با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
جدیدترین گوشی اندرویدی نوکیا یک ویژگی خیلی جالب دارد
عکس : نوکیا X30

در صورت خراب شدن جدیدترین گوشی نوکیا ساخت HMD Global، خودتان می‌توانید آن را تعمیر کنید. نوکیا G42 دومین دستگاه از این شرکت در مجموعه QuickFix و اولین دستگاه با اتصال 5G در این سری است. سطح تعمیرپذیری G42 سریع و آسان و با نوکیا G22 4G که اوایل سال جاری معرفی شد، یکسان است.

با داشتن این سطح تعمیر پذیری می‌توانید صفحه‌نمایش ترک خورده، باتری خراب شده، درگاه شارژ USB تایپ C شکسته یا درب پشت آسیب‌ دیده را خودتان جایگزین کنید. نیازی نیست گوشی را دور بیندازید، به یک مرکز تعمیر مراجعه کنید یا برای انجام کار به شخص دیگری پول بدهید.

کمپانی HMD Global با iFixit شراکت دارد که کاربران می‌توانند قطعات تعویضی را سفارش دهند و دستورالعمل‌های ساده‌ای را برای نصب آنها در خانه دنبال کنند. این چیزی است که به ندرت در دنیای گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود. حتی بهترین تلفن‌های هوشمند اپل، سامسونگ و گوگل نیز این طور نیستند.

انجام کار نیز خیلی ساده است، زمانی که G22 معرفی شد، شاهد تعویض صفحه نمایش توسط نماینده نوکیا در مدت زمان حدود پنج دقیقه بودیم. ظاهراً آنتن‌های 5G، روند کار را در G42 کمی طولانی‌تر می‌کنند.

همه اینها به منظور کمک به کاربران برای حفظ و نگهداری طولانی‌تر گوشی است. iFixit تا پنج سال آینده قطعات G42 را تامین خواهد کرد. ضمانت سه ساله گوشی نیز در برخی از بازارها از جمله بریتانیا از طرف HMD Global وجود دارد.

نوکیا  G42 با دوام بالا ساخته شده است

برای نوکیا G42 یک سری تست‌های دوام و ضربه جدید انجام شده است تا از کارکرد طولانی مدت آن اطمینان حاصل شود. باتری به کار رفته در این مدل هم قادر به کارکرد طولانی‌ مدت است.

ادعا می‌شود باتری پس از 800 چرخه، 80 درصد از ظرفیت خود را حفظ می‌کند که تقریبا برای حدود چهار سال استفاده کافی است. نرم افزار اندروید 13 آن نیز دو به‌روزرسانی سیستم عامل اصلی و سه سال به‌روزرسانی امنیتی ماهانه دریافت خواهد کرد. واقعا همه چیز مهیا شده تا G42 حداقل برای سه سال دوام بیاورد.

نوکیا G42 به رنگ بنفش روشن ساخته شده تا طرفداران گوشی‌های چشم نواز را جذب کند و همچنین رنگ خاکستری که بیشتر محافظه کارانه است.

مشخصات این گوشی نیز به اندازه کافی وسوسه کننده است: صفحه نمایش 6.56 اینچی دارای نرخ رفرش 90 هرتز، پردازنده اسنپدراگون +480 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، NFC، اسلات کارت حافظه MicroSD و جک هدفون 3.5 میلی‌متری.

دوربین 50 مگاپیکسلی این مدل نیز همانند نوکیا X30 در پشت قرار دارد که با یک دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی همراه شده است.

یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در جلو نیز وجود دارد. این گوشی 8.55 میلی‌متر ضخامت و 193 گرم وزن دارد، دارای استاندارد مقاومت IP52 است و طراحی یکپارچه دارد. پنل پشتی آن از 85 درصد مواد بازیافتی ساخته شده و حسگر اثر انگشت نیز در لبه کناری جای گرفته است.

نوکیا G42 از 28 ژوئن در بریتانیا از طریق وبسایت خود نوکیا با قیمت 199 پوند انگلیس (حدود 252 دلار) در دسترس است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین