با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
حراج دستمال ۲۵ ساله مسی
عکس : یونل مسی

دستمال تاریخی که قرارداد اولیه ل یونل مسی با بارسلونا را به ثبت رساند، به قیمت بیش از ۷۶۲ هزار پوند استرلینگ (حدود ۹۶۵ هزار دلار) در حراج‌خانه بونهامز بریتانیا فروخته شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری ورزشی سایت شات ایکس و به نقل از العین یونل مسی اسطوره فوتبال آرژانتین وقتی تنها ۱۳ سال سن داشت نخستین قرارداد حرفه ای خود را با باشگاه بارسلونا ثبت کرد اما ثبتی روی یک دستمال کاغذی! این دستمال حدود ۲۵ سال پیش در باشگاه تنیس بارسلونا نوشته شده بود و پس از آن، قرارداد رسمی مفصل مسی با باشگاه امضا شد. خوان گاسپارت، رئیس وقت باشگاه بارسلونا در آن زمان کمترین حمایت را برای جذب مسی داشت اما وقتی خبر حضور او به باشگاه رئال مادرید مطرح شد روند دیگری در شروع ظهور یک ستاره در قلب کاتالان مطرح شد.

دستمالی  که قرارداد اولیه لیونل مسی با بارسلونا روی آن نوشته شده است
عکس : دستمالی که قرارداد اولیه لیونل مسی با بارسلونا روی آن نوشته شده است

حراج‌خانه بونهامز اعلام کرد که این حراج به نیابت از هوراسیو گاچیولی مدیر برنامه وقت مسی، انجام شده است.

روی این دستمال نوشته شد: «در بارسلونا، در روز ۱۴ دسامبر ۲۰۰۰، آقایان دور هم جمع شده اند. مینگوئلا، کارلوس رکساچ و هوراسیو که مدیر فنی باشگاه بارسلونا است و با مسؤولیت او و با وجود مخالفت‌هایی در مورد جذب مسی، به توافقی در این رابطه دست پیدا کردیم.»

این ستاره آرژنتینی در سال ۲۰۰۴ برای اولین بار با تیم بزرگسالان بازی کرد و ۱۷ فصل در این تیم حضور داشت و به آنها کمک کرد تا عناوین مهمی از جمله ۴ بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و ۱۰ بار قهرمانی در لالیگا را کسب کنند.

مسی در تابستان ۲۰۲۱ بارسلونا را ترک کرد و به پاری سن ژرمن پیوست. او پس از آن به اینتر میامی آمریکا پیوست.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین