با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اتحادیه اروپا رأی به بازگرداندن باتری‌های قابل تعویض به گوشی‌های موبایل داد
عکس : باتری موبایل
.
در سال‌های ابتدایی عرضه گوشی‌های موبایل، تعویض باتری آن‌ها تنها چند ثانیه طول می‌کشید. فناوری شارژ مثل الان سریع نبود و حمل یک باتری یدکی برای زمانی که باتری اصلی به اتمام می‌رسید، هم شدنی بود. بیشتر باتری‌ها در آن زمان ماژولار و مستقل بودند که می‌توانستیم با بازکردن قاب گوشی، آن‌ها را به راحتی تعویض کنیم.

اما در سال‌های اخیر، سازندگان تلفن‌های همراه از به‌کارگیری باتری‌های قابل تعویض سر باز زدند و به سمت ساخت گوشی‌های پلمپ شده با طراحی یکپارچه و شیک‌تر حرکت کردند. بسیاری از مصرف‌کنندگان در مورد این تغییر اعتراض می‌کردند، اما با گذشت زمان، اکثر آن‌ها این موضوع را به عنوان یک هنجار جدید پذیرفتند.

اما حالا قوانین جدید اتحادیه اروپا می‌تواند تولیدکنندگان را مجبور کند که بار دیگر به باتری‌های قابل تعویض روی بیاورند. این اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در جزئیات ساخت محصولات قانون‌گذاری کرده است.

سال گذشته، اتحادیه اروپا مهلتی را تا 28 دسامبر 2024 برای سازندگان دستگاه‌های الکترونیکی تعیین کرد تا فقط از پورت USB-C برای شارژ محصولات استفاده کنند. این یک مشکل بغرنج برای اپل به حساب می‌آمد و بارها به آن اعتراض کرد، زیرا آیفون از پورت لایتنینگ اختصاصی استفاده می‌کند. با این حال اپل تأیید کرده است که از این دستور پیروی می‌کند، بنابراین می‌توانیم شاهد به‌کارگیری USB-C در آیفون‌های جدید امسال (یا نهایتاً در آیفون‌های سال آینده) حداقل در کشورهای اتحادیه اروپا باشیم.
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین