با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
گلکسی اس ۲۴ اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه در گیک‌بنچ لیست شد
عکس : گلکسی اس ۲۴ اولترا,

همانطور که می‌دانیم، سامسونگ در حال توسعه و ساخت نسل جدید سری پرچمدار خود موسوم به سری گلکسی اس ۲۴ است که به احتمال زیاد در ماه ژانویه معرفی خواهد شد. تا به امروز، گزارش‌ها و شایعات مختلفی پیرامون گوشی‌های پرچمدار موردانتظار سامسونگ فاش شده که بخشی از مشخصات فنی آن را فاش کرده‌اند.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، نسخه پرمیوم سری گلکسی اس ۲۴ یعنی گلکسی اس ۲۴ اولترا به تازگی در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفته و سخت‌افزار به کار رفته در آن مشخص شد. گوشی پرچمدار سامسونگ با حافظه رم ۸ گیگابایتی در این بنچمارک دیده شده است. به علاوه، گلکسی اس ۲۴ اولترا با اندروید ۱۴ در گیک‌بنچ مورد آزمایش قرار گرفته است.

طبق این گزارش، نسخه بازار آمریکای شمالی گلکسی اس ۲۴ اولترا با شناسه مدل SM-S928U در پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ ثبت شده است. این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه در گیک‌بنچ لیست شده که قرار است تا دو هفته دیگر توسط کوالکام معرفی شود. در تست‌های تک و چند هسته‌ای، گلکسی اس ۲۴ اولترا به ترتیب امتیازهای ۲۲۳۴ و ۶۸۰۷ را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو موجود در گلکسی اس ۲۳ اولترا، به ترتیب ۱۵ و ۳۵ درصد رشد داشته‌اند. این نتایج بهبود قابل توجه پرچمدار جدید سامسونگ در مقایسه با گلکسی اس ۲۳ اولترا را نشان می‌دهند.

بنچمارک گیک‌بنچ همچنین تایید می‌کند که اسنپدراگون ۸ نسل سه با چینش ۲+۲+۳+۱ همراه خواهد شد. در این راستا، هسته اصلی این تراشه از فرکانس ۳٫۳۰ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند در حالی که سه هسته پردازشی دیگر از فرکانس ۳٫۱۵ گیگاهرتزی بهره می‌برند. دو هسته دیگر نیز با فرکانس ۲٫۹۶ گیگاهرتزی همراه می‌شوند. دو هسته کم مصرف این تراشه همچنین از فرکانس ۲٫۲۷ گیگاهرتزی برخوردار خواهند شد.

شایعات قبلی ادعا کرده‌اند که مدل‌های گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس در دو نسخه تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل سه روانه بازارهای مختلف می‌شوند در حالی که گلکسی اس ۲۴ اولترا تنها در یک نسخه اسنپدراگون ۸ نسل سه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. حالا گیک‌بنچ نیز به طور غیر مستقیم این شایعه را تایید می‌کند.

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی اس ۲۴ اولترا احتمالا به فریم تیتانیومی، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی و سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری مجهز خواهد شد. رندرهای فاش شده نیز نشان داده‌اند که گلکسی اس ۲۴ اولترا با نمایشگر تخت عرضه می‌شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین