با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نمایش زنده پرتاب موشک‌های SpaceX از پلتفرم X!
عکس : نمایش زنده پرتاب موشک‌های SpaceX از پلتفرم X

کمپانی SpaceX قصد دارد از این پس، محتوای مولتی مدیای خود را از پلتفرم X به صورت زنده پخش کند و به این ترتیب، دیگر خبری از همکاری با یوتیوب نخواهد بود و شبکه اجتماعی X، مسئولیت این اتفاق را بر عهده خواهد داشت.

در تعطیلات پایان هفته گذشته،‌ ویدئوی آخرین مأموریت SpaceX که روی یوتیوب قرار داشت، به صورت رسمی حذف شد. نمایش زند ه این اتفاق در پلتفرم‌های یوتیوب و X به صورت همزمان اتفاق افتاد، اما ظاهرا از این پس تنها از طریق شبکه اجتماعی X می‌توانید این اتفاق را دنبال کنید و علاقمندان به یوتیوب، اثری از این مورد نخواهند یافت.

در ماه جولای، چندین استریم مختلف از زوایای مختلف پرتاب استارلینک در Vandenberg Space Force Base در ایالات کالیفرنیا در پلتفرم X به معرض نمایش گذاشته شد. همچنین کلیه اطلاعات مربوط به استارلینک نیز به اکانت اختصاصی آن انتقال پیدا کرد و همچنین شاهد ویدئوهای کوتاهی نیز از این موضوع بودیم.

اسپیس ایکس همچنین پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف را به پایان رسانده است. SpaceX تا پیش از این صفحه اختصاصی روی فیس‌بوک نداشت، اما در اینستاگرام شاهد اکانت اختصاصی آن بودیم که آخرین پست آن، تقریبا یک هفته پیش بوده است. در Flickr و لینکدین نیز فعالیتی از طریق این سیستم مشاهده نمی‌شود. در نهایت تا به حال هم شاهد پیوستن SpaceX به اپلیکیشن Threads نبوده‌ایم.

به این ترتیب فعالیت این شرکت روی پلتفرم X از تمامی موارد دیگر بیشتر بوده است. همان طور که اشاره شد، آخرین مأموریت موشک‌های اسپیس ایکس از طریق الپیکیشن X به صورت زنده پخش شد و جای تعجبی نیست اگر ببینیم فعالیت این شرکت از تمامی پلتفرم‌هایی که به ایلان ماسک تعلق ندارد، پایان یابد.

البته ویدئوی آخرین مأموریت SpaceX در کانال یوتیوب دیگری، یعنی پیج ناسا در حال حاضر وجود داشته و قابل مشاهده است. پس اگر مشاهده زنده این مأموریت را از دست داده‌اید، می‌توانید با مراجعه به صفحه ناسا در یوتیوب، آن را هر زمان که اراده کردید ببینید.

آیا X را می‌توان شبکه مولتی‌مدیای اختصاصی SpaceX به حساب آورد؟

از آن جا که از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک و ریبرند شدن آن و تغییر نام به X، تمام اخبار و اطلاعات پیرامون ایلان ماسک و فعالیت‌های شرکت‌های وی روی این شبکه اجتماعی ثبت و ضبط می‌شود، لذا روی دادن چنین اتفاقی به هیچ عنوان دور از ذهن نیست.

آیا تسلا هم این روند را دنبال خواهد کرد؟ اخیرا شاهد رونمایی از مدل ۳ از خودروهای این شرکت بودیم که تصاویر آن در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد. البته تسلا یک برند جهانی به حساب می‌آید و در مقابل، اسپیس ایکس یک کمپانی آمریکایی است. در حالی که X یک پلتفرم محبوب در آمریکا به حساب می‌آید، اما اعتبار آن در اروپا و آسیا به مرور از دست رفته است.

در پایان، هر اطلاعی در مورد ایلان ماسک و شرکت‌های وابسته به این فرد می‌خواهید به دست آورید، باید به صفحه اختصاصی او در شبکه اجتماعی X مراجعه کنید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین