با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مشخصات گوشی های سری Xiaomi 14 فاش شد
عکس : گوشی شیائومی 14

سری شیائومی ۱۳، پارسال به عنوان یه رقیب جدی برای پرچمدارهای سامسونگ و اپل روانه بازار شد و استقبال ازش به حدی بود که شیائومی تا الان حرفی از توقف خط تولید این سری نزده و انتظار داریم که مدل های سری شیائومی ۱۴ رو هم امسال ببینم؛ اگرچه که تا الان هیچ خبر رسمی از سمت خود شیائومی برای عرضه این سری تایید نشده. با اومدن رندرهای جدید و تقریبا معتبر از شیائومی ۱۴، شایعات مختلفی درباره امکانات سخت افزاری و ظاهری این گوشی مطرح شده که ما توی این مقاله، قراره درباره معتبرترین موارد این شایعات صحبت کنیم؛ پس با بررسی مشخصات فاش شده گوشی های سری شیائومی 14 همراه موبونیوز باشید.

 

سخت افزار سری شیائومی 14

فعلا هیچ اطلاعات دقیقی از اینکه شیائومی برای مدل های این سری از چه پردازنده ای استفاده کرده، در دسترس نیست اما انتظار داریم که مثل پرچمدارهای امسال سامسونگ، از تراشه جدید کوالکام استفاده بشه. اسنپدراگون ۸ نسل ۳، قطعا میتونه مدل های سری Xiaomi 14 رو مثل سال قبل، به عنوان رقبای جدی پرچمدارهای گوگل و سامسونگ و حتی اپل تبدیل کنه.

از اونجایی که گویا شیائومی بیخیال عرضه MIUI 15 شده و قراره به جاش از MiOS استفاده کنه، احتمالا مدل های شیائومی ۱۴، اولین گوشی ها با این سیستم عامل سفارشی هستن ولی خوب هنوز این خبر قطعی نیست و معلوم نیست که مدل های این سری هم قراره همون شلختگی توی آپدیت های MIUI رو تجربه کنن یا نه؟ باید منتظر بمونیم و ببینیم شیائومی میخواد چه گلی به سرمون بزنه!

 

صفحه نمایش و طراحی سری Xiaomi 14

رندرهای منتشر شده از سری شیائومی 14، فعلا فقط یه تصویری رو از شیائومی ۱۴ پرو نشون میده و هنوز نمیدونیم که مدل معمولی و اولترا این سری قراره چه شکلی باشن. چیزی که از توی این رندرهای مشخص هست، هم ماژول دوربین ها بزرگتر شده هم گویا خبری از حضور لنزهای لایکا توی این سری نیست و نمیدونیم که قراره دوربین شیائومی ۱۴ پرو هم مثل دو نسل قبلی عملکرد قابل قبولی داشته باشه یا فقط اسم یه دوربین خفن رو یدک بکشه. مورد دیگه ای که از این رندرها مشخص شده اینه که احتمالا توی سری Xiaomi 14 قرار نیست از نمایشگر خمیده استفاده بشه که البته، از اونجایی پیکسل ۸ و ۸ پرو با نمایشگر های تخت معرفی شدن و احتمالا سامسونگ هم برای سری S24 همین کار رو میکنه؛ حدس چندان دور از انتظاری نیست و شاید کل سری شیائومی ۱۴ هم با همین صفحه نمایش ها عرضه بشن.

صفحه نمایش و طراحی <strong>Xiaomi 14</strong>

شایعات میگن که شیائومی ۱۴ پرو، یه نمایشگر ۶/۶ اینچی AMOLED داره که نسبت به نمایشگر ۶/۷۳ اینچی شیائومی ۱۳ پرو، یه کم کوچیکتر شده اما در مورد صفحه نمایش های Xiaomi 14 و نسخه اولترا این سری، اطلاعاتی فعلا در دسترس نیست.

در مورد مشخصات بدنه گوشی هم شایعات از فلزی بودن فریم مدل پرو این سری خبر میدن و در مورد بدنه دو مدل دیگه، فعلا چیزی نمیدونین. از طرفی، انتظار داریم که یه سری ویژگی های دیگه از جمله گواهی IP68 که توی همه مدل های سری شیائومی ۱۳ بود، همچنان توی این سری هم بمونه اما احتمالا توی شیائومی ۱۴ معمولی، دیگه خبری از محافظ نمایشگر بهتر از گوریلا گلکس ویکتوس نیست و توی این مدل، احتمالا از همین جنس برای محافظت از صفحه نمایش استفاده میشه.

 

دوربین شیائومی ۱۴

هیچکدوم از شایعات فعلی، خبری از سنسورهای دوربین اصلی و سلفی توی هیچ کدوم از مدل های سری شیائومی ۱۴ منتشر نکردن ولی اونجوری که از ظاهر ماژول های دوربین توی رندرهای مدل Xiaomi 14 pro مشخص هست؛ احتمالا لنز لایکا توی این مدل به کار نرفته و باید ببینیم که شیائومی با کدوم شرکت برای طراحی دوربین های خودش همکاری کرده. در مورد کیفیت دوربین ها هم، حداقل انتظار داریم که قابلیت ضبط ویدیو 8K توی هیچ کدوم از مدل های سری شیائومی ۱۴ حذف نشه اما احتمالا، توی مدل معمولی این سری دیگه سنسور ۱ اینچی و ۵۰ مگاپیکسلی وجود نداره که البته، فعلا همه این موارد در حد همون حدس و گمان باقی موندن.

دوربین شیائومی ۱۴

 

باتری شیائومی ۱۴

بر اساس شایعات باتری ۴۸۶۰ میلی آمپر ساعت مدل معمولی سری شیائومی ۱۴ از آداپتورهای شارژ سریع ۹۰ وات سیم دار و ۵۰ واتی بی سیم پشتیبانی می کنن که میتونه نسبت به شارژرهای ۶۷ واتی سیم دار مدل معمولی شیائومی ۱۳، باتری رو سریع تر از ۳۸ دقیقه از صفر به صد درصد برسونه. در مورد باتری Xiaomi 14 pro هم اگرچه اطلاعات دقیقی نداریم اما ظرفیتش به ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت یا حتی بیشتر از اون رسیده و میتونید با آداپتور شارژ سریع ۱۲۰ واتی سیم دار و ۵۰ واتی بی سیم، این باتری رو شارژ کنید.

 

تاریخ عرضه و قیمت Xiaomi 14

فعلا تاریخ قطعی برای رونمایی سری شیائومی 14 مشخص نشده اما گویا شیائومی قراره که زودتر از زمان مورد انتظار هر ساله، پرچمدارهای ۲۰۲۴ خودش رو معرفی کنه؛ شایعات میگن که این تاریخ، ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۵ آبان ۱۴۰۲) هست ولی فعلا شیائومی نسبت به این شایعه، عکس العملی نشون نداده و نه اونو تایید کرد و نه رد!

در مورد قیمت این گوشی هم، اگه با همون فرمول افزایش قیمت جزئی پرچمدارهای امسال بقیه برندها نسبت به تولیدات سال قبلشون پیش بریم، احتمالا یه افزایش حدود ۱۰۰ دلاری رو همه مدل های سری شیائومی ۱۴ نسبت به سری شیائومی ۱۳ داریم و این مدل ها بین ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار به فروش میرسن.

تاریخ عرضه و قیمت <strong>Xiaomi 14</strong>

 

جمع بندی

با توجه به معرفی شدن پیکسل ۸ و ۸ پرو و سری آیفون ۱۵ با اون همه حاشیه جور و واجورش، انتظارها برای معرفی پرچمدارهای شیائومی هم بالا رفته و انتظار داریم مدل های قابل توجهی رو از این سری توی بازار ببینیم. البته در ایران شیائومی طرفداران زیادی داره و باید ببینیم که شیائومی توی بحث شارژ گوشی، سخت افزار و دوربین، در سری شیائومی ۱۴ و به خصوص مدل پرو، چه تغییراتی مثبتی میتونه ایجاد کنه و آیا قراره که این گوشی رو با همین رندر یا مشابهش ببینم یا اینکه بازم میتونم کار با لنزهای لایکا رو تجربه کنم. نظر شما درباره سری شیائومی ۱۴ چیه؟ تا حالا تجربه کار با پرچمدارهای شیائومی رو داشتید؟

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین