت چهار سال آپدیت های امنیتی رو برای ناتینگ دو عرضه میکنه که تقریبا نزدیک به خدمات سه و پنج ساله گوگله ولی هنوز به سامسونگ و وان پلاس که به مدت چهار و پنج سال آپدیت اندروید و پچ های امنیتی رو عرضه میکنن نمیرسه.

سایر مشخصات

طبق اخبار غیر موثق این گوشی با 8/12 گیگابایت رم LPDDR5 و 128/256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 عرضه می‌شود. دوربین اصلی مثل نسل قبل از یه سنسور 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS استفاده میکنه. در حال حاضر اطلاعات بیشتری راجع به سایر دوربین ها منتشر نشده ولی طبق عکس ها و رندرهای لو رفته خبری از دوربین سوم نیست ولی برای اطمینان بیشتر باید تا زمان عرضه و معرفی رسمی گوشی صبر کنیم.

قیمت Nothing Phone 2

با توجه به اخبار رسیده، این گوشی نسبت به نسخه قبلی تغییرات زیادی کرده، پس باید منتظر افزایش قیمت هم باشیم. هنوز اخبار دقیقی از سمت کمپانی راجع به قیمت‌ها منتشر نشده، اما طبق گفته یک رسانه فرانسوی مدلی که دارای رم 8 و فضای ذخیره سازی 256 قیمتی حدود 729 یورو دارد. مدل دیگر که دارای رم 12 و فضای ذخیره سازی 512 است، 849 یورو قیمت گذاری شده.

تفاوت های گوشی 1 Nothing با Nothing 2

در حال حاضر، افراد بیشتری این برند را می‌شناسند و منتظر ارائه این محصول هستند، بنابراین باید شاهد تغییرات مثبتی در این برند باشیم. مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی استفاده از یه چیپست پرچمدار، نرم افزار پرسرعت و بهینه تر و به طور کلی افزایش سرعت گوشی و عرضه در بازارهای بیشتری است. همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، گوشی جدید نسبت به  قبلی از صفحه نمایش بزرگ‌تری برخورداره و از یه طراحی نسبتا بهبود یافته و جدیدی استفاده میکنه. با توجه به این نکات ناتینگ دو با قیمت نسبتا بالاتری به فروش میرسه.

به خاطر محدودیت ها و قانون گذاری های خاص سرویس دهنده ها گوشی ناتینگ ۱ در ایالات متحده آمریکا به طور غیر رسمی و محدود موجود شده بود و این برای یه شرکت جوان و نوپا که قصد داشت سهم بازار زیادی پیدا کنه که مشکل ساز شد و ناتینگ به خوبی نتونست نسل 1 گوشی های خودش رو در این بازار بزرگ جا بندازه. اما امسال ناتینگ با نسل دوم گوشی خودش به صورت رسمی وارد این بازار میشه و در اواخر امسال به دسته کاربران و مصرف کنندگان میرسه.

 

نویسنده : صابر گلشنی

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین