با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اپل بالاخره نمایش تعداد سیکل باتری را به آیفون آورد
عکس : نمایش تعداد سیکل باتری در آیفون

بر اساس اطلاعاتی که در X (توییر سابق) به اشتراک گذاشته شده، کاربران آیفون ۱۵ برای اولین بار می‌توانند تعداد چرخه باتری را مشاهده کنند.

پیش‌تر کاربران برای بررسی تعداد چرخه باتری آیفون خود، مجبور بودند به برنامه‌های شخص ثالث روی بیاورند که یا فرایندی پیچیده داشت مانند کپی و چسباندن تجزیه و تحلیل‌ها در برنامه Notes و جستجوی «last_value_cyclecount» یا اینکه دقیق نشان نمی‌داد. بر اساس یک اسکرین‌شات به اشتراک گذاشته شده توسط «tech_reve@» اطلاعات چرخه باتری در مدل‌های آیفون ۱۵ با رفتن به آدرس Settings > General > About قابل مشاهده است. در این قسمت بخش جدید باتری توسط اپل ایجاد شده که علاوه بر تعداد سیکل شارژ باتری، تاریخ تولید و تاریخ اولین استفاده آن نیز ذکر کرده است.

در حالی که سلامت باتری برای چند سالی هست که در آیفون قابل مشاهده است، اما توانایی مشاهده تعداد چرخه‌های شارژ آن یک معیار ارزشمند اضافی است که به کمک آن می‌توان وضعیت باتری را تعیین کرد. هر بار که تمام ظرفیت باتری را خالی کنید، یک چرخه شارژ ثبت خواهد شد. با پیمایش به اطلاعات سیستم به راحتی می‌توان به اطلاعات سیکل باتری در مک بوک‌ها دسترسی داشت اما اپل حالا این امکان را به آیفون‌ها گسترش داده، متن زیر قسمتی از صفحه اطلاعات باتری‌های اپل است:

باتری‌های لیتیوم یون اپل در چرخه‌های شارژ کار می‌کنند. زمانی که مقداری برابر با ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری را استفاده کنید، در واقع یک چرخه شارژ را کامل کرده‌اید، اما لزوما همه این چرخه شامل یک بار شارژ نمی‌شود. به عنوان مثال ممکن است یک روز از ۷۵ درصد ظرفیت باتری خود استفاده کنید، سپس آن را یک شبه به طور کامل شارژ کنید. در این صورت زمانی که روز بعد ۲۵ درصد ظرفیت باتری را استفاده کنید، در مجموع ۱۰۰ درصد دشارژ کرده‌اید و مجموع دو روز استفاده شما یک چرخه می‌شود. از طرفی ممکن است اصلا چند روز طول بکشد تا یک چرخه کامل شود و همانطور که از توضیحات مشخص است تعداد این سیکل کاملا به شکل مصرف شما بستگی دارد. ظرفیت هر نوع باتری پس از مقدار مشخصی از شارژ مجدد، کاهش می‌یابد و این روند در همه باتری‌های لیتیوم یونی به همین شکل است.

در خبری که امروز داشتیم، مشخص شد که همه مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو دارای تنظیمات سلامت باتری جدیدی شده‌اند که از شارژ بیش از ۸۰ درصدی دستگاه‌ها جلوگیری می‌کند. اپل می‌گوید تمام مدل های سری آیفون ۱۵ دارای عمر باتری مشابهی در مقایسه با سری آیفون ۱۴ هستند. اما اکنون می‌توان با موارد جدیدی که این شرکت برای کنترل سلامت باتری آیفون‌ها ایجاد کرده، عمر باتری آیفون را بیش از پیش بهبود بخشید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین