با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اپل واچ بعد از بروزرسانی با مشکل تخلیه باتری و داغ کردن مواجه شده است
عکس : اپل واچ

اپل در زمان معرفی اپل واچ سری ۹ وعده داد که به زودی بروزرسانی watchOS 10.1 را عرضه می‌کند. در این راستا، غول فناوری آمریکایی دیروز این بروزرسانی را برای ساعت‌های سازگار خود در دسترس قرار داد که با قابلیت مهم دابل تپ (Double Tap) برای اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ همراه شده است. با این قابلیت، کاربران می‌توانند با دوبار چسباندن انگشت‌های شست و اشاره خود برخی از تسک‌های خاص مانند پخش موسیقی و پاسخ به تماس‌ها اجرا کنند.

حالا به نظر می‌رسد بروزرسانی watchOS 10.1 علی‌رغم بهبودهای مختلف باعث بروز مشکلاتی در عملکرد باتری اپل واچ نیز شده است. در این رابطه، کاربران زیادی ادعا کرده‌اند که ساعت‌های اپل با مشکل تخلیه سریع باتری مواجه شده‌اند. وبسایت 9to5mac گزارش کرده که این مشکل ظاهرا فراگیر است ولی همه کاربران اپل واچ را تحت تاثیر قرار نداده است.

کاربرانی که از مشکل یادشده رنج می‌برند از طیف گسترده‌ای از ساعت‌های اپل شامل اپل واچ سری ۴ تا اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را استفاده می‌کنند. گزارش شده که باتری اپل واچ سریع‌تر از قبل تخلیه می‌شود و عمر آن کاهش چشمگیری داشته است. برای مثال، یک کاربر در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرده که باتری اپل واچ سری ۹ تنها در عرض سه ساعت از ۱۰۰ درصد به طور کامل تخلیه شده است. شایان ذکر است که تعداد شکایات از مشکل اپل واچ در رددیت و فروم پشتیبانی اپل روند فزاینده‌ای به خود گرفته و به نظر می‌رسد به تدریج کاربران بیشتری نیز با این اختلال مواجه خواهند شد.

عده کثیری از کاربران همچنین گزارش کرده‌اند که به دلیل داغ کردن اپل واچ، در شارژ کردن ساعت خود مشکل دارند. زمانی که اپل واچ در حال شارژ شدن است، پیغامی از سوی تنظیمات ساعت نمایش داده می‌شود مبنی براین که فرآیند شارژ به دلیل دمای بالای اپل واچ متوقف شده است.

در نهایت باید اشاره کرد که کاربران منتظرند که اپل به شکایات ارسال‌شده واکنش نشان دهد و احتمالا به صورت یک بروزرسانی نرم‌افزاری اختلالات پیش‌آمده را برطرف کند. البته اپل اخیرا نسخه بتا watchOS 10.2 را منتشر کرد و هنوز مشخص نیست که آیا این بروزرسانی مشکل تخلیه باتری اپل واچ را حل می‌کند و یا باید برای بروزرسانی دیگری صبر کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین