با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مک بوک ایر ۱۵ اینچی با مک بوک ایر ۱۳ اینچی چه تفاوتی دارد؟
عکس : تفاوت مک بوک ایر ۱۵ اینچی با مک بوک ایر ۱۳ اینچی
.

مک بوک ایر ۱۵ اینچی جدید اپل به مدل ۱۳ اینچی که سال گذشته معرفی شد پیوسته و تقریبا موارد مشابهی را با نمایشگر بزرگتر ارایه می‌دهد، با این حال هنوز برخی تفاوت‌های کلیدی وجود دارد که باید هنگام تصمیم‌گیری برای خرید این دستگاه‌ها در نظر گرفته شود.



 

مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی مک بوک ایر از نظر ویژگی‌ها و طراحی تقریبا یکسان هستند؛ هر دو از صفحه نمایش Liquid Retina با وضوح بالا، تراشه M2، تاچ آیدی، دو پورت تاندربولت و موارد دیگر پشتیبانی می‌کنند. به علاوه هر دو دستگاه را می‌توان با مقدار حافظه داخلی و رم یکسان پیکربندی کرد و گزینه‌های رنگ این محصولات هم مشابه هم هستند. اما همین امر باعث شده تا برای انتخاب بین این دو، مجبور باشید در مورد چند جنبه ساده اما مهم تصمیم بگیرید.

تفاوت‌های کلیدی

مک بوک ایر ۱۳ اینچیمک بوک ایر ۱۵ اینچی
صفحه نمایش ۱۳٫۶ اینچی Liquid Retinaصفحه نمایش ۱۵٫۳ اینچی Liquid Retina
گرافیک مدل پایه ۸ هسته‌ایگرافیک مدل پایه ۱۰ هسته‌ای
۴ عدد اسپیکر۶ عدد اسپیکر به همراه ووفرهای force-cancelling
باتری جدانشدنی ۵۲٫۶ وات ساعتی از نوع لیتیوم پلیمرباتری جدانشدنی ۶۶٫۵ وات ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر

شارژر ۳۰ واتی USB-C (برای مدل با گرافیک ۸ هسته‌ای)

یا

شارژر ۳۵ واتی دو پورت کامپکت برای مدل‌های بالاتر

شارژر ۳۵ واتی دو پورت کامپکت برای تمامی مدل‌ها
شروع قیمت از ۱۰۹۹ دلارشروع قیمت از ۱۲۹۹ دلار

توجه به این نکته ضروری است که در حالی که مک بوک ایر ۱۵ اینچی دارای باتری ۱۳٫۹ وات ساعت بزرگتر از مدل ۱۳ اینچی است، اما هر دو دستگاه عمر باتری ۱۸ ساعته یکسان دارند که این به طور حتم به دلیل افزایش مصرف انرژی نمایشگر بزرگتر مدل ۱۵ اینچی است.

از طرف دیگر اگر قصد دارید که فقط از اسپیکرهای خود لپ تاپ استفاده کنید، مدل ۱۵ اینچی دلیل محکمی را برای خرید ارایه می‌دهد زیرا دو اسپیکر اضافی را در داخل شاسی بزرگترش جای داده و دارای ووفرهای force-cancelling است که مدل ۱۳ اینچی فاقد این مورد است.

از آنجایی که اندازه صفحه نمایش، تفاوت اصلی بین این دو مدل است، مشتریان احتمالا ممکن است بخواهند ابعاد و وزن دستگاه‌ها را هم بررسی کنند. مدل ۱۵ اینچی ۲۷۰ گرم سنگین‌تر است و به همین دلیل ممکن است برای جا دادن آن در کوله پشتی یا کیف لپ تاپ خود دچار مشکل شوید. جدول زیر جزییات اندازه‌ها و وزن هر دو دستگاه‌ها را نشان می‌دهد:

 مک بوک ایر ۱۳ اینچیمک بوک ایر ۱۵ اینچی
ارتفاع۱٫۱۳ سانتی‌متر۱٫۱۵ سانتی‌متر
طول۳۰٫۴۱ سانتی‌متر۳۴٫۰۴ سانتی‌متر
عرض۲۱٫۵ سانتی‌متر۲۳٫۷۶ سانتی‌متر
وزن۱٫۲۴ کیلوگرم۱٫۵۱ کیلوگرم

در حالی که مک بوک ایر ۱۳ اینچی از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود و ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل ۱۵ اینچی است، اگر مک بوک ایر ۱۳ اینچی با پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای را انتخاب کنید، این تفاوت قیمت به ۱۰۰ دلار کاهش می‌یابد. از طرفی اگر آداپتور ۳۵ واتی را هم به پیکربندی خود اضافه کنید، تفاوت این دو دستگاه به ۸۰ دلار کاهش می‌یابد. با در نظر گرفتن این موضوع شاید بتوان گفت که اکثر کاربران مدل ۱۵ اینچی را انتخاب خواهند کرد، زیرا در واقع تنها با پرداخت ۸۰ دلار بیشتر، از صفحه نمایش بسیار بزرگتر و اسپیکرهای بهتر بهره خواهند برد.

فقط در صورتی خرید مک بوک ایر ۱۳ اینچی انتخاب بهتری به شمار می‌آید که به طور خاص به دنبال دستگاهی سبک‌تر و قابل حمل‌تر باشید. بنابراین اگر یک دستگاه با حمل آسان می‌خواهید و گرافیک بیش از ۸ هسته‌ای و آداپتور بیش از ۳۰ وات به کارتان نمی‌آید، مدل ۱۳ اینچی بهترین انتخاب برای شما است؛ اما در نهایت این خود شما هستید که بهتر از هرکس دیگری نیازها و اولویت‌های خود را می‌دانید و می توانید بهترین تصمیم را بگیرید.



ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین