با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تصاویر رسمی مدل‌های جدید ایکس باکس سری ایکس / سری اس فاش شدند
عکس : ایکس باکس سری ایکس

توسعه و ساخت کنسول‌های میان نسلی امری مرسوم بین تولیدکنندگان برجسته مانند سونی و مایکروسافت به حساب می‌آید. در واقع، نسخه‌های جدید کنسول‌های بازی به طور معمول با طراحی جدید و یا تراشه‌های کوچک‌تر برای کاهش مصرف انرژی همراه می‌شوند. حالا تصاویری از مدل‌های جدید ایکس باکس سری ایکس / سری اس فاش شده که طراحی آن‌ها را نشان می‌دهند.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به تازگی اسناد دادگاه حقوقی مایکروسافت را آپلود کرده که توسط وبسایت RestEra در اختیار کاربران قرار داده شده است. در این اسناد، تصویر رسمی نسخه رفرش ایکس باکس سری ایکس (شناسه مدل Brooklin) و نسخه رفرش ایکس باکس سری اس (شناسه مدل Ellewood) قرار دارد. در حال حاضر، بخش‌هایی از اسناد مایکروسافت حذف شده ولی کاربران موفق شدند که تصاویر کنسول‌ها را از آن استخراج کنند.

مدل جدید ایکس باکس سری ایکس از طراحی استوانه‌ای بهره می‌برد که دریچه خنک‌کننده در بالای آن قرار گرفته است. متاسفانه برخلاف نسخه اصلی ایکس باکس سری ایکس، این کنسول فاقد دیسک درایو است. نسخه جدید ایکس باکس سری ایکس از حافظه رم ۲ ترابایتی بهره خواهد برد و برای کاهش مصرف انرژی، به تراشه ۶ نانومتری مجهز شده است. همه این تغییرات هزینه‌ اضافی کاربر نخواهد داشت و مدل رفرش ایکس باکس سری ایکس با قیمت مشابه نسخه اصلی آن (۴۹۹ دلار) عرضه می‌شود.

از سوی دیگر، مدل رفرش ایکس باکس سری اس با طراحی مشابه نسخه اصلی همراه خواهد شد. البته حافظه داخلی این کنسول به یک ترابایت ارتقا خواهد یافت. قیمت این کنسول نیز هیچ تفاوتی با ایکس باکس سری اس نخواهد داشت و همچنان با برچسب قیمتی ۲۹۹ دلاری روانه بازار می‌شود.

شایان ذکر است که کنسول‌های جدید مایکروسافت از بلوتوث نسخه ۵٫۲ و وای‌فای 6E نیز پشتیبانی خواهند کرد. از دیگر مشخصات فنی این دستگاه‌ها می‌توان به حالت استندبای جدید اشاره کرد که تا ۲۰ درصد انرژی کمتری استفاده می‌کند.

اسناد مایکروسافت تایید می‌کند که نسخه رفرش ایکس باکس سری ایکس و سری اس در بازه زمانی ماه‌های ژوئن تا ژوئیه سال ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد. به علاوه، نسخه سری اس در ماه اوت روانه بازار خواهد شد در حالی که مدل جدید سری ایکس در ماه اکتبر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.



ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین