با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
امنیت سایت ها را چگونه بررسی کنیم؟
عکس : امنیت سایت

به عنوان یک کاربر، برخی نکات را می‌توانید رعایت کنید تا امنیت خود و اطلاعاتتان را در هنگام استفاده از یک وب سایت بهبود دهید.

1-تأیید هویت وب سایت: قبل از ورود به هر سایت، مطمئن شوید که دامنه آن صحیح است و با آدرسی که انتظار دارید مطابقت دارد. همچنین، بررسی کنید که سایت از گواهینامه SSL استفاده می‌کند و آدرس آن با "h ttps ://" شروع می‌شود. این نشان می‌دهد که ارتباط شما با سایت رمزگذاری شده است و اطلاعاتتان در حالت انتقال محافظت می‌شود.

2- قوانین حریم خصوصی: بخش قوانین حریم خصوصی سایت را مطالعه کنید تا بدانید چگونه با اطلاعات شما برخورد می‌کنند و آیا اطلاعات شما با شخص یا سازمان دیگری به اشتراک گذاشته می‌شود.

3- تأیید دامنه‌: به دامنه‌ی سایت توجه کنید. ممکن است با غلط املایی، اضافه‌کردن کاراکتر یا تغییر پسوند، به وبسایت‌های معروف شبیه شده باشد.

4- نماد اعتماد: سایت‌های ایرانی از اینماد، ساماندهی محتوای فضای مجازی و اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی نشان اعتماد دریافت می‌کنند. این مسئله به‌خصوص در مورد سایت‌های فروشگاهی بسیار مهم است.

5- اطلاعات تماس: یکی از راه‌های منطقی برای اطمینان خاطر از امن‌بودن سایت، بررسی اطلاعات تماس و صفحه‌ی «ارتباط با ما» است. باید حداقل یک راه ارتباطی مانند آدرس، ایمیل، شماره تلفن یا آی‌دی شبکه‌های اجتماعی در فوتر سایت یا صفحه‌ی جداگانه موجود باشد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین