با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سامسونگ به دنبال ترویج صفحه‌نمایش LED در سینماها است
عکس : صفحه‌نمایش LED در سینما
.
هالیوود ریپورتر دریافت که سامسونگ، ال‌جی و تعدادی دیگر از شرکت‌های فناوری در حال فشار بر زنجیره‌های سینما برای استفاده از صفحه‌نمایش‌های LED هستند. این دگرگونی اساسی می‌تواند صفحه‌نمایش‌های روشن‌تر و با کیفیت متفاوت را ارائه دهد، اما صفحه‌نمایش‌ها گران و پرمصرف خواهند بود.

اطلاعات در دست اندک است، اما مدیران هالیوود پیش از این شاهد نمایش فناوری مانند صفحه‌نمایش LED در سینما Onyx توسط سامسونگ در چند سال پیش بوده‌اند. در حال حاضر، فناوری این شرکت به سالن‌های کمی در سراسر جهان راه پیدا کرده است، اما اگر هالیوود پذیرای این تکنولوژی باشد، این فناوری و صفحه‌نمایش‌های مشابه از تولیدکنندگان رقیب مانند ال‌جی نیز می‌توانند گسترش پیدا کنند.

شرکت Digital Cinema Initiative سال‌ها برای توسعه مشخصات فنی سینما با دید مستقیم شامل صفحه‌نمایش‌های LED صرف کرده است. این گروه سال گذشته آخرین نسخه مشخصات خود را برای سالن‌های دیجیتالی سینما منتشر کرد، اما همچنان در حال کار بر روی یک سیستم دیجیتال یکپارچه برای تسهیل این فناوری است.

مزایای صفحه‌نمایش LED در سالن‌های سینما


صفحه‌نمایش‌های با فناوری بسیار شبیه به تلویزیون‌های OLED هستند اما در ابعادی بسیار بزرگتر. آن‌ها بسیار روشن‌تر از پروژکتورهای سنتی هستند و از HDR پشتیبانی می‌کنند، که پروژکتورها هرگز نمی‌توانند به آن دست یابند.

آن‌ها همچنین می‌توانند مشکلات ناشی از عملکرد ضعیف پروژکتور در بسیاری از سالن‌ها را برطرف کنند. نقص در لامپ‌های پروژکتور، کاهش روشنایی برای به تاخیر انداختن نیاز به تعویض لامپ و مشکلات دیگر، کیفیت تصویر را در بسیاری از سینماها به شدت کاهش می‌دهد. حذف پروژکتور و جایگزینی LED می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

مشکلات صفحه‌نمایش LED در سالن‌های سینما


بزرگترین مانع پیش روی صفحه‌نمایش‌های LED قیمت بالای آن‌ها در مقایسه با پروژکتورها است. علاوه بر این، سالن‌ها نمی‌توانند بلندگوها را در پشت صفحه‌نمایش‌های LED مانند قبل قرار دهند و آن‌ها را مجبور می‌کند در چیدمان صدا نیز تجدید نظر کنند. صفحه‌نمایش‌ها دست و پا گیر نیز هستند و برای نصب به تجهیزات جدید نیاز دارند. مصرف برق و گرما نگرانی‌های دیگر این تکنولوژی هستند. جدا از هزینه نصب صفحه‌نمایش‌های LED، کارکرد آن‌ها نیز گران‌تر از پروژکتورهای در حال اجرا است و نیاز به سرمایش دارد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین