با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
هنوز در راه آهن آلمان از MS-DOS و ویندوز 30 سال پیش استفاده می‌شود!
عکس : سیستم عامل داس
.

همین دیروز بود که از تداوم استفاده از فلاپی دیسک در ژاپن در سال 2024 گفتیم. حالا مشخص شده که هنوز در سیستم راه‌آهن آلمان از سیستم عامل MS-DOS و ویندوز 3.11 استفاده می‌شود. جالب‌تر اینکه آلمانی‌ها به دنبال استخدام ادمین برای چنین سیستم قدیمی هستند.



به گزارش سرویس اخبار نرم افزار سایت شات ایکس و به نقل از شهر سخت افزار این آگهی استخدام نشان می‌دهد یک شرکت راه‌آهن آلمانی به دنبال یک مدیر مسلط بر سیستم عامل ویندوز 3.11 است که بیش از سی سال از عرضه آن می‌گذرد. عجیب‌تر اینکه آشنایی با MS-DOS یک امتیاز برای داوطلبان محسوب می‌شود. این مدیر باید بر روی کامپیوترهایی با پردازنده 166 مگاهرتزی و تنها 8 مگابایت حافظه رم نظارت کند.

استفاده از سیستم عامل قدیمی در راه آهن آلمان

ادعا شده شرکتی که پشت این آگهی استخدام است، پیمان‌کار تقریباً تمامی تابلوهای اعلان در راه‌آهن آلمان است. ظاهراً سیستم آنها متکی بر سیستم عامل Windows 3.11 متعلق به سال 1993 میلادی و MS-DOS متعلق به سال 1981 میلادی است.

هرچند استفاده از چنین زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قدیمی در آلمان می‌تواند شوکه‌کننده باشد، اما می‌توان آن را در این چارچوب ارزیابی کرد که اگر چیزی به درستی کار می‌کند، به آن نباید دست زد.

جزئیات موجود در آگهی استخدام نشان می‌دهد که از نرم‌افزارهای اجرا شده تحت داس و ویندوز 3.11 برای نمایش اطلاعات به راننده‌های قطارهای سریع السیر و معمولی استفاده می‌شود که می‌بایست همان نشانگرهای داشبورد قطار باشند. وظیفه فرد استخدام شده نگهداری و به‌روزرسانی سیستم‌های قدیمی اما حیاتی در سیستم حمل و نقل ریلی عنوان شده است.

بد نیست اشاره کنیم ویندوز 3.1x اولین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت با رابط کاربری گرافیکی و پشتیبانی از ارتباط شبکه بود. این سیستم عامل در سال 1993 عرضه و در سال 2001 بازنشسته شد. از همین رو در سیستم ریلی آلمان هنوز سیستم عامل متعلق به بیش از 3 دهه قبل استفاده می‌شود.

جالب تر اینکه در شبکه‌های اجتماعی ادعا شده که از ویندوز 3.11 و داس در قطارهای ICE 1 و ICE 2 آلمان استفاده می‌شود که قرار نیست دست کم تا سال 2030 میلادی بازنشسته شوند، بنابراین ممکن است هنوز در سال 2023 یا پس از آن شاهد استفاده از داس در راه‌آهن آلمان باشیم.

طبق گزارش‌های اخیراً منتشر شده، یک شرکت راه‌آهن آلمانی سال گذشته 132 میلیون یورو غرامت تاخیر در حرکت قطارها به مشتریان خود پرداخته است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین

مقالات و اخبار مرتبط