با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نگاهی به لاماری ایما HEV در نمایشگاه خودرو IAA 2023 مونیخ – ویدیو
عکس : لاماری ایما HEV

هنگام گشت و گذار در نمایشگاه خودرو مونیخ با نام IAA 2023 به یک چهره آشنا برخورد کردیم. خودرو فورتینگ 5 که در واقع همان لاماری ایما HEV بازار کشورمان است. قبل از مطالعه این مطلب باید خاطر نشان کنیم وضعیت برند و تولید این خودرو در ایران نیز در خبر معرفی لاماری ایما X در ایران قبلا مورد بررسی قرار گرفت که می توانید به لینک این مطلب مراجعه نماید.

خودروهای لاماری در بازار ایران به عنوان خودروهای لوکس و گران قیمت شناخته می‌شوند، مدل لاماری ایما HEV یکی از جدید‌ترین محصولات لاماری است از پیشرانه هیبریدی بنزینی و برقی بهره می‌برد و امکانات نسبتا زیادی دارد.

در نگاه اولیه متوحه برخی از تغییرات ظاهری میان خودرو لاماری ایما معمولی و فورتینگ 5 خواهیم شد ولی این خودرو با ایما HEV به جز نام، هیچ تفاوت خاص دیگری ندارد.

در این خودرو موتور بنزینی 168 اسب بخار و موتور برقی 174 اسب بخار قدرت دارد. لاماری ایما HEV یا فورتینگ 5، یک کراس‌اوور اسپرت شناخته می‌شود که در طراحی آن از چراغ‌های تیز و خطوط برجسته استفاده شده است.

جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های کشیده در جلو و همچنین چراغ یک‌پارچه در عقب از جمله عناصر مهم در ظاهر این مدل هستند.

این خودرو از فرمان برقی در سه حالت نرمال، کامفورت و اسپرت استفاده می‌کند، همچنین قابلیت تهویه هوای داخل کابین و یونیزه کردن محیط را دارد. تودوزی چرم با تریم فسفری و عناصر شب‌رنگ در داخل کابین، به زیبایی این محصول اضافه کرده است.

فورتینگ 5 برخلافه جثه‌اش تنها 5 لیتر در کیلومتر مصرف دارد و جزو خودروهای کم مصرف بازار ایران است.

از امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور و اخطار برخورد از جلو اشاره کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین