با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پولستار ۴ خودروی برای رقابت با تسلا مدل Y
عکس : پولستار ۴
.

شرکت سوئدی پولستار خود را برای عرضه یک کراس اوور برقی کوچک آماده می کند. این کراس اوور پولستار ۴ نام دارد و با قیمت پایه ۵۶,۳۰۰ دلار وارد بازار آمریکا می شود. چنین رقمی معادل تقریباً ۳.۴ میلیارد تومان است.

مشخصات فنی

پولستار ۴ در نسخه های تک و دو موتوره تولید می شود. در نسخه تک موتوره، خروجی پیشرانه به ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور می رسد. این نسخه شتابی برابر با ۷.۴ ثانیه دارند. در نسخه دو موتوره از پولستار ۴ ، موتورهای موجود با همکاری هم ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. شتاب این نسخه هم ۳.۸ ثانیه اعلام شده است.



به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از آخرین خودرو تمامی تریم های مختلف از پولستار ۴ با باتری ۱۰۳ کیلووات ساعتی به دست مشتریان خواهند رسید. این کراس اوور برقی با فناوری شارژ سریع سازگار است و باتری آن با حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلووات شارژ می شود. در صورت استفاده از برق شهری، باتری این خودرو با سرعت ۱۱ کیلووات شارژ خواهد شد.

نسخه تک موتوره با شارژ کامل باتری می تواند تا ۳۰۰ مایل یا ۴۸۳ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارند. اما نسخه مجهز به پیشرانه دو موتوره به دلیل مصرف انرژی بیشتر، برد کمتری دارد و با شارژ کامل تا ۲۷۰ مایل یا ۴۳۵ کیلومتر مسافت را طی می کند. این ارقام بر اساس استاندارد EPA که تطابق بیشتری با رانندگی های روزمره دارد، محاسبه شده؛ بنابراین در شرایط واقعی احتمال تحقق رکوردهای مشابه بالا خواهد بود.

قیمت و رقبای پولستار ۴

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، تریم پایه از پولستار ۴ قیمتی برابر با ۵۶,۳۰۰ دلار دارد. جالب اینکه سال گذشته و هنگام رونمایی، پولستار قیمت پایه ۶۰ هزار دلاری را برای کراس اوور جدید خود وعده داده بود. تریم پرچمدار این خودروی زیبا هم با پرداخت ۷۴,۳۰۰ دلار قابل خرید است.

پولستار ۴ پس از ورود به بازار باید به مصاف تسلا مدل Y برود. این کراس اوور آمریکایی در نسخه پایه ۴۵,۸۳۰ دلار قیمت دارد و بیش از ۱۰ هزار دلار ارزان تر است. در مقابل، پولستار ۴ از ابعاد بزرگ تر و برد حرکتی بهتری برخوردار بوده و از نظر طراحی نیز با اختلاف جذاب تر به نظر می رسد.

جنسیس GV60 دیگر رقیب این کراس اوور به شمار می رود. این کراس اوور لوکس کره ای هم در ارزان ترین نسخه حدود ۵۴ هزار دلار قیمت دارد. البته با توجه به ابعاد بسیار بزرگ تر پولستار ۴، شاید بتوان نسخه تمام الکتریکی جنسیس GV70 را رقیب مناسب تری دانست. این نسخه از کراس اوور خوش استیل کره ای ها ۶۸,۴۵۰ دلار قیمت دارد. قیمت پورشه ماکان ۴ هم از ۸۰,۴۵۰ دلار شروع می شود که با اختلاف، گران تر از مدل پرچمدار پولستار ۴ است. با وجود قیمت بیشتر، این کراس اوور آلمانی پیشرانه ضعیف تری نسبت به رقیب سوئدی دارد.

فروش و ثبت سفارش این خودرو از ماه آوریل شروع می شود. مشتریانی که نسبت به خرید این خودرو اقدام کنند، برای دریافت سفارش خود باید تا فصل چهارم امسال منتظر بمانند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین