با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آشنایی با هوش مصنوعی تصویرگر Midjourney که طراحان گرافیکی را بیکار کرده است!
عکس : ساخت تصویر با مید جورنی
.
بسیاری از ما می‌دانیم که چند وقتی هست که هوش مصنوعی Midjourney به بسیاری از افراد در کارهای روزانه کمک می‌کند، به ویژه، شبکه عصبی هوش‌مصنوعی به ما اجازه می‌دهد مطالبی را که تصویر مناسبی برای آن‌ها در اینترنت وجود ندارد، به تصویر بکشیم.

هوش مصنوعی Midjourney یک سیستم عصبی هوشمند است که توسط یک آزمایشگاه تحقیقاتی مستقل و مستقر در سانفرانسیسکو ایجاد شده است. مید جورنی با فرایندی شبیه به DALL-E تصاویر را با استفاده از توصیفات به زبان عادی تولید می‌کند که کاملا جدید بوده و از ابتدا تولید می‌شود. تیم Midjourney توسط دیوید هولز، که یکی از بنیانگذاران Leap Motion است، رهبری می‌شود.

اما اتفاقی که باعث شگفتی شده، روند رو به رشد این هوش مصنوعی است، این شرکت روی بهبود الگوریتم‌های خود کار می‌کند و هر چند ماه یکبار نسخه‌های جدیدی را منتشر می‌کند. نسخه 2 الگوریتم آن‌ها در آوریل 2022 و نسخه 3 در 25 جولای راه اندازی شد. در 5 نوامبر 2022، نسخه 4 برای کاربران منتشر شد و در 16 مارس 2023، بتا نسخه 5 عرضه گشت.

در واقع تا ابتدای سال 2022 کیفیت تصاویر میدجورنی قابل اتکا نبود ولی در ضرف چند ماه همه چی دگرگون شد. نمونه کیفیت تصاویر ساخته شده توسط نسخه‌های مختلف میدجورنی از یک دختر با موهای قرمز را می‌توانید در پایین مشاهده کنید. این توسعه کیفیت تنها در چند ماه رخ داده است.

The amazing pace of development of Midjourney was shown by the example of different versions


نسخه اول

The amazing pace of development of Midjourney was shown by the example of different versions
نسخه دوم

The amazing pace of development of Midjourney was shown by the example of different versions
نسخه سوم

The amazing pace of development of Midjourney was shown by the example of different versions
نسخه چهارم


هوش مصنوعی Midjourney در حال حاضر فقط از طریق یک ربات Discord در سرور رسمی Discord آن‌ها، از طریق پیام مستقیم به ربات، یا با دعوت از ربات به یک سرور شخص ثالث قابل دسترسی است. برای تولید تصاویر، کاربران از دستور /imagine استفاده می‌کنند و یک اعلان را تایپ می‌کنند. سپس ربات مجموعه‌ای از چهار تصویر را برمی‌گرداند. سپس کاربران می‌توانند تصاویری را که می‌خواهند ارتقاء دهند، انتخاب کنند. Midjourney همچنین در حال کار بر روی یک رابط وب است.

این هوش مصنوعی دارای سه سطح اشتراک است و یک دور آزمایش رایگان ارائه می‌دهد. تولید یک تصویر، حالت آزمایشی رایگان را فعال می‌کند. کاربران آزمایشی می‌توانند قبل از اینکه برای ادامه استفاده از آن مشترک این سرویس شوند، تقریباً 25 خروجی را ایجاد کنند.

این برنامه توسط مجله بریتانیایی اکونومیست برای ایجاد جلد یک شماره از آن در ژوئن 2022 استفاده شد.



در ایتالیا، روزنامه برجسته Corriere della Sera کمیکی را منتشر کرد که با Midjourney تصویر پردازی و توسط Vanni Santoni در اوت 2022 نوشته شد. چارلی وارزل از Midjourney برای تولید دو تصویر از الکس جونز برای خبرنامه وارزل در آتلانتیک استفاده کرد. شرایط به وجود آمده توسط هوش مصنوعی مورد انتقاد افرادی قرار گرفت که احساس می‌کردند این وضعیت از هنرمندان کارهایشان را می‌دزدد. وارزل در مقاله‌ای درباره تصمیم خود برای استفاده از تصاویر تولید شده توسط این هوش مصنوعی را یک “اشتباه” خواند.

هوش مصنوعی Midjourney

در دسامبر 2022، از Midjourney برای ایجاد تصاویر یک کتاب کودکان استفاده شد. این کتاب با عنوان آلیس و اسپارکل، دختر جوانی را نشان می‌دهد که رباتی می‌سازد که خودآگاه می‌شود. خالق آن، Ammaar Reeshi، ساعت‌ها وقت صرف کرد تا درخواست‌های Midjourney را تغییر دهد و صدها نتیجه تولید شده را رد کرد تا در نهایت ۱۳ تصویر برای کتاب انتخاب شود.



هم محصول و هم فرآیند مورد انتقاد قرار گرفت و منتقدان گفتند: مشکل اصلی این است که این هوش مصنوعی بر اساس آثار هنرمندان آموزش دیده است. یکی از هنرمندان نوشت: این خلاقیت‌های ما، سبک‌های متمایز ما است که به وجود آوردیم و رضایت ندادیم که مورد استفاده قرار گیرد.



با این حال، تعداد کمی از مردم می‌دانند که Midjourney از زمان انتشار اولین نسخه چقدر پیشرفت کرده است. کانال تلگرام 1337 نشان داد که چگونه نسخه‌های مختلف Midjourney با یک درخواست برخورد می‌کنند.

مهم‌ترین چیزی که همه در مورد آن هم نمی‌دانند این است که اولین نسخه Midjourney تنها یک سال پیش منتشر شد. نسخه دوم، سوم و چهارم در آوریل، ژوئیه و نوامبر 2022 منتشر شد. سرعت توسعه Midjourney بسیار تاثیرگذار است.

به یاد بیاورید که این هفته نسخه جدیدی از Midjourney V5 راه اندازی شد که پیشرفت‌های زیادی از جمله افزایش وضوح و جزئیات، بهبود آناتومی و تغییرات دیگر را دریافت کرد.


چنانچه به این مطلب و یادگیری میدجورنی علاقمند شدید در سایت شات ایکس مقاله میدجورنی : صفر تا صد هوش Midjouney؛ ساخت عکس با هوش مصنوعی را مطالعه نمایید.


منابع :
1- اخبار فناوری اطلاعات ShotX
2- سایت آی تی رسان
3- https://gadgettendency.com


ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین